Neen aan het vivo plan 2015

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Neen aan het vivo plan 2015.


Gast

#1

2015-04-26 11:56

Laat kontich terug 'de oude worden' zoals het VÓÓR 12 april was!

Gast

#2

2015-04-26 12:11

Eerst Kontich ergens totaal anders binnen moeten rijden om er terug uit te mogen rijden en dan terug binnen te rijden om je woning eindelijk te kunnen bereiken, knap!

Gast

#3

2015-04-26 12:31

Het is gewoon een dom plan.

Gast

#4

2015-04-26 13:57

Terug naar de oude situatie en de overbelaste straten anders aanleggen (met drempels, ronde puntjes, bloembakken...) zo wordt het verkeer gespreid en blijft de straat er aangenaam uitzien.


Gast

#5 Re:

2015-04-26 14:25

#4: -  

 Minstens; de minwaarde aan de woningen is verschrikkelijk.


Gast

#6

2015-04-26 15:11

weg met het rotplan

Gast

#7 weg met het circulatieplan

2015-04-26 15:12

Kontich moet terug leefbaar worden


Gast

#8

2015-04-26 17:12

Weg met het verkeersinfarct in Kontich!
Weg met de knip in de Hofstraat. Deze is onlogisch, onveilig en schiet zijn doel volledig voorbij!

Gast

#9

2015-04-26 18:34

Plan is te gevaarlijk voor fietsers, er gaan ongelukken van komen.
Te veel files in Kontich, te veel rondrijden. Mensen vermijden Kontich, slecht voor middenstand.
Bewoner KK

#10 Re:

2015-04-26 18:37

#4: -  

 Ik voel mee met de bewoners van de overbelaste straten, bv de Helenaveldstraat is helemaal geen straat om doorgaand verkeer op te vangen. Maar heraanleg zal dit niet verhelpen, want er is gewoon GEEN alternatief meer!


Gast

#11

2015-04-26 19:06

Uit solidariteit!

Gast

#12

2015-04-27 06:19

Hofstraat terug open! 


Gast

#13

2015-04-27 08:02

Als kleine middenstander aan de rand van de gemeente hebben wij ons klanten aantal gevoelig zien verminderen doordat ze een gedeelte van onze straat enkelrichting hebben gemaakt. Wordt onze gemeentebelasting dan in verhouding ook vermindert? Andere redenen om dit te ondertekenen zijn er voldoende, vandaar ook SOS KONTICH.BE, maak Kontich terug leefbaar!

Gast

#14

2015-04-27 08:57

Vivo trekt nergens op. Het werkt niet en zorgt voor veel ellende om nog maar in mijn eigen straat te geraken.

Gast

#15 Re:

2015-04-27 09:00

#8: -  

 Volledig mee eens. Deze knip is belachelijk.

 


Gast

#16

2015-04-27 11:33

omdat ik verschrikkelijk moet omrijden tussen verschillende klanten en werven. 100 meter worden 2km op deze manier. En neen, ik kan niet met de bakfiets!

Gast

#17

2015-04-27 13:02

iedereen die aan de rand van het centrum woont hebben ze in getto's gestopt ,waardoor ik dagelijks 4 x 3km tot 4km moet rondrijden

Gast

#18

2015-04-27 13:34

Ik woon op het sint-jansplein en moet voor naar de colruyt een kwartier rijden.. Wie betaalt onze naft?! Het enige goede aan de situatie is dat het bij ons nu rustiger is!! Ga terug naar het oude,maar maak van het sint-jansplein een doodlopende straat!!

Gast

#19

2015-04-27 16:06

Aan het VTI ga je de straat enkel richting maken terwijl dit een 2 vaksbaan is en aan de Schans maak je de straat langs beide richtingen . Breng dit maar eens aan de mensen aan hun verstand ?? Of is dit plan gemaakt op een bierviltje aan den toog tussen pot en pint . ( dan versta ik het ) . Verschillende straten zijn bijna onbereikbaar geworden en als je er toch wilt komen sta je in de file . Onze straat is precies een autostrade geworden ( Ik ben op ne steenweg komen wonen niet op een autostrade !!!!! ) 

 


Gast

#20

2015-04-27 16:25

1) als autobestuurder: het nodeloos omrijden, winkels onbereikbaar, toegang tot onze woonwijk wordt ernstig bemoeilijkt
2) als fietser: verkeer meer geconcentreerd waardoor meer verkeer in sommige straten, dit maakt deze straten een pak onveiliger
3) als voetganger: meer files, meer uitstoot fijn stof. Ik adem dit niet graag in tijdens het voorbijwandelen

Gast

#21

2015-04-27 17:17

Woon in Waarloos, werk in Edegem. Met de auto, met de fiets, maakt niet uit sta stil.

Gast

#22

2015-04-27 21:05

Het is duidelijk dat dit plan nog slechter is dan de vorige situatie, in plaats van het centrun te ontlasten van doorgaand verkeer lijkt juist het tegenovergestelde te worden. De straten met met scholen (bv. De schans)is schrijnend, veel drukker dan daarvoor en gevaarlijker. Geen goed plan.IK ZEG NEEN

Gast

#23

2015-04-28 04:58

Samen kon het anders maar hoe? Huilen met de pet op is dit nieuwe plan. Gevaarlijk, onnodig en vooral: een hel!


Gast

#24 Re: Re:

2015-04-28 07:47

#15: - Re:  

 Daar ben ik het mee eens, die knip is een grote vergissing


Gast

#25

2015-04-28 09:18

Stop met die onzin. Gooi alle rommel zoals drempels, bloembakken, paaltjes, betonblokken, varkensruggen etc EN een pak rode lichten buiten ... ze hinderen alleen maar, leveren zeer veel lawaai voor omwonenden, (een drempel s'nachts je moet er maar aan wonen.) en leveren alleen maar ongenoegen op en hopen onnodig fijn stof. (woon maar aan een drempel)

Zet dan alle straten op tweerichtingsverkeer ... maximum doorgang, (dus geen parking in smalle straten) en het verkeer zal zich spontaan over alle straten verspreiden met iedereen evenveel hinder.

Schrap woorden sluikweg of sluipweg want dat bestaat niet. Elke weg is een weg zoals een andere. waarom zou de ene weg anders zijn dan de andere.

Stop de domme en onzinnige discussies over overdreven snelheid en het feit dat die ongevallen veroorzaken. Dat bestaat niet. Schrap die domme snelheidsborden zoals ze nu zijn 30, 50,70 etc maar gebruik terug de klassieke snelheden.
Snelheid geeft geen ongevallen. NIET AANGEPASTE wel.

Soit ... geen illusies maken, politici luisteren immers nooit, zij beslissen altijd dictatoriaal.

Gezegd door een chauffeur die 40jaar en 1200000km ongevalsvrij rijdt en zich niet aan snelheidsbeperkingen houdt.
(maar door niet fier op is dit te moeten zeggen.)