Zeg NEE tegen het nieuwe Gentse mobiliteitsplan

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg NEE tegen het nieuwe Gentse mobiliteitsplan.


Gast

#126 Re:

2015-09-15 14:04

#1: -  Groen is Zwart voor Gent - zwartgeblakert komen de bewoners uit deze strijd - En Watteeuw zit te gniffelen bij elke uitspraak die hij doet.

 


Gast

#127 Re:

2015-09-16 08:53

#123: -  

Minder mobiele mensen zijn weer de dupe. 

Maar daar denk een politieker niet aan... hij denkt het perfecte leven te hebben, en al de rest kan hem geen reet schelen.

Laat hem of haar eens immobiel worden, dan zullen ze zelf roepen dat hun plan niet werkt...


Gast

#128

2015-09-16 09:12

Ik woon zelf in de Brugse Poort en ik vind het helemaal niet haalbaar dat de Phoenixbrug wordt afgesloten. Niet alleen valt de doorgang naar het centrum weg, ook kunnen we zo goed als niet meer naar een andere spoed rijden dan deze dan van Jan Palfijn. Wegens zelf slecht ervaring met de spoed van jan palfijn, weiger ik om naar daar te gaan, maar nu heb ik bijna geen andere keuze. Daarnaast valt ook de pasage weg in de bevrijdingslaan en gaan er enkel mensen komen die daar moeten zijn, minder pasage zorgt voor minder sociale controle, wat geen goede gevolgen kan hebben voor deze buurt. Ook is het idee om al het verkeer via de R40 te sturen volgens mij niet haalbaar, er zijn nu al heel vee files. Het is dus inderdaad de bedoeling om auto's weg te houden uit het centrum, maar wat met mensen die niet goed te been zijn? Moeten die dan ook de fiets op?

Gast

#129

2015-09-16 13:57

het wordt stilaan tijd dat men rekening houdt met DE GENTENAAR!! niet met een politieker die zich in het daglicht wil stellen! Gentenaren, stem vooral NIET MEER op Groen! Zij brengen enkel onze stad naar de knoppen : méér opstroppingen, rondjes rijden, omwegen maken enz.. dus méér fijn stof en pollutie vd uitlaatgassen en ... ergernis!

Gast

#130 Re:

2015-09-16 14:04

#1: -  

 Termont moest per sé scheep gaan met Groen! of hij werd niet herkozen en kon niet aan de macht blijven! Nu hij geen ander mandaat meer ambieert zal Groen! en hopelijk ook de sossen eens in de oppositie mogen gaan uitrusten! (en roesten?) Geef de stad terug aN haar burgers!!


Gast

#131

2015-09-17 08:59

De mobiliteit van de inwoners wordt gewurgd iedereen kan gebruik maken van de fiets of het openbaar vervoer mindermobile mensen worden uitgesloten de auto wordt gepest door roekeloos rijgedrag van de fietsers ook zijn er macho autorijders die denken dat de weg voor hen alleen is het gaat niet op onze fiere stad te vergelijken met andere steden waar zijn de echte gentenaars van weleer?

Gast

#132

2015-09-18 13:31

Beste Schepen Watteauw

Verwijzend naar de info - avond van maandag 14/09/2015.

