Petitie voor een eerlijke verloning van zelfstandige vroedvrouwen


Gast

#26

2013-07-09 17:46

anne dv: als studies kunne aantonen dat thuisbevallingen as safe zijn dan ziekenhuisbevallingen,. wat wil men dan nog meer,. verder wordt het idealisme totaal teniet gedaan, bij de vrvr owv onderbetaling en bij de artsen omwille van verblinding door teveel inkomsten,. klopt niet

Gast

#27

2013-07-09 18:21

Zelfstandige vroedvrouwen zijn een zegen voor bewuste gezinnen. Ze zijn onze steun, toeverlaat, onmisbaar, rots in de branding en onuitputtende bron van kennis, ervaring en warmte. Eeuwig ben ik de vroedvrouwen van het G.I.C. te Geel dankbaar, dankbaar voor ALLES!

Gast

#28

2013-07-09 19:29

goede professionals verdienen een eerlijke verloning

Gast

#29

2013-07-09 20:08

Leve de zelfstandige vroedvrouwen die hun werk met hart en ziel uitoefenen. Uiteraard verdienen zij ook een correcte verloning.

Gast

#30

2013-07-09 20:58

Onze zelfstandige vroedvrouw was en is een echte schat met een ongelofelijk talent.

Gast

#31

2013-07-09 22:26

het is belachelijk dat vroedvrouwen zo weinig verdienen terwijl de artsen een gigantisch loon krijgen!!

Gast

#32

2013-07-10 07:17

Super initiatief

Gast

#33

2013-07-10 07:42

deze vroedvrouwen kunnen niet gemist worden in de tegenwoordige maatschappij. Waarom is het riziv tegenstander van een zelfstandig beroep . Eigenlijk zouden ze dit beroep moeten promoten om zo een gezonde toekomst te scheppen in onze samenleving want vroedvrouwen staan aan het begin van een nieuw leven, zonder hen zullen er veel zwangere vrouwen niet op een normale manier begeleid worden.

Gast

#34

2013-07-10 10:15

Wij doen ons beroep met hart en ziel en vroedvrouwen die het in bijberoep doen zoals ik staan er niet altijd bij stil dat de verdienste niet in evenredigheid is met de tijd, energie en verantwoordelijkheidsgevoel die wij erin steken! Zeker vroedvrouwen die arbeid en bevalling thuis begeleiden staan dag en nacht paraat om onmiddellijk naar een parturiënte te vertrekken!
Voor vroedvrouwen waarvan dit de enige broodwinning is zie je inderdaad dat er aan het einde van de rit financieel niet veel aan te verdienen is. Ik vind het dus ook dringend tijd om de tarificatienummers te herzien en te herbenoemen in functie van de tijd die je in huisbezoeken en begeleidingen steekt!

Gast

#35

2013-07-10 10:44

Dochter 1 en dochter 2 zijn thuis geboren, met de dames van Zwanger in Brussel erbij. Wij willen graag nog een nummertje drie, en toch ook weer thuis, mét Elke en co. Bovendien hebben we ook na de bevalling (zeker bij de eerste) zoveel broodnodige ondersteuning gekregen. Dit moet voor iedereen mogelijk blijven.

Gast

#36

2013-07-10 11:32

Na 8 jaar boksen, geef ik het ook half op. Ik ga deeltijds werken als verpleegkundige en maak het van wacht zijn voor bevallingen een stuk moeilijker. Ik zou zo graag alleen maar mijn droom beroep uitoefenen...

Gast

#37

2013-07-10 13:49

Dankzij mijn vroedvrouw Marieke,voel ik me op en top mama! Zij is een enorme steun voor ons! Ze verdienen idd een eerlijke verloning....

Gast

#38

2013-07-11 06:57

Eerlijke verloning NU !


Gast

#39

2013-07-11 09:59

het is nodig dat er verandering komt!!!

