POLITIE-CAO 2015

POLITIE-CAO 2015 / Mededelingen / DIFFERENTIATIE IN PROCENTUELE VERHOGING / Opmerkingen

Monique

#26

2015-09-01 05:54

Een goed plan. Want met die bonden schiet het niet echt op.


Gast

#27

2015-09-01 06:13

Ik ben het hier helemaal mee eens.

Gast

#28

2015-09-01 06:13

Mooi solidariteitsvoorstel en goede reacties van enkelen. Misschien moeten we alles boven schaal 9, 10, 11, 12, (kies maar een drempel) afschaffen omdat zij toch geen enkele wezenlijke bijdrage leveren aan het politievak. 


Gast

#29

2015-09-01 06:14

Hier gaat het om!! Loonsverhoging daar waar het nodig is zodat ook echt iedereen een verschil ziet en niet dat de hoogste salarissen het meest profiteren. Wat mij betreft mag er nog wel meer differentiatie in de schalen zitten zodat de schalen onder de 8 nog meer het verschil merken. (ik zelf zit in schaal 8 en ben best bereid een een deel van mijn salarisverhoging in te leveren voor daar waar het meest nodig is).

Succes met het goede werk!!
Gerben Meijer

Gast

#30

2015-09-01 06:16

Ik ben hier voorstander van, voor zover deze loonsverhoging maar niet ten koste gaat van de pensioensopbouw.

Gast

#31

2015-09-01 06:22

Dolf, goed voorstel. Ik zou zeggen doen!!

Gast

#32

2015-09-01 06:32

In dit voorstel kan ik mij goed vinden. Verschil in beloning procentueel komt bijna heer op een gelijke verhoging in euro's voor de verschillende schalen boven schaal 9Ga ervoor zou ik zeggen

Gast

#33

2015-09-01 06:35

lijkt me een goed en eerlijk plan, de top en leidinggevende hebben toch al meer te besteden. Als ik kijk wat ik verdien samen met mijn partner, en dat mijn leidinggevende alleen al bijna het dubbele verdiend, denk ik wel is hier klopt iets niet. En mijn leidinggevende doet meer binnen werk en overleg, en wij staan buiten op straat...

Gast

#34

2015-09-01 06:46

Een charmante gedachte maar 8,4,2 lijkt mijn beter en een verhoging van het salaris met één vast bedrag voor iedereen hetzelfde lijkt mij nog beter. Hoe zit het met de pensioenen en de mogelijkheden vervroegd uit te treden? Onze training en veiligheid? Belonen van ontegelmatigheid en bezwarende werkomstandigheden? We laten ons toch niet met een fooitje en een sigaar uit eigen doos afkopen?

Gast

#35

2015-09-01 06:48

Op zich een goed plan ware het niet dat de pensioen premie hier ook nog steeds voor gebruikt wordt. Dat moet er echt af, dan heb je volgens mij een reëel voorstel.


Gast

#36

2015-09-01 06:49

Lijkt me prima voorstel

Gast

#37

2015-09-01 06:49

Mee eens met de stelling.


Gast

#38

2015-09-01 06:51

Ik vind dit geen verkeerd voorstel!!!! Hier kan ik mij goed in vinden.

Gast

#39

2015-09-01 06:57

Het is een goed voorstel, mits de pensioenen ongemoeid blijven.

Naast financiele waardering voor het werk is het pensioen duidelijk ook een hot item. In de lijn van het ABP keuze pensioen: politie keuze salaris. Is het een idee om de keuze te geven een eventuele loonsverhoging (niet zijnde de sigaar uit eigen doos) in het pensioen te stoppen? Momenteel verdien ik genoeg, maar mijn pensioenvooruitzicht is schamel. Door wat extra (toch uit mijn eigen sigarendoos) in het fonds te stoppen, heb ik later wat meer. Uiteraard onder beding dat aan dat extra gespaarde nooit en te nimmer geknabbeld kan worden...


Gast

#40

2015-09-01 07:01

Ik denk dat de gedachtegang niet verkeerd is en zeker het onderzoeken waard. MvL LE

Gast

#41

2015-09-01 07:12

Klinkt goed als je tm schaal 9 bent. Ik zou dus 'ja' zeggen, als ik alleen aan mezelf dacht. Wat wij in mijn beleving moeten doen, is de huidige acties ten top drijven om te krijgen waar wij recht op hadden en hebben: respect voor ons zware, gevaarlijke werk. En dat in de vorm van: alllemaal dezelfde loonsverhoging, dus die 6,5 % voor iedereen. Daarnaast een goed pensioen bij 40 dienstjaren of maximaal 60 tm 62 jaar in leeftijd. Op de barricaden en gaan met die banaan. We gaan niet de slag winnen, maar de oorlog. Al duurt dat jaren. Voor eens en voor altijd geborgd respect voor ons jaarlijks moeilijker wordende beroep. Dus dat! Wie doet er mee?