Ik ben een voorstander dat bepaalde straten autovrij worden naar de zomer van 2016 kan ik begrijpen, bijvoorbeeld De Kortedagsteeg, of site van het Gravensteen. Maar dat het doorgaand verkeer telkens wordt verwezen naar de stadsring zonder dat de randvoorzieningen worden aangepast?! Dit is onrealistisch en een gekkenwerk. Men zeg dat de verkeerslichten beter op elkaar worden afgesteld en een bocht van de stadsring wordt aangepast waardoor één verkeerslicht wordt verwijderd .... . Hierdoor ontwikkelen we een betere stroming van het verkeer.... . Geloven jullie dit nu echt?! Uit jullie studies is gebleken dat de laatste jaren het wagenpark van de Gentenaar is toegenomen met 35% maar aan de andere kant is hij nog altijd onze meest geliefkoosde transportmiddel en zeker voor mensen buiten de stadsring. Dus deze worden geduwd op onze geliefkoosde groene stadsring ... .Het Co2 gehalte zal daar met plezier stijgen en de omwonenden grijze longen bezorgen. Want de binnenstad moet leefbaar blijven.... . Graag ontvangen wij de cijfers die in een positieve richting evolueren door deze twee aanpassingen. Want ik veronderstel dat dit reeds grondig is uitgetest. Of is dit niet zo het geval? Indien dit zo is dan schaam ik mij in jullie plaats. Bouw eerst parkings aan de grote afritten van de R4 of aan de stadsring zodat elke persoon zonder angst naar de binnenstad kan en wil komen. Verdeel binnenstad voorlopig in twee helften, een noordelijk -en zuidelijk gedeelte.Om zo het verkeer toch op te vangen. Nadien als de randvoorwaarden zijn geïnstalleerd en uitvoerig zijn getest dan kunnen we knippen en plakken. Maar neen, in de politiek gaan we heel vaak omgekeerd te werk zodat we na enkele jaren met ons handen in de haren zitten. Resultaat, veel geld gespendeerd aan allerlei zaken om nadien tot de vaststelling te komen om het grondig aan te passen. Het is gemeenschapsgeld maar wanneer wordt er gewerkt met jullie persoonlijk geld ...? Zal niet snel gebeuren en op het einde van de maand is het telkens dezelfde som op de rekening... . Ik kan nog een tijdje verder met argumenten en ook mogelijke oplossingen aanbrengen maar grondige en gestructureerde samenwerking met oa de handelaars is geen sprake. Info avonden genoeg maar wat zijn we hiermee? Een vraag op de laatste info avond. Wat gebeurt er nu met onze aandachtspunten? Wanneer is de volgende vergadering? Euh, euh ..... Geen antwoord, dikke pluim. De wensen van iedereen kan men niet inwilligen maar in een stad wordt HANDEL GEDREVEN!!!!!!!! Het mag een museum worden. Een park is voor ontspanning en de frisse lucht, of is dit voor de handel bestemd?
Zou het mogelijk zijn een info avond te voorzien voor de handelaars en dat met een kleine groep vertegenwoordigers van elke wijk?
Een kogelvrijejas zal niet nodig zijn na afloop en ik spreek U ook niet aan als Pippo ;-), wederzijds respect is belangrijk.

Met vriendelijke groeten,

Van Bignoot Christiaan.
Juwelier Van Bignoot.


Gast

#133 Re:

2015-09-19 13:02

#132: -  

 Meer dan gelijk maat 

 


Gast

#134

2015-09-21 09:37

Als je initieel slechts één kleine doorgang voorziet voor een groot gebouw dan krijg je ongetwijfeld problemen... zeker wanneer het nog eens gaat branden....je kan dan wel de schuld afschuiven en zeggen het is niet mijn brand maar je blijft wel mede verantwoordelijk voor de dood van wie je de doorgang hebt gestremd.... hetzelfde vergaat het een stad waar je alle doorgangen blokkeert, stremt en of bemoeilijkt...als principe is het goed om alternatieve transportmiddelen te promoten en te stimuleren maar dit is niet altijd en voor iedereen mogelijk... doe daar wegenwerken bovenop en je krijgt een catastrofe....een stad zonder een vlotte in en uitstroom van mensen en goederen is geen stad....er is in Gent nood aan iemand die een echt en eerlijk evenwicht nastreeft van alle transportmiddelen... wij zeggen neen aan dit eco terrorisme

Gast

#135

2015-09-21 17:40

Omdat ik niet akkoord ben met dit plan. Slecht voor iedereen. Ik heb 12 jaar taxichauffeur geweest, nu 2 jaar met pensioen. Ik beklaag mijn vele vriendelijke collega's die de ganse dag moeten zoeken om de klant op een goede manier te bedienen. Als dit Stadsbestuur dit plan goedkeurt, zullen ze het wel ondervinden in de volgende verkiezing. Ik houd deze reactie proper,hé. ze mogen mij altijd eens uitnodigen voor een gesprek, maar ja " wat de kaars en bril als ....".

Gast

#136

2015-09-22 11:59

Mobiliteitsplan: Dood van Gent centrum, bezoedeling *** door ONNODIGE rondjes. Absoluut nodig blauwe zone te behouden!!!!!! Dank u. Geen zotte beslissingen die het leven onmogelijk maken. GEEN tramverbinding dampoort naar zuid, dit is echt ONNODIG, er bestaan bussen !!!

