Genoeg windturbines in SWF

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Genoeg windturbines in SWF.


Gast

#1

2014-07-13 15:26

Het in mijn ogen verstandgste is om een club op te richten die zich bezighoudt met andere energie, want je kan wel ergens tegen zijn maar het verplicht je, naar mijn mening wel om een oplossing aan te dragen.

Gast

#2

2014-07-14 10:15

het groene imago van windenergie is door subsidie verpest en geeft ruimte aan dit soort megalomane projecten waarvan de consument als u en ik de rekening mogen betalen voor de winst van een paar individuen.. en de rekening blijft elk jaar komen en wordt telkens hoger.
mooi de randstad volplempen met dit soort vervuiling.

Gast

#3

2014-07-14 17:27

Dit initiatief vind ik heel goed.
Deze petitie wordt waarschijnlijk door minder mensen getekend ivb met vakantietijd.
Is het mogelijk om over 4 weken weer dezelfde flyer te verspreiden?
Ik wil Pingjum e.o wel bezorgen.
vriendelijke groet,


Gast

#4

2014-07-14 18:16

Ben net in Ost Friesland geweest. Verschrikkelijk lelijk landschap door veel teveel windmolens. Hoe verkokerd kun je als politicus zijn om dit toch door te zetten. Kijk ook eens naar velden vol zonnepanelen, lekker laag en minder kosten.

Gast

#5

2014-07-15 08:15

Uitgezocht vakantiegebied Duitsland ► rondom stonden windmolens op heuvels ....héél onrustig.......... in ander gebied onze vakantie doorgebracht.

Gast

#6

2014-07-15 10:30

Waarom niet investeren in andere vormen van energie opwekken?

Gast

#7

2014-07-15 11:25

vanuit nederland in Afrika in daarvoor geschikte gebieden gratis windmolens plaatsen om daarmee in hun energiebehoeften te voorzien en tevens onze doel stelling aan na te komen

Gast

#8

2014-07-15 14:41

Ik zou liever zien ,dat ze over de gehele Afsluitdijk kwamen te staan ,als ze toch zonodig gebouwd moeten worden ,maar verknoei niet dit mooie gebied hier ,het visitekaartje van Fryslân.

Gast

#9

2014-07-15 14:47

Met alle begrip voor de noodzaak van het opwekken van alternatieve energie, vind ik dat Zuid West Friesland inmiddels al te veel lelijke windmolens in het landschap heeft staan: genoeg is genoeg!

Gast

#10

2014-07-15 15:43

Er staan al genoeg van die lelijke krengen in het mooie Friese landschap. Genoeg is genoeg. Wij hebben al zo'n rottige KPN-zendmast voor de deur gekregen (onder veel protest) dus zet die windmolens maar ergens anders neer. Afgezien daarvan is het rendement van die krengen veel te laag. En daarnaast zal de waarde van onze woningen wederom omlaag gaan want wie wil er nu de hele dag tegen de horizonvervuilers aankijken.

Gast

#11

2014-07-15 15:46

Genoeg is genoeg. Zet die afschuwelijk lelijke dingen maar ergens anders neer. Overal waar je in het mooie Friesland komt, staan die krengen al. Stop ermee!!!!!!!!

Gast

#12

2014-07-16 08:39

liever zonnepanelen dan deze lelijke windmolens
die niet eens veel opleveren(zie naar andere landen!!!)

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-07-16 12:17


de boedist

#14 zonnepanelen

2014-07-16 12:20

goed alternatief is iedereen het wel mee eens zou ik zeggen. hebben wij allemaal baat bij en blijven we ook nog gezond. zowel in de beurs als in het lichaam en geest. veel geluk aan iedereen toe gewenst.
Mark Bleuel
De auteur van deze petitie

#15 Re:

2014-07-16 12:45

#1: -

Beste allereerst bedankt voor uw steun!

Ik ben met u eens dat er naar andere energie bronnen gezocht moet worden, in het energieakkoord van deze regering is overeen gekomen dat er 16% aan duurzaam opgewekte energie komt in 2023 dit is gelijk aan 333 PJ. Hiervan is het aandeel wind op land 63 PJ wind op zee 60 PJ dan nog de biomassa bijstook in centrales 25 PJ en de overige biomassa 83 PJ, biobrandstoffen 36 PJ, geothermie 49 PJ en tot slot de zonnecellen en collectoren 17 PJ.