Gast

#40

2013-07-11 11:31

Ik heb vier kindjes en heb voor twee ervan kunnen bevallen met een zelfstandige vroedvrouw. Dat waren mijn twee 'beste' bevallingen, veel geborgener dan in het ziekenhuis en veel meer zorg voor, tijdens, en na. Zelfstandige vroedvrouwen werken zonder pauze tijdens heel je bevalling, meer dan wat de shiften in het ziekenhuis doen! Daarvoor mogen ze gerust extra verdienen.

Gast

#41

2013-07-11 12:16

dankzij mijn vroedvrouw heb ik een ongelooflijk mooi geboorteverhaal ... ze is goud waard!

Gast

#42

2013-07-12 08:30

Beste, mijn grootmoeder was vroedvrouw. Jong gestorven heb ik haar spijtig genoeg niet gekend. Ondertussen ben ikzelf al 16 jaar oma. Een vriendine van dochter is ook vroedvrouw. Ik vind deze Petitie zeer nodig. Bieke

Gast

#43

2013-07-15 11:00

Thuis kunnen bevallen is het mooiste wat er is ... Een deskundige vroedvrouw die er warm menselijk is voor, tijdens en na: het blijft me voor altijd bij ... Veel handtekeningen dus!

Gast

#44

2013-07-15 15:51

Goed dat jullie opkomen voor jullie kostbare werk! 't Is zeker een petitie waard...

Gast

#45

2013-07-15 17:57

een eerlijke verloning aub

Gast

#46

2013-07-15 19:14

Leve de vroedvrouwen! Wat een mooi beroep en vooral voor de moeders: wat goed dat jullie er zijn! Dorothee, moeder van 2 gezonde en fantastische 'huisgeboortes'

Gast

#47

2013-07-15 21:07

Ik heb kunnen ervaren wat zelfstandige vroedvrouwen kunnen betekenen bij je bevalling. Je weet op voorhand wie je hebt. In sommige ziekenhuizen mogen ze zelfs met je mee gaan. Ze zijn echt een rots in de branding op zo'n moment. ook de voorbereiding was zeer goed. (geboortehuis Merelbeke)

Gast

#48

2013-07-17 18:14

Beste allen, op 30 oktober 2002 ben ik in het ziekenhuis bevallen van een heel mooi en fantastisch meisje, Smilla. Op aanraden van de gynaecoloog, ben ik tijdens mijn zwangerschap opgevolgd geweest door een vroedvrouw. Ze nam echt de tijd om naar ons te luisteren, ze heeft ons echt begeleid in het maken van de keuzes die beter paste bij onze visie. Ze nam het nooit van ons over, maar ze was er wel voor ons. In tegenstelling tot mijn eerste bevalling, is deze heel vlot gegaan. Mijn diepste wens was om zonder peridurale te kunnen bevallen, wat ook is het gelukt en dit vooral door de begeleiding van mijn vroedvrouw tijdens de bevalling. Smulla is in het water geboren, na twee uur intens maar mooi arbeid. Na 24 uur zijn we weer naar huis gegaan; onze vroedvrouw heeft ons daarna dagelijks bezocht, maar ondertussen konden we allemaal genieten van ons gezinsleven. Ik steun dus van harte de vroedvrouwen in hun terechte strijd en ben heb enorm dankbaar voor hun moed!

Gast

#49

2013-07-17 20:21

Aangezien de Belgische vroedvrouwen veelmeer zelf moeten doen in de begeleiding van zwangeren en barenden en kraamvrouwen dan hun Nederlandse collegae zouden zij minstens dezelfde honorering moeten krijgen (€ 1185,= voor een volledige zorg) en liefst nog ± 25% hoger.

Gast

#50

2013-07-18 10:19

Een betere verloning en de km vergoeding afschaffing maar zorgen dat de verloning die kan dekken.
Zo hebben mama's recht op een thuisvroedvrouw ook als die van ver moet komen, zonder de km vergoeding cfr zelfstandige verpleegkundigen