BETERE WET (België/Vlaanderen): EEN DIER IS GEEN DING!!


Gast

#251

2015-12-24 16:48

Omdat ik een dierenliefhebber ben en die beelden van verwaarloosde of dakloze dieren niet kan zien

Gast

#252

2015-12-24 17:34

Het spreekt voor zich: een dier is natuurlijk geen di,ng maar voelt, denkt en dus...lijdt! Respect voor het leven is eern pilaar van de beschaving, zowel in Oost als West.

Gast

#253

2015-12-24 22:45

Omdat het echt schandalig is dat zoiets ongestraft blijft. Ze moeten er heel zware straffen opzetten.
Petitie-eigenaar

#254

2015-12-25 08:38

DIT IS MIJN BRIEF VOOR DE WAALSE DIERENVRIENDEN:
Bonjour représentants du bien-être-animal de Wallonie,
Maintenant c’est le bon moment pour changer une mauvaise loi de notre pays la Belgique.
Aujourd’hui un animal est encore seulement vu comme une chose pour la loi Belge.
Vous savez aussi que ça n’est pas juste!
Je ne le peux pas dire mieux que le ministre de la Justice en France l’ai dit en janvier 2015:
Pour Christiane Taubira, ministre de la Justice, « c’est un acte qui a son poids, sa signification et surtout ses conséquences ». Jean Glavany, député : « J’ai écouté la société civile, en particulier la Fondation 30 Millions d’Amis, qui nous mettait en demeure de corriger une anomalie du Code civil. »
S’il vous plait, vous pouvez lire notre motivation très claire dans notre Pétition ‘Aussi une bonne loi pour les Belges’ ici:
http://www.petities24.com/betere belgische wet een dier is geen ding . (fait des lignes basses entre les mots)

J’espère et je suis confident que vous êtes aussi complètement d’accord avec nous et que vous allez signer notre demande juste dans le pétition. Et vous pouvez faire circuler notre pétition avec vos amis, des vétérinaires, des biologistes, associations pour la protection de la nature, autre membres de vos associations (comme GAIA) de WALLONIE etcetera
Deze petitie mag zeker ook gedeeld worden met andere mensen; dierenartsen, biologen, dierenbeschermingsorganisaties, natuurverenigingen, dierenvrienden
Flamands et Wallons unité pour la victoire de la loi Belge!
Mes regards sincères, Devroye Tine 


Gast

#255 Re:

2015-12-25 08:42

#248: -  

 Bedankt :) Hi, zo goed dat we al schadeclaims van duizenden euro's gekregen hebben :)


Gast

#256

2015-12-25 14:41

Dieren zijn levende, voelende wezens net als mensen, zo moeten ze ook worden behandeld.

Gast

#257

2015-12-26 08:59

Omdat dieren geen dingen zijn!

Gast

#258

2015-12-26 12:39

Dieren dienen met respect behandeld te worden.

Gast

#259

2015-12-26 19:24

Er wordt te weinig aandacht aan het wel en wee van de dieren geschonken.....het is idd geen DING !!!!

Gast

#260

2015-12-26 19:58

Een dier heeft ook rechten op een leven, goede zorg en een eerlijk bestaan.

Gast

#261

2015-12-26 22:11

Dierenmishandeling is iets wat ik nooit toesta. Elk dier heeft recht op leven, goed zorg en bestaansrecht

Gast

#262

2015-12-27 10:08

Volledig akkoord, maar: de mens is geen diersoort maar als mens geschapen. Nu is het wel de mens die veel diersoorten uitgeroeid heeft.

Gast

#263

2015-12-27 20:37

Het wordt tijd dat er zwaar gestraft gaat worden voor mensen die dieren mishandelen! Levenslang opsluiten of de doodstraf! deze mensen zijn gestoord en horen niet vroj rond te lopen!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-12-27 22:05



Gast

#265 Re:

2015-12-27 22:07

#205: -  

 heb je er persoonlijk al slechte ervaring mee gehad mss???


Gast

#266

2015-12-28 10:21

Het wordt tijd dat veel mensen eens gaan beseffen dat een dier geen wegwerpartikel is...

