Wenduine dijk autovrij

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wenduine dijk autovrij.


Gast

#101

2015-06-20 22:41

Het is waanzin om auto's toe te laten in deze zone. Waar halen ze het uit?

Gast

#102

2015-06-21 06:44

1. het wegdek werd niet gemaakt voor permanent autoverkeer.
2. Waarom wij weer?
- sociale wijk
- geen kerstverlichting/versiering
- geen tramhokje meer
- geen bewonerskaart voor de parkings zoals in andere badsteden
3. De uitrit van de Manitobahelling is levensgevaarlijk over de tramsporen. Maak liever een petitie om de tram langs de ring te laten rijden over de middenberm!!

Gast

#103

2015-06-21 07:13

Quand je me promène à Wenduine en séjournant dans ma résidence secondaire, j'aime que toute la digue soit piétonne
J'ai aussi des petits-enfants

Gast

#104

2015-06-21 07:24

We vinden dat inderdaad daar de kinderen tijdens de dag wat veiliger moeten kunnen spelen.
Zeker in juli en augustus.

Gast

#105

2015-06-21 07:26

Dit is juist een belangrijke troef van wenduine! !!!

Gast

#106

2015-06-21 07:30

De toestand zoals vóór de werken moet blijven bestaan; vrij verkeer van auto's op zaterdagen. Reden: de huurders moeten vóór of in de buurt van hun gebouw kunnen parkeren om hun bagage, kinderwagens en ander materiaal te lossen of te laden. Dus: zoals vóór de aanvang van de werken.

Gast

#107

2015-06-21 07:34

Op deze plaats zou men toch ongestoord moeten kunnen genieten op de ganse zeedijk en het vakantiegevoel over de ganse dijk meedragen ,ook de kinderen ,ouderen van het laatste gedeelte hebben daar volgens mijn mening recht op ,en kan toch alleen het badstadsgevoel en de veiligheid ten goede komen

Gast

#108

2015-06-21 07:50

Goed initiatief milieu verontreinigde meneer auto moet daar zoveel mogelijk geen toegang krijgen.

Gast

#109

2015-06-21 08:11

Omdat ik ook vind dat de Zeedijk vrij moet blijven zoals voorheen.

Gast

#110

2015-06-21 09:07

Welk gemeentebestuur kan zo tegen de stroom ingaan? Auto's horen daar niet.

Gast

#111

2015-06-21 09:10

de dijk is volledig wandel- en fietsgebied. De veiligheid verhoogt enorm door autoverkeer permanent te verbieden

Gast

#112

2015-06-21 09:26

Omdat auto's in de zomer niet op de dijk thuis horen.

Gast

#113

2015-06-21 09:41

Autos hoeven niet permanent op de zeedijk te rijden, een plek waar zoveel kinderen lopen en spelen. Het vroegere systeem was zeker in orde, of moeten er eerst een paar ongelukken gebeuren alvorens er reactie komt.

Gast

#114

2015-06-21 10:58

Beste gemeente bestuur,
Wij hebben ons tweede verblijf gekozen in Wenduine. Reden, omdat onze kleinkinderen zorgeloos op de dijk konden wandelen, spelen en ze hoefden geen schrik te hebben van voorbij razende auto's. En wij de grootouders konden genieten van een lekker pintje of maaltijd zonder in de stank van de uitlaatgassen te vertoeven.
Ik hoop dat dit zo blijft met de nieuwe prachtige dijk.
Denk even aan de talloze kinderen en kleinkinderen.

Met vriendelijke groeten
Emile Schatteman

Gast

#115

2015-06-21 11:18

Al van in mijn jeugd komen wij naar Wenduine en vanaf dit jaar zal dat met mijn kleinkind zijn, mensen hou de dijk aub autovrij zoals ik al dit 56 jaar weet.

Gast

#116

2015-06-21 11:50

Veiligheid voor kinderen en wandelaars op de dijk. Als men nu zoals in andere badsteden de dijk toegankelijk maakt voor auto's binnen bepaalde uren zodat de huurders/eigenaars-bewoners kunnen in- en uitladen. vb. 's morgens tss 8h en 10h en 's avonds tussen 22h - 23h30. Het is ook niet aangenaam als je op de dijk wandelt/speelt/terrasje doet om vergezeld te worden van de uitlaatgassen van de wagens die vertrekken of aankomen of paraderen met hun wagen.


Gast

#117

2015-06-21 12:02

persoonlijk vind ik dat de dijk wandel en fiets gebied moet zijn heel het jaar door . Nu zeker dat deze mooi heraangelegd is .
het getuigd van goed bestuur dat de auto geweerd wordt dit
met het oog op de veiligheid van de spelende kinderen op of aan het strand. Wenduine is gekend als kindvriendelijke gemeente .

