Stop overlast door prostitutie Zuidbuurt Gent

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop overlast door prostitutie Zuidbuurt Gent.


Gast

#1

2015-12-07 12:18

Ik woon in deze buurt reeds 12 jaar. Vooral het laatste jaar de uitbreiding van enkele panden in de belgradostraat vind ik verontrustend.

Gast

#2

2015-12-07 13:14

De overlast is vooral 's nachts na tien uur. Is het misschien mogelijk om met het stadsbestuur tot een overeenkomst te komen ivm een sluitingsuur? 22u00 of eventueel zelfs 24u00, zodat er tenminste van middernacht tot 's morgens kan geslapen worden.

Gast

#3

2015-12-07 15:56

Ben het beu om te zien hoe het verder evolueert. Woon daar nu al 11 jaar. In plaats dat er bordelen verdwijnen worden de vitrines verdubbeld. Deuren worden nu ook al ramen! Ik zou op zijn minst voorstellen om het heen en weer s'nachts de verbieden. Op een bepaald uur zouden die moeten sluiten, maar ja.....

Gast

#4

2015-12-08 08:45

Prostitutie is uitbuiting van vrouwen: dat moet stoppen !

Gast

#5

2015-12-08 09:40

Het gaat de verkeerde kant op, wij wonen hier ondertusen 9 jaar en het verergert ipv te verbeteren.

buren worden bedreigd met woorden maar ook met messen of geweren en verhuizen.

De Zuid is niet de FAR WEST !

Als het niet lukt na 6 jaar politiek optreden om de overlast op te lossen, dan blijft er niks anders over dan alles naar een gecontroleerde omgeving te verhuizen zoals in bv Duitsland. In een afgesloten gebouw 'eroscenter' met politiepost, medische post, sociale dienst, met een voordeur zodat je zelf kiest of je binnengaat en dit wilt zien, niet open en bloot op straat, met een statuut voor de meisjes - zonder POOIERS, zonder DRUGSCAFES, zonder GOKCENTRA vol agressieve gokverslaafden die ook nog minderjarigen binnenlokken.


Gast

#6

2015-12-08 16:46

Wegens de overlast aan mijn woonst in de Brabantdam...

Gast

#7

2015-12-08 20:19

omdat goeie vrienden mij dat gevraagd hebben

Gast

#8

2015-12-09 06:18

Omdat het beeld van Gent verbrod wordt door de prostitutie aan de ingang van het stad.
De eerste indrukken blijven vaak het langst hangen!

Gast

#9

2015-12-10 09:54

Omdat onze buitenlandse bezoekers verwonderd zijn dat dit in Belgie nog mogelijk is in het midden van de stad


Gast

#10

2015-12-10 10:02

Ik woon daar ...dat zou genoeg moeten zeggen..

Gast

#11

2015-12-10 14:02

Ik ben er van overtuigd dat een gezamenlijke,gecontroleerde zone veel beter zal zijn voor de meisjes...en ook voor de klanten.
Medische begeleiding zou een optie moeten zijn.,ook de veiligheid kan veel beter

Gast

#12 Re:

2015-12-10 14:04

#11: -  dat zeggen we inderdaad al lang, hopelijk komt de politiek binnenkort ook tot dit inzicht

 


Gast

#13

2015-12-10 16:54

Een oud Gents spreekwoord: veel beloven en weinig geven doet d zotten in vreugde leven. Ik woon hier sinds mijn jeugd en het is schandalig ho deze buurt is verloederd. Het is een doorn in ieders oog; zowel van bewoners als mensen die hier werken als toeristen. Iedereen vermijdt deze buurt behalve het gespuis blijft maar komen omdat ze vrij spel blijven krijgen van onze "fantastische burgemeester". Deze buurt is erg gevaarlijk geworden, ik durf als vrouw niet meer allen buiten komen na 11u. Naast dit wordt onze straat gebruikt als sluikstortplaats: dagelijks liggen hier massa's glazen flessen, blikken, onderbroeken, kousen, condooms, onreglementaire vuilbakzakken etc. Alsof dit niet erg genoeg is wordt de straat gebruikt als openbaar toilet (groot en klein toilet). Het is helemaal niet appetijtelijk als je S morgen de stront van je gevel moet beginnen kuisen. Ik heb herhaaldelijk, met foto's erbij klacht ingediend tegen derden hiervoor, zonder resultaat. Waarom zouden ze zich inhouden als deze lamheid van een stadsbestuur gehanteerd blijft. Ik heb kinderen en kleinkinderen die hier ook deftig op bezoek willen komen en die niet geconfronteerd willen worden buitenlands uitschot die zonder blikken of blozen drugs zitten te prepareren voor je deur om te verkopen. Ze lachen nog even in je gezicht .......en dan nog gezwegen van het lawaai waarbij je soms ligt te daveren in je bed als er een auto onder je raam staat met oorverdovende muziek. T w Ordt dringend tijd dat E niet alleen gehoord worden maar dat er ook daden bij je beloftes komen meneer de burgemeester.


Gast

#14

2015-12-11 10:52

Ik durf s'avonds niet meer naar De vooruit omdat ik te voet langs die café's moet passeren bij het naar huis gaan !
Erg !

Gast

#15

2015-12-11 13:45

Als bewoner van het Zuid/Gr.Van Vlaanderenplein pleit ik ook voor meer zichtbare controle op het wildplassen & sluikstorten
dagelijks ruim ik vanalles op: condomen, plastic flessen, glas, ontelbare sigarettenpeuken. Wat doet de stad? Ivago sturen & de burger laten betalen - PREVENTIE A.U.B

Gast

#16

2015-12-11 13:46

Overleg overleg overleg overleg overleg overleg overleg overleg

met alle buurtbewoners is een MUST!

Gast

#17

2015-12-11 15:14

Geluidsoverlast, zwerfvuil, prostituees houden zich niet aan de gedragscode. Bij mooi weer kunnen we onze ramen niet klikken door het geroep van prostituees en eventuele klanten (bendevorming). Schrikt om s'avonds in de buurt van het Zuid te wandelen enz........

Gast

#18

2015-12-11 16:09

De aantal vitrines is verdubbeld sedert het nieuw beleid van het stad Gent
Trop is teveel

Gast

#19

2015-12-11 18:49

uit solidariteit met de bezorgde handelszaken en bewoners

Gast

#20

2015-12-11 22:06

Ik woon zelf in de Zuidbuurt en steun deze petitie van harte door gebeurtenissen uit eigen ervaringen!

Gast

#21

2015-12-12 10:57

Omdat mijn vrouw en ik eigenaar zijn van een studio in de Zuidstationstraat die we gebruiken als studentenkot voor onze zoon.

Gast

#22

2015-12-13 08:52

Mijn beste vriend heeft na 5jaar zijn eigendom verlaten en is buiten de stad gaan wonen. Hij kon het lawaai niet meer aan.....


Gast

#23

2015-12-13 08:55

Als jong gezin wonende aan het Zuid, wil ik dat mijn kinderen niet geconfronteerd worden met dit soort marginaliteit en hen in een veilige stad laten opgroeien en studeren.


Gast

#24

2015-12-14 11:02

Deze petitie is niet alleen zinvol maar noodzakelijk niet alleen wegens de overlast in de buurt maar vooral wegens de stijgende problematiek van veiligheid hetgeen van dag tot dag verergert !!!!

Gast

#25

2015-12-15 14:35

Uit overtuiging voor de zaak.