Samen, Merksem voor bushalte Zwaantjeslei

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Samen, Merksem voor bushalte Zwaantjeslei.


Gast

#76

2015-11-13 10:31

Het is toch normaal dat een dienstencentrum bereikbaar moet zijn met openbaar vervoer; Ook voor de bewoners van het dienstencentrum zelf, die afhankelijk zijn van het openbaar vervoer en alzo (alleen of met familie) meer naar buiten kunnen komen.

Gast

#77

2015-11-13 10:38

Ik heb er zelf geen nood aan maar ik wil de petitie voor 100% steunen. Dit zou al vele jaren vroeger moeten gebeurd zijn. Dan heeft men het enkele jaren toch gedaan en dat was dan blijkbaar
overbodig (het zijn toch meestal maar oude mensen???). Dus volledig akkoord met het voorstel.

Gast

#78

2015-11-13 10:47

Beter voor de minder mobile mensen die zo wel het kerkhof als het bejaarden te huis bezoeken

Gast

#79

2015-11-13 11:13

ze hebbe in de tijd een rotonde gemaakt voor de bus maar word niet gebruikt door jullie bezuineging en dat de mensen nu te voet naar kerkhof moeten gaan waar onder veel ouderlingen die naar hun overleden partner willen gaan en ni ver kunnen stappen gewoonweg niet meer naar het kerkhof kunnen gaan denk is aan jullie toekomst als jullie oud en versleten zijn das mijn mening

Gast

#80

2015-11-13 11:33

om de mensen de kans de geven buiten te komen

Gast

#81

2015-11-13 12:25

 Jaren geleden, bij het bouwen van De Brem, werd door de seniorenraad van district Merksem reeds de vraag gesteld om een buslijn door te trekken naar Zwaantjeslei tot begraafplaats.  

Na herhaalde malen aandringen bij de Lijn voor onderhandelingen, herhaalde malen gestelde vragen door seniorenraad werd na jaren uiteindelijk de knoop doorgehakt. In samenwerking met de stad Antwerpen werd een stuk begraafplaats afgestaan om er een lus aan te leggen waardoor de bus kon draaien. Jammer van het geïnvesteerde budget van de stad, en geldverspilling van de Lijn door de afschaffing van lijn 28.

Uiteraard heb ik deze petitie ondertekend en hoop echt uit de grond van mijn hart dat het beleid van de Lijn dit wil herzien om alsnog een buslijn in te zetten. En of het nu voor enkelen is of niet, een openbare begraafplaats moet op alle manieren toegankelijk blijven, zowel voor mobiele mensen als voor hen die afhankelijk zijn voor openbaar vervoer. Ik duim alvast voor een positieve insteek van de Lijn.

Succes met de petitie !!!


Gast

#82

2015-11-13 18:11

Omdat de oudere mensen gewoon ontzien worden om naar het kerkhof te geraken en voor de bewoners van Den Brem.

Gast

#83

2015-11-13 19:53

Omdat dit gewoon NOODZAAK is!!!

Gast

#84

2015-11-13 20:50

De bushalte en rotonde aan het kerkhof is er al - waarom er dan geen gebruik van maken ?

Gast

#85

2015-11-14 05:24

Sonja De Meyer, ere-Districtschepen in Merksem, heeft in een vorige legislatuur geijverd voor de tot standkomimng van de bushalte aan het nieuw kerkhof in Merksem.
"De Lijn" had beloofd dat deze bushalte zou blijven bestaan.
Desondankts werd de halte toch afgeschaft wegens besparingen....

Gast

#86

2015-11-14 17:15

zonder auto kunnen we het kerkhof niet bezoeken.

Gast

#87

2015-11-14 18:40

omdat er jaren voor gestreden is om een halte in de zwaantjeslei te bekomen. en na de nodige aanpassingen, weer verwijderd

Gast

#88

2015-11-15 12:36

Men schaft meer en meer openbaar vervoer af, terwijl men toch wil dat de mensen de auto minder gebruiken.
Graag terug een meer toegankelijk openbaar vervoer.


Gast

#89

2015-11-15 13:03

omdat ik vind dat de mensen gelijk hebben. de lijn schaft maar af zonder rekening te houden voor de noden van sinjoren. Er wordt veel reclame gemaakt opdat de mensen langer thuis kunnen blijven maar er wordt dan geen rekening gehouden met het vervoer. Laat die bus toch terug die ritten rijden en dan is iedereen gelukkig!!!!

Gast

#90

2015-11-15 15:57

Moet gewoon gebeuren voor al de mensen die daar naar toe willen,als ook voor de mensen die daar wonen en een keer op uitstap willen .

Gast

#91

2015-11-15 16:25

Als persoon met een beperking, is het een schande vanaf het ziekenhuis jan Palfijn te voet te moeten gaan naar mijn gestorven geliefde op het kerkhof aldaar ,terwijl alles daar is voorzien als stopplaats, waarvoor heb ik jaren zoveel belasting betaald ?

Gast

#92

2015-11-15 18:19

Uit respect voor de ouderen

Gast

#93

2015-11-15 21:12

Omdat ik zelf moeite heb om er te geraken.

Gast

#94

2015-11-15 23:36

De plaats en de voorzieningen zijn er ook ooit was er de terminus ,sindsdien ,een sluikstortplaats ,Wij ouderen met een beperking ,moeten vanaf Jan Palfijn te voet naar het kerkhof dat we kapot zijn als we daar zijn heen geslenterd begrijpt iedereen behalve de lijn ,gewoon schande voor een stad gelijk Antwerpen waar je in Merksem als bejaarde zonder taxi niet meer bij je gestorven geliefde kunt geraken ,voor ander zaken is er anders geld genoeg, maar bejaarden zoiets aandoen schande want zij hebben nochtans een leven lang heel veel belasting betaald ....Dank U Vlaanderen !!!

Gast

#95

2015-11-16 07:11

Ik probeer te kijken naar de mensen die minder mobiel zijn.
Men heeft zo een kosten gemaakt om deze bushalte mogelijk te maken...
En waarom???

Gast

#96

2015-11-16 21:07

Binnen een aantal jaar ligt er een snelweg tussen Merksem en het kerkhof, dan geraakt men er helemaal niet meer....

Gast

#97

2015-11-17 01:46

Omdat het niet meer dan logisch is om een bus tot daar te laten rijden

Gast

#98

2015-11-17 10:05

Omdat ik het noodzakelijk vind voor oudere mensen om het kerkhof en het dienstencentrum te bereiken. Heb nooit begrepen waarom deze regeling terug werd afgeschaft.

Gast

#99

2015-11-17 12:24

Men heeft indertijd kosten gedaan, en terecht, om aan het kerkhof de mogelijkheid te maken om de bus te laten keren en dan was dat ineens niet meer nodig. Oudere mensen hebben evenveel recht om zich met het openbaar vervoer te kunnen verplaatsen zonder eerst te verre afstanden te voet te moeten afleggen.

Gast

#100

2015-11-19 22:52

Ten behoeve van de ouderlingen die minder mobiel zijn.