Neen GEEN energie-atol op de Wenduinebank voor de kust van De Haan


Gast

#51 Re:

2015-03-31 11:56

#1: -  

 Not in my front yard, het zicht van enkelen verpest de vooruitgang van een volledig land.

Het komt er toch, see you at the inauguration!


Gast

#52

2015-03-31 13:45

Uit ondervinding weten wij in Knokke-HEIST wat de gevolgen zijn van dgl constructies .De overheid beloofde een Yachthaven . Het werd een natuurgebied niet toegankelijk voor het publiek ! Heist werd jarenlang geconfronteerd met een zandbank.Gevolg : gevaar voor stromingen .Verboden er te baden!! De beachclub werd verplicht te verhuizen naar Duinbergen.Op de dijk te Heist-West is er geen enkele Horeca of handel meer (op 1 na) Het is uniek op gans de Belgische kust.Het is een dood punt .Spaar De Haan van een dgl scenario.

Gast

#53

2015-03-31 19:47

De Haan is jeugdsentiment en is de enigste badplaats waar het authentieke nog intact is. Dit moet behouden blijven! Als ik ooit mama word, wil ik dat mijn kinderen dit stukje paradijs ook zo mogen koesteren zoals ik dit nog steeds doe... De Haan is thuiskomen... Laat de zee, zee zijn....

Gast

#54

2015-04-05 10:44

Kan ik een papieren petitie krijgen voor veel van mijn collega's die willen tekenen, bedankt

Gast

#55 bikini eiland

2015-04-07 08:41

Het begint met een atol en voor je het weet eindigt het met een kernproef voor nucleaire energie. Wenduine : het nieuwe bikini eiland! 


Gast

#56

2015-04-08 05:54

wat een absurd plan: België heeft 60 km kust, volgebouwd met flats en nu wordt het enige stuk dat niet hoog bebouwd is aan de overkant bebouwd. het toerisme is een vaste inkomstenbron en die wordt opgeofferd voor een dubieus rendement. KAPPEN DAT PLAN!

Gast

#57

2015-04-10 19:41

Ich will das nicht!

Gast

#58 Re:

2015-04-14 09:50

#54: -  

 Tuurlijk

Waar moeten we de papieren petitie opsturen of afleveren?

 

Dany


Gast

#59

2015-04-16 14:59

Respect voor de natuur en voor het recht op genieten van de natuur, zeezicht inbegrepen!!!
Kimduiker

#60

2015-04-30 10:12

Op een afstand van 4,5 kilometer is een hoogte van 10 meter vergelijkbaar met de grootte van een kers aan de andere kant van je huiskamer. Maar wellicht is het beter om 10 tot 11 kilometer uit de kust te gaan, dan ligt de dijk vrijwel onder de horizon.


Gast

#61

2015-04-30 18:35

Laat de Kust met rust .....voor de Broodnodige Rust !

Gast

#62

2015-05-02 07:59

Een atol zal de natuurlijke biotoop en het wijdse uitzicht verstoren

Gast

#63

2015-05-02 11:18

De hele kustlijn betreft ong. 65 km, hiervan is, door foute keuzes in het verleden, reeds 55 km verpest met veel te hoge "duiventillen', moet nu het laatste stukje ook nog verpest worden?! Ik hoop dat heel België zich hier tegen verzet.

Gast

#64

2015-05-10 17:51

Tegen het bederven van uitzicht op de unieke zee !

Tegen de te verwachten gevolgen tussen kust en - lange - atolmuur !

Tegen de lichtverontreiniging vanop de atol !

Tegen de lobbying door kandidaatbouwer en -uitbater !


Gast

#65

2015-05-11 17:29

Iedere regering of plaatselijke overheid die zonder schaamte de enige vrije horizon denkt te kunnen vervuilen, dient zichzlef achter de oren te krabben en met congé gestuurd te worden.

Groene energie, ok. Niet ten koste van werkgelegenheid en , uitzicht. Vergeet tevens niet, de doorberekening van kosten naar de burgers.

Gast

#66

2015-05-24 12:39

naast de terechte onrust bij de inwoners van De Haan en Wenduine ben ik niet overtuigd van de financiële haalbaarheid van het project en vrees dat op termijn de belastingbetaler opnieuw de rekening gepresenteerd krijgt.
Een duidelijk draagvlak bij de bevolking zou het enigste criterium kunnen/mogen zijn voor de bouw van deze atol.
Daarvoor zal de Politiek meer inspanningen moeten doen om de bevolking op een correcte manier te informeren.

Gast

#67 Re: Re:

2015-06-11 12:06

#58: - Re:  

adres 

Zeedijk - De Haan 26
8420 De Haan!


Gast

#68

2015-06-13 13:12

Heb een tweede verblijf in Wenduine en voel me mede verantwoordelijk voor de toekomst van de kust waarin dit project geen plaats heeft. Nieuwe technologiën voor het opslaan van excess elektriciteit komen eraan en zullen dit soort megalomane projecten zonder maatschappelijk belang (alleen winstbejach van politici en hun vriendjes) totaal overbodig en een verkwisting maken.

Gast

#69 Re: Re: vooruitgang?

2015-06-13 13:29

#51: - Re:  

 U schreef toch vooruitgang?? De recentste technische ontwikkelingen tonen aan dat super performante stockering van excess elektriciteit binnen enkele jaren beschikbaar zal zijn aan een veel lagere kost dan de geraamde kost voor dit Atol. Wat is dan vooruitgang, een nutteloos duur project waarmee uitsluitend enkele geprivilegieerde vriendjes van de politieke macht hun zakken kunnen vullen of rekening houden met de echte technische "vooruitgang". Ik hoop dat de rede en de wetenschap zal overwinnen (Sientia Vincit Tenebras)en dat inauguratie nooit zal plaatsvinden.


Gast

#70

2015-06-13 18:22

Wat gaat er onze hobbyvissers nog allemaal afgepakt worden ?????????????????????????????????????????????????

Gast

#71

2015-06-13 20:17

België kent amper nog ongerepte natuur om tot rust te komen en van te genieten. Een atol zo dicht bij de kustlijn kan niet zonder gevolgen zijn voor mens en natuur.

Gast

#72

2015-06-13 20:29

Megalomaan project dat wellicht uiteindelijk overheidsgeld zal opslokken zonder dat de technologie bewezen is en met een onevenredige impact op milieu en "landschap".
Zelf bezitter van een tweede woonst in de De Haan.

Gast

#73

2015-07-29 12:01

Verblijf in de haan

Gast

#74

2015-08-30 20:43

Ik ken De Haan sinds mijn kinderjaren en zag hoe het zich ontplooide tot een mooie unieke kustplaats.Deze atol zal niet alleen de horizon vervormen maar zal tot nu toe onbekende invloed hebben op het milieu.
Het strand zal wegspoelen en zo zal de dijk bedreigd worden.....
Dit is een project dat nergens ter wereld werd getest of nergens bestaat en werd in praktijk toegepast!!!!en zeggen dat het niet van Belgische maar wel van een Franse maatschappij wordt voorgesteld...de Franse kust is immens groter dan de Belgische ...waarom niet thv de cote d'azuur??????
Nergens is dit voorstel welkom ....de risico's zijn te groot en de gevolgen ONOMKEERBAAR.
Wie wilt dit op zijn geweten?????