Gast

#118

2015-06-21 12:16

primordiaal de veiligheid van de toeristen en vooral de kinderen.
De uurregeling uit het verleden verliepen prima!!!

Gast

#119

2015-06-21 16:26

Omdat het probleem overeenstemt met mijn overtuiging. Voorheen (meen ik) was de dijk (en vooral tussen 1/7 en 31/8) in zijn geheel autovrij. Waarom kan dit nu niet meer ?? Waarom steeds veranderen ???

Gast

#120

2015-06-21 16:56

Al meer dan 30 jaar breng ik mijn vakatie door in wenduine daarvoor was het blankenberge,wenduine is altijd kindvriendelijk
geweest nu niet meer als daar auto's mogen op rijden dat kan echt niet, het zelfde voor de stinkende parade van tractors meer dan 1OO tractors hebben de lucht vervuild voor wat is
dat nodig ieder jaar het zellfde maar nu waren er nog meer dan de vorige jaren wat was de bedoeling ????
Nog iets is kon men op het steene rotonde plein wat meer
groen aanbrengen, er is een prachtig park in wenduine maar de rotonde daar niets groen, hélaas
Halte aan de kerkstraat, staan dagelijks honderde mensen om
hun tram te nemen maar hélaas als het regent staat iedereen
in de regen en wind, ook geen banken om op te zitten
Men plaats wel een bushokje op de De Nayerlaan en op die bus
stappen dagelijks maximum 6 personen op de bus en, op die
van 15 3O soms niemand maar daar komt dan wel een
bushokje, en dat staat dan nog in de weg voor de voetgangers
en mensen in een rolstoel waarom daat een hokje??????
Nog iets gevaarlijk als men aan de willigen naar beneden
wandelt rijden de kinderen soms naar beneden maar er is gevaar dat ze onder een tram terecht komen, idem voor de tram
wat verder, goed opletten of men loopt tegen de tram !!!
Mogelijk komen er nog opmerkingen.

Gast

#121

2015-06-21 17:12

Dit is een noodzaak!! toch geen auto's op den dijk waar zoveel
kinderen spelen wandelen en lopen wenduine was vroeger een
kindvriendelijke badstad en wat nu een dijk waar auto's mogen
rijden, !!!! ook een gevaar voor de wandelaars,, en iedereen mag
daar maar rijden zelfs al huren ze geen appartement of zijn ze
geen eigenaar, we gaan toch niet doen zoals in Blankenberge
Zulke toestanden hier leifst niet
En ook niet zoals zaterdag dat er meer dan 1OO tractors de lucht vervuilen een jaarlijkse gewoonte wat is uiteindelijk de
bedoeling van die vervuiling ???
Is er nog de halte van de tram Centrum als het regent staan
de mensen in de regen er is geen tramhuisje wat een verschil met de andere badplaatsen ???? daar entegen plaats men op de De Smet De Naeyer laan 2 hokjes voor de bus, en dat voor
enkele busgebruikers max 5 personen?
Er zijn nog andere problemen bepaalde onveilige afritten
aan de willingen

Gast

#122

2015-06-21 18:36

Auto's op de dijk zijn niet veilig. Zeker niet voor kleine kinderen.
Mrs. Pathfinder
Gast

#123

2015-06-21 19:25

Veel mensen komen naar Wenduine voor de zuivere lucht en de rust. Als men in heel Vlaanderen lage emissie zones wil invoeren om fijn stof te verminderen, moet men de bronnen van fijn stof , zijnde dieselautos niet toelaten op de dijk in het seizoen. Dit is niet alleen ongezond voor de bewoners die op terrassen zitten maar ook voor alle badgasten. Fijnstof vervuiling stopt niet op dat stukje dijk; bovendien maken autos lawaai. Alle opmerkingen over veiligheid van kinderen die alleen de straat naar het strand kunnen oversteken treed ik bij.


Gast

#124

2015-06-21 20:38

in alle steden worden kosten nog moeite gespaard om de wagens aan de rand van de stad te houden.En nu wagens tot op de zeedijk IN WENDUINE ? GOE ZOT DIT IS DEN OMGEKEERDE WERELD.


Gast

#125

2015-06-21 21:01

Het eerste project van deze omvang aan de kust met een voorbeeldfunctie kan onmogelijk een deel van de dijk openstellen voor verkeer. Ik ben benieuwd naar de argumentatie en het onderzoek ter zake van het gemeentebestuur om deze beslissing van het laatste uur te herroepen. De hele dijk autovrij zonder uitzonderingen was en is de enige geldige voorwaarde.