Gast

#137

2015-09-24 07:11

Dikke schande, Gent gaat kapot op deze manier.

Gast

#138

2015-09-24 10:35

Gaan dan liever winkelen buiten stad...

Gast

#139

2015-09-24 11:57

Mijn dochters hebben een zaak in Gent.
Als ze alle autos uit Gent weren is dat de doodsteek voor de zelfstandigen in Gent.

Gast

#140

2015-09-24 16:11

Ik werk in centrum Gent en sta zowel in de heen als de terugrit 50 min aan te schuiven tussen het centrum en het zuid. Zowel binnenkomend als staduitwaarts moeten worden we allen door dezelfde straat gestuurd. De stad zou toch andere straten kunnen openstellen?

Gast

#141

2015-09-25 09:24

Al 10 jaar werk ik in Gent maar de laatste jaren begin ik echt te twijfelen om dichter bij huis te werken... Ik kom van Wetteren en sta DAGELIJKS in de file met als gevolg dat ik gestresseerd op het werk kom. Dan bij het naar huis rijden om 18.10 zijn er gigantische files waardoor ik pas om 19.30u thuis ben. Zou eens willen weten of de Schepen ook al eens zo lang in de file gestaan heeft??? Gelieve te investeren in nuttige zaken zoals DEFTIGE voetpaden/fiestbanen die het winkelen en naar het werk gaan aangenamer maakt zonder over elke steen te struikelen. Dus beter de centen daarvoor gebruikt ipv de stadshal dat volgens mij toch geen nut heeft? Jullie zien mij en zovele anderen binnekort NIET meer in Gent maar andere steden vrees ik! Gent is niet goed bezig!


Gast

#142

2015-09-26 09:11

Gent leefbaar houden is niet hetzelfde als er een kruising van Bokrijk en Brugge van maken. Ik woon en werk al 50+ jaar in en rond Gent, en die zgn. zware verkeersproblemen waarop Wateeuw zich beroept heb ik nooit meegemaakt of gezien (tenzij de laatste weken en maanden dan....).

Gast

#143

2015-09-26 14:22

Mijn vrouw en ik werken beiden in Gent doch komen met één voertuig. Zoals het er nu naar uit ziet zal ik van de ring stad inwaarts kunnen om mijn vrouw af te zetten en vervolgens weer naar de ring moeten rijden om op mijn werk te geraken terwijl ik nu kan doorsteken. Zal dus veel meer tijd verliezen. Langer onderweg = meer uitstoot = meer vervuiling (daar gaat hun groene oplossing). Met openbaar vervoer komen is geen oplossing (nog veel langer onderweg en 's avonds geraken we zelfs niet meer thuis)


Gast

#144

2015-09-26 20:21

Omdat het brrodnodig is dat er tegenkanting komt voor dit 'imobiliteitspla
n'!!! Dit wordt de regelrechte ondergang van Gent!

Gast

#145

2015-09-26 21:48

Als handelaar en Gentenaar vind ik persoonlijk dat het niet leefbaar met die loppen...

Gast

#146

2015-09-28 12:35

1/Door de stad te compartimenteren in verschillende afzonderlijke zones zal er nl.

- Veel méér kilometers (emissie uitstoot!) moeten afgelegd voor de dagdagelijks werking van de stad bv.
o IVAGO (185 camions)
o Dokters tijdens hun rondrit naar de patiënt
o Wit-Geel kruis/Bond Moyson/zorgverleners allerlei
o Schoonmaakbedrijven/ruitenwassers…
o Leveranciers/politie diensten/ ambulanciers/ziekenwagens
o ….

Om van de éne volle parking naar de andere over te gaan zal men terug naar de stadring moeten om dan tot de volgende hopelijk niet volle aan te komen. Met het gevolg te laat aan te komen op professionele afspraken, tentoonstellingen allerlei, restaurantbezoeken enz…wat een vermoeiing teweeg zal brengen met als resultaat het weren van de binnenstad.

Conclusie: veel méér nutteloze kilometers en verloren werkuren maakt een grotere werkingskost in een competitieve markt.

2/Het wonen in de stad wordt gepromoot, eveneens voor de zelfstandigen bv. boven hun zaak.