Het is dus niet zo wat vaak geroepen wordt dat er geen andere bronnen als windenergie gebruikt worden.

Je kunt allerlei acties voeren, maar het energie akkoord wordt uitgevoerd als afgesproken onder de regerings partijen daar verander je niets aan, het enige wat misschien te sturen is, zou de plek zijn waar de turbines komen, en niemand wilt ze voor zijn deur.

Overigens zet de rest van de wereld in op een grondstof die thorium heet, is radioactief maar niet met de gevaren van uranium. Europa gaat deze boot missen.

 

 

Mark Bleuel
De auteur van deze petitie

#16 Re:

2014-07-16 12:54

#2: -

Allereerst bedankt voor de steun.

De Randstad volplempen, er waren initiatieven genoeg zo wilden men bv 40 molens plaatsen rond de Hem-centrale in Amsterdam, maar gemeente en provincie wilde dit niet. Alle turbines van Noord Holland komen nu in de Wieringermeer.

Mark Bleuel
De auteur van deze petitie

#17 Re:

2014-07-16 12:58

#3: -

allereerst bedankt voor de steun

De verspreiding heeft jammer genoeg vertraging opgelopen, maar wie weet een vervolgactie, kom hier nog op terug.

in iedergeval bedank voor het aanbod

Mark Bleuel
De auteur van deze petitie

#18 Re:

2014-07-16 13:01

#4: -

Allereerst bedankt voor de steun.

Dit gaat straks ook met ons Friesland gebeuren.

De zonnepanelen worden hier straks ook veelvuldig ingezet. Zie mijn reactie op vraag 1

Mark Bleuel
De auteur van deze petitie

#19 Re:

2014-07-16 13:06

#5: -

Allereerst mijn dank voor de steun.

Straks gaan de toeristen hier een zelfde ervaring beleven, ook al gaat er voor miljoenen naar de toeristensector om meer mensen naar Friesland te trekken.

Mark Bleuel
De auteur van deze petitie

#20 Re:

2014-07-16 13:07

#6: -

Bedankt voor de steun

Ik wil U graag verwijzen naar reactie 1

Mark Bleuel
De auteur van deze petitie

#21 Re:

2014-07-16 13:12

#7: -

Bedankt voor U reactie en steun.

Er zijn al windmolenplannen geweest in die trand, deze werden met staatssteun geplaats en de bevolking deelde dan mee. In Tanzania bv is ook zo'n aktie geweest. slimme handelaren uit nederland verscheepte de hier gesaneerde turbines.

Er zijn bv ook plannen geweest om in afrika zonnepanelen te plaatsen, in het verleden is het plan geopperd om de gehele Sahara vol te zetten, maar het is een gebied vol met verschillende stammen, oorlogen enz

Plan uitstekend alleen niet of nog niet uitvoerbaar.


Gast

#22

2014-07-16 16:36

zet ze op de afsluitdijk samen met zonnepanelen dan is deze dijk uniek als energiedijk

Gast

#23 Re:

2014-07-16 16:55

#8: -

Bedankt voor Uw steun,

De Afsluitdijk wordt na 2023 een komplete energiedijk het wordt een prestigeproject daarom mag er nu niets aan energie gerelateerde zaken geplaatst worden, alleen proefopstellingen als de recente bleu energy centrale, en wat al jaren loopt bij de sluis van den Oever de getijden centrale ( is overigens zeer recent verwijderd), dit moet een voorbeeldfunctie gaan vervullen. De reden dat de windmolenrally nu wordt gehouden is omdat er in Europa een afspraak is gemaakt en die moeten de mannen in Den Haag natuurlijk nakomen.


Gast

#24 Re:

2014-07-16 16:56

#9: -

Bedankt voor uw steun,

We zij het helemaal met u eens!!


Gast

#25 Re:

2014-07-16 17:05

#10: -

Bedankt voor uw steun

Als Het rendement voldoende zou zijn was de financieele ondersteuning niet nodig, maar omdat er zoveel subsidie verstrekt wordt komen de initiatiefnemers daarop af als vliegen op een hoop stront (lees mest)

En de waarde daling is als in mijn flyer wie wil er nou naast een windmolen wonen inderdaad niemand!!!