Gast

#42

2015-09-01 07:23

Hier kan ik mij in vinden, goed voorstel. Maar dan wel afblijven van onze pensioenen.

Q

#43

2015-09-01 07:25

Lijkt aantrekkelijk, maar slaat nergens op !!

Je speelt de minister extra in de kaart:

1. door intern binnen de politie "categorieën" te onderscheiden maak je de onderlinge verdeeldheid alleen maar groter;

2. daardoor worden we het intern dus niet eens;

3. dus kan de minister beslissen (want zelf weten we het immers niet)

4. en je vergeet het allerbelangrijkste ........ je verdeelt je eigen sigaar (= pensioengeld)

5. dus door hierover te willen praten geef je de minister alleen maar extra gelegenheid om dit standpunt uit te spelen tegen de gezamenlijke politiebonden (die WEL op één lijn zitten).

 Dom, dom, dom !!!


Gast

#44

2015-09-01 07:35

Dolf,

Zo'n getrapte salarisverhoging vind ik een prima alternatief. Immers, de collegae in de frontlinie, hebben de veelal lagere salarisschalen en het is dan meer dan reëel dat zij er het meest op vooruit gaan.

Gr. Arno.

Gast

#45

2015-09-01 07:40

Wanneer er geen gestrapte salarisverhoging is maar iedereen hetzelfde % krijgt, ontvangen de hogere schalen per saldo meer. Zij moeten veelal ook meer belasting betalen. Het voorbeeld van de getrapte schalen vindt ik de sprong van 6,5 en 4 fors en er is geen gelijkheidsbeginsel. Wat je ook kunt doen is dat iedereen hetzelfde bedrag krijgt. Ik denk dat wanneer je het totaal budget op deze manier verdeeld uiteindelijk de lagere schalen meer krijgen en de hogere schalen minder dan dat je % verdeeld. Het voordeel is dat het gelijkheidsbeginsel wordt gehanteerd.
Karel

#46 Re:

2015-09-01 07:50

Beste Dolf, je bedoelt het vast goed, maar niemand heeft jou gevraagd om dit zelfbedachte voorstel in overweging te geven bij de minister. Je hebt hier geen mandaat voor.
Natuurlijk is 'de meerderheid' voor, want de meerderheid zit nou eenmaal in die lagere schalen.
Je laat je met deze schijnoplossing voor het karretje van de minister spannen en voor je het weet worden collega's tegen elkaar uitgespeeld. Terwijl het moet zijn: samen sterk.
Daar ging deze petitie toch over?

Gast

#47

2015-09-01 07:55

Ik kan mij vinden in een "getrapte salaris verhoging". Zelf zit ik in de 2de groep. Verder vind ik dat het salaris van de hoofdagenten etc gewoon hoger moet zijn. We vergelijken al jaren dat salaris met andere groepen maar bereiken weinig. Punten als risico, onregelmatigheid en voor je het weet verdachte te zijn zijn punten die meegenomen moeten worden.

Gast

#48

2015-09-01 08:07

Ik mis in dit verhaal alleen de overige cao voorwaarden. Volgens mij gaat dit verhaal namelijk niet alleen om geld.
Het draait om erkenning in de vorm van een verantwoord ouderenbeleid, nachtdienstontheffing vanaf 55, niet minder vrije weekenden, en dan de piket/onregelmatigheids regeling.
We gaan voor een rechtvaardige cao en daarom roep ik iedeeen ook op om je bij je act van je regio op te geven voor de cao aktie op 16 september in Den Haag. Als we daar maar met 1000 dienders staan, staan we voor l.l
Het heeft impact als we daar met minimaal 5000 dienders staan. Zet je over je schroom heen en kom naar Den Haag. Elke ACT heeft in zijn eigen regio een speciaal emailadres voor aanmeldingen. Er gaan bussen uit het hele land, als je al ingeroosterd stond kan je in diensttijd naar Den Haag en er zal een lunchpakket zijn.
Veel collega's hebben geklaagd over het soort acties tot nu toe. Het zou meer op de politiek gericht moeten zijn. Nou dat gaat 16 september dan ook gebeuren. DIT IS JE KANS.

gr. Gert Klaassen (act midden Nederland)

Gast

#49

2015-09-01 08:14

Goed plan, maar eerder met pensioen kunnen en andere vakbondseisen zijn ook belangrijk

Gast

#50

2015-09-01 08:23

Helemaal mee eens! De verdeling mag voor mij ook nog 9,5%, 2,5% en 1,5 % zijn!



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...