Behoud speeltoestellen in 2016 in Stichtse Vecht

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud speeltoestellen in 2016 in Stichtse Vecht.


Gast

#26

2016-02-09 12:05

Om mijn kleinzoons het speelplezier te laten behouden.

Gast

#27

2016-02-09 20:35

Omdat ik bijna dagelijks gebruik maak van het speeltuintje, zou echt onthand zijn zonder!

Gast

#28

2016-02-09 20:42

Onze kinderen hebben veel plezier gehad - en soms nog steeds - aan het speeltuintje. Dat gun ik andere kinderen ook.
maarssen

#29 Verkeerde volgorde

2016-02-09 21:25

Eerst afgekeurde c.q. onveilge speeltoestellen verwijderen en dan pas starten met de uitwerking van het 'speelnetwerk'?

Lijkt mij de verkeerde volgorde. Als het plan goed is uitgewerkt, kun je daarna in 1 moeite oud vervangen door nieuw. Dat nieuw niet hetzelfde is/ hoeft te zijn, dat kan besproken worden met de wijkcommissies en bewoners per wijk. Maar dan dus wel voordat je wat weghaalt.


Gast

#30

2016-02-09 22:33

Kinderen hebben al zo weinig ruimte om buiten te spelen. Dus laat die toestellen staan vraag ik u.

Gast

#31

2016-02-10 06:46

Veiligheid is natuurlijk belangrijk, maar vaak slaat het door. Het zou mij niet verbazen dat diegene die de toestellen keurt, zelf ook de toestellen verkoopt aan de gemeente.

Gast

#32

2016-02-10 10:21

Ik begrijp heel goed dat verouderde toestellen verwijderd moeten worden. De wet bepaalt ook dat de inspectie een toestel al snel als 'onveilig' moet bestempelen, terwijl ze best nog een poos mee kunnen. Jammer, maar de gemeente wil zich niet in de nesten werken in geval van schade en letsel. Helaas lukt het de gemeente niet om eenvoudig uit te rekenen hoe lang een speeltoestellen mee gaat en daarop te kunnen anticiperen. Ondertussen komt de speelruimte van kinderen in het geding, terwijl de lente in aantocht is. Buitenspelen is ozo belangrijk, maar het wordt de kinderen en ouders niet makkelijk gemaakt.
Freek Dijkstra
De auteur van deze petitie

#33 Re:

2016-02-10 11:10

#32: -  

Ik vind het heel goed van de gemeente dat ze op de veiligheid let. Maar de speeltoestellen die ik ken vormen geen accuut gevaar. Het is niet zo dat er iets op het punt staat af te breken. In de speeltuin waar ik kom is denk ik het grootste gevaar een betonnen tafeltennistafel waar een kind hard tegenaan kan lopen. Dat is eenvoudig op te lossen: het kind verbieden daar te rennen, maar alleen ergens anders, en daar als ouder toezicht ophouden. En als er toch ergens 10 toestellen zijn die wel acuut gevaar vormen: het lijkt me financieel en logistiek zeer goed te doen die 10 voor de zomer te vervangen.

Daarnaast zijn deze speeltoestellen nog altijd veiliger dan wat ouders in hun achtertuin hebben staan: wippen en schommels die niet in de grond gezekerd zijn, en waar in de regel stenen tegels onder liggen. Kortom, een gevaarlijkere situatie. En dat is het alternatief komende 1-2 jaar. Het blind volgen van regeltjes -bedoeld om ongelukken te voorkomen- mag geen excuses zijn voor juist het vergroten van de kans op ongelukken en bederven van speelplezier.

Maar dat hoef ik u niet uit te leggen, dat moeten we de gemeente uitleggen. Ik heb de verantwoordelijke ambtenaar (mevr. Marijke Hofstra) vandaag proberen te bellen, maar ze werkt niet op woensdags. Als ik wat gehoord heb, zal ik dat hier melden. Overigens roep ik iedereen op te bellen (tel 140346): laat we de gemeente maar duidelijk maken wat dit beleid teweeg brengt.


Gast

#34

2016-02-11 16:41

domme actie van stichtse vecht

Gast

#35

2016-02-11 17:27

Wij hebben zelf een zoon van vijf.
En ik doe in duivenkamp het controleren van de speeltoestellen en speelweide's voor de wijkcommisie.

Gast

#36

2016-02-11 17:29

Kinderen moeten juist gestimuleerd worden om naar buiten te gaan en daar de ruimte voor krijgen

Gast

#37

2016-02-11 17:56

Kinderen moeten lekker buiten kunnen spelen
betrokken inwoner

#38 Re: Re:

2016-02-11 18:23

#33: Freek Dijkstra - Re:  

 Ik zou adviseren om het inspectie rapport op te vragen dat ten grondslag ligt aan deze actie.

 


Gast

#39

2016-02-11 18:51

Te zot voor woorden. Vanwege slecht onderhoud van de gemeente moeten de speeltoestellen worden verwijderd en pas een jaar later (of nooit) komen er nieuwe speeltoestellen.


Gast

#40

2016-02-11 19:02

Omdat kinderen dicht bij huis buiten moeten kunnen spelen! Het is gezond, de kleintjes leren zo hoe ze met andere kinderen buiten spelen onder toeziend oog van de ouders, sociale vaardigheden worden ontwikkeld, ze maken vrienden, krijgen een heerlijke gezonde blos en het prikkeld hun creativiteit. Ik zo zijn er nog vele argumenten, onderzoeken die aantonen hoe belangrijk het is dat kinderen, dus ook de kleintjes buiten kunnen spelen.

Gast

#41

2016-02-17 21:28

Spelen is belangrijk, de speeltoestellen kunnen best nog een paar jaar mee.