- Als ondernemers/zelfstandigen in de stad wonen, en hun kinderen in de buurt naar school laten gaan is dit super.
o Wat als deze ondernemer met zijn wagen zich moet verplaatsen naar zijn verschillende klanten, binnen en buiten de stad, een strak schema heeft af te werken en daardoor minder klanten kan bereiken?
o Wat als deze kost niet kan doorgerekend worden in deze huidige competitieve markt?
o Wat als deze handelszaken vermeden worden ten gevolge van de moeilijke bereikbaarheid?
o …

Conclusie: veel méér faillissementen en leegloop van handelszaken in de binnenstad.

3/ wegenwerken en randvoorwaarden, signalisatie, verkeer reglementering… communicatie alom:

Door simultaan en niet gecoördineerde wegenwerken te laten uitvoeren kan zelfs de Gentenaar niet meer volgen hoe hij zich met de wagen moet verplaatsen van a naar b. (zelfs met raadplegen v/d website)
- De ring rond Gent slibt nu al dagdagelijks vast, laat staan als het mobiliteitsplan ingevoerd zal worden.
- Naar mijn bescheiden mening is er eerst en vooral nood aan een stappenplan om deze ring/omloop vlot van buiten de stad te bereiken en het verkeer te laten circuleren.
• daarna stapsgewijs de binnenstad aanpakken in wederzijds overleg met alle betrokken partijen.
- De (bak-)fietser moet zich houden aan het verkeersreglement, dit gebeurt praktisch niet (slechts enkelen geven het voorbeeld)
• Geen lichten voor en achter
• Dwars over het kruispunt heen
• Voorrang nemen/afdwingen waar er geen is
• Niet afstappen op voetpaden
• Enz…
- Fietsen is ook een gevaar, tram en fietser kunnen veelal niet simultaan op de weg… de tram kan de fietser niet voorbij maar duwt(dwingt) deze fietser opzij met de irriterende trambel!
• De tramrails vormt eveneens een gevaar voor de fietser
• Geen wegmarkering/signalisatie van kruisende tramlijnen enz…alweer die irriterende trambel!
• …

Conclusie: enkel met een wederzijds respect en dialoog kan er samen een plan uitgewerkt worden met ‘tevredenheid’ van alle partijen.

Daar we in een snel veranderende wereld leven, kan een ideologische beleid geen rationele oplossing bieden voor dit thema.
O.a. de technologische vooruitgang biedt veel sneller innovatieve opportuniteiten aan dan enkel het faciliteren van een circulatieplan t.b.v. de (bak-)fiets, voetgangers en openbaar vervoer.

En zo veel meer….

Gast

#147

2015-09-28 16:21

Als geboren Gentenaar (Ridderstraat 12 12 1945)voel ik me niet meer thuis in mijn geboortestad , waar fietsers heer en meester zijn en automobilisten alles maar moeten ondergaan , waar fietsers vooral alles mogen en alles steeds onbereikbaarder wordt voor de auto , als de autobestuurder maar belasting en taksen en parkeergarages/meters betaald om de bodemloze schuldenput van de stad te vullen , waar dwingelandij het heeft overgenomen van redelijkheid en verdraagzaamheid . Daarom weiger ik nog langer gebruik te maken van alles wat mijn mooie geboorte stad mij en de mijnen te bieden heeft .

Gast

#148

2015-09-30 12:10

Ik ben akkoord dat een stad "leefbaar" moet blijven, maar hetgeen nu wordt voorgesteld..."het nieuwee mobiliteitsplan", zal Gent dusdanig dichtsnoeren dat héél véél mensen onze mooie stad Gent zullen mijden als de pest. Wie gaat daarvan de dupe zijn, natuurlijk alle handelaren, horecazaken...juist deze die een stad gezellig en leefbaar maken. Dus ik ben ZEKER TEGEN het nieuwe mobilteisplan voor mijn stad Gent !

Gast

#149

2015-09-30 14:08

Eerst moet er aan randvoorwaarden voldaan worden, zoals vlotheid van rijden op de R40 (lichten op mekaar afstellen) en park en ride aan de R40, aan de haltes van de Lijn
, zodat ouderen vanaf daar de bus of tram kunnen nemen.

Gast

#150 Re:

2015-10-01 13:51

#5: -  

 Boodschap van alle handelaars in overpoot ; Filip Watteu doet broodroof !