Gast

#267

2015-12-28 19:38

Het leven van ’n dier redden zal de wereld niet veranderen, maar voor dat dier verandert de wereld voorgoed…

Gast

#268

2015-12-29 17:21

Fantastisch dat er mensen zijn met een groot hart voor dieren ! Ik ben een enorme dierenvriend en een dier kan zichzelf niet verdedigen .
Een schande wat mensen o sorry beulen noem ik dat de dag van vandaag nog altijd met dieren doen !! EEN DIER IS GEEN DING !! ZO IS DAT !!

tine Devroye
De auteur van deze petitie

#269 HELP OOK MEE, beste dierenvrienden :)

2015-12-30 15:38

HELP OOK MEE MET ONZE ACTIE BESTE DIERENVRIEND:: DIER IS GEEN DING!! Stuur deze boodschap ook door via MAIL naar:

kabinet.weyts  ad  vlaanderen.be
fractie.n-va ad  vlaamsparlement.be
fractie.cdenv ad  vlaamsparlement.be
fractie.openvld  ad  vlaamsparlement.be
fractie.s-p-a  ad  vlaamsparlement.be
fractie.groen  ad  vlaamsparlement.be


Beste Vlaamse minister van Dierenwelzijn, parlementsleden,

Wij spreken u aan omdat wij als rationele dier- en natuurvrienden. Nu zijn wij ontgoocheld dat er niet veel gebeurt inzake bescherming en aanpakken van dierenproblematiek, ook al zijn er vele mooie beloften en woorden, zelfs hele lange zinnen.

Nu heb ik eens nagezien , na lange tijd ontgoochelende acties bij verantwoordelijken met andere dierenvrienden, en heb gevonden dat er al een wetswijziging is in Frankrijk, Engeland en andere landen : EEN DIER IS GEEN DING!
Dit kan ook hier in VLAANDEREN! Zoals ik hoorde van An Capoen, federaal parlementslid is dit toch Vlaamse materie nu?
Deze wet kan voor betere mentaliteitswijziging zorgen en is zeker een noodzakelijke hervorming voor wetgeving en dan ook toepasbaar in het strafrecht.

Daarom ga samen met duizenden andere Vlamingen voor een nieuwe actie: BETERE GRONDWET:
EEN DIER IS GEEN DING!!

Onze petitie met duidelijke motivatie is:

www.petities24.com/betere belgische wet een dier is geen ding (zet lage streepjes tussen de woorden)

 De petitie is nog maar pas online en heeft al meer dan 1000 stemmen! TEKEN EN DEEL ,

Ik hoop dat u de wil hebt om deze positieve verbetering ook te steunen en verder uit te werken,
groeten, Tine Devroye
(ook te volgen op facebook-pagina: Petitie Dierenpolitie Vlaanderen (community)

 
 

Gast

#270

2015-12-30 21:16

de tijd van de middeleeuwen is al lang voorbij.

Gast

#271

2015-12-30 22:39

Dierenleed moet stoppen

Gast

#272

2015-12-30 23:10

Omdat dieren dezelfde rechten hebben als een mens en ook beschermd moeten worden

Gast

#273

2015-12-31 09:40

Dieren mogen op geen enkele manier mishandeld worden. Ze verdienen evenveel respect als een mens.

Gast

#274

2016-01-02 12:07

Ik teken deze petitie omdat ik het gruwelijk en onmenselijk vind dat dieren mishandeld worden en pijn moeten lijden en dan zo aan hun eind komen. Die beestjes zijn zo machteloos en zien af en ze hebben zelf geen stem om te laten horen. Dus daarom voel ik me verantwoordelijk om dit in hun plaats te doen. Het is bijna ondraaglijk voor mij als ik denk aan al het leed dat ze moeten doorstaan. Pijn is voor een dier niet minder erg als pijn bij een mens.
tine Devroye eigenaar petitie

#275 SUPER

2016-01-02 13:04

TWEEDUIZENDTWEEHONDERD !!! DAT GAAT SUPER!!! :)