Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman

Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman / Mededelingen / Aanbieden petitie / Opmerkingen


Gast

#176

2016-02-10 16:29

Volkomen mee eens. Pieter en Annette Houwink

Gast

#177

2016-02-10 16:32

Ik hoop dat Marc Dullaert een tweede termijn wordt gegund,hij zet zich met ziel en zaligheid in voor de kinderen.(Ik zal voor hem bidden).

Gast

#178

2016-02-10 16:32

Gekeken naar een interview vd Nationale Ombudsman. Ben niet kapot van die man. Nietszeggend. Voor mij niet een goede profiel om als ombudsman te functioneren!

Gast

#179

2016-02-10 16:32

Gaaf! Geweldig dat jullie dit initiatief nemen.


Gast

#180

2016-02-10 16:33

dan moeten we allemaal maar in de geest aanwezig zijn bij deze vergadering!

Gast

#181

2016-02-10 16:35

Mooi resultaat! Echt Geweldig zoveel handtekeningen in zo'n korte tijd. Hopelijk komt Van Zutphen tot bezinning. Het zou hem sieren zelf op te stappen. Geen opening van zaken geven heeft weinig met transparantie te maken. Juist die eigenschap is een voorwaarde om Ombudsman te zijn. Een blunder van formaat en een blamage om deze goed functionerende Kinderombudsman te laten gaan. De rechten van het kind staan nu op de tocht.

Gast

#182

2016-02-10 16:38

Bedankt Marieke Lenting ,dat zou geweldig nieuws zijn als Marc Dullaert kan blijven !!!
Met vriendelijk groet ,
Trudy Braspenning

Gast

#183

2016-02-10 16:39

Geweldig deze actie. Een groot compliment voor de initiatiefneemster! Ik hoop dat iemand die zo goed functioneert, Marc Dulleart in dit geval, zijn werk mag blijven doen. Er worden al te veel mensen door hun (jaloerse/zelf minder functionerende/nieuwe en of incompetente) leidinggevende ontslagen. Het belang van kwetsbare kinderen gaat boven arbeidsverhoudingen tussen een goedfunctionerende kinderombudsman en zijn niet-goedfunctionerende baas.

Marie-José Tonnaer

BlueMink58

#184 Kinderombudsman

2016-02-10 16:41

De nationale ombudsman die nu is aangesteld (hij is het noemen van zijn naam niet waard) moet eieren voor zijn geld kiezen. Mocht je toch problemen met de overheid krijgen zou ik deze man niet om hulp vragen. Zijn attitude is een drama, zoals hij de verslaggever van het Kinderjournaal niet eens een blik waardig gunde is een blijk van totale minachting. De heer Dullaert heeft zijn sporen in de laatste jaren wel verdient en moet dus blijven. Die man schept vertrouwen, en snel een ombudsman die vertrouwen uitstraald. Deze ego heeft zijn eigen ruiten ingegooid en vraag mij niet om de reden. Maar het zou zomaar macht kunnen zijn wat hij wil.

 


Gast

#185

2016-02-10 16:44

Kinderen hebben rechten !

Gast

#186

2016-02-10 16:44

Beste mevrouw Lenting,

Bedankt voor je inzet voor deze goede zaak. Ik twijfelde geen moment op de petitie te ondertekenen. Het voornemen om de overeenkomst met de heer Dullaert niet te verlengen zal naar mijn opvatting gevolgen hebben voor de geloofwaardigheid van de funktie van (kinder) ombudsman. Welk vertrouwen kunnen burgers hebben als er binnen de organisatie van de ombudsman zo met elkaar omgegaan wordt. Het etaleert de onveiligheid binnen die organisatie, en veiligheid is juist wat burgers nodig hebben: een organisatie waar je je met je klacht veilig voelt en dat je er op kunt vertrouwen dat er zuiver en integer met je kritische klacht tegen de overheid wordt omgegaan. Als men daar niet in slaagt dan voorspel ik dat het aantal klachten zal afnemen omdat er geen vertrouwen in de afhandeling is. Dus geachte leden van de commissie die gaat over de al dan niet herbenoeming van de heer Dullaert: verzandt niet in protocollen maar toon leiderschap op basis van het belang dat burgers hebben bij de organisatie ombudsman.

Wilbert van Deursen

Deurne


Gast

#187

2016-02-10 16:44

Mooi zo! En nu maar duimen voor een goed vervolg...

Gast

#188

2016-02-10 16:45

waarom zou iemand die goed functioneert niet mogen blijven? Rare man die Van Zutphen

Gast

#189

2016-02-10 16:47

Prima, veel succes

Gast

#190

2016-02-10 16:50

Heel goed en veel succes gewenst!
annelies

#191

2016-02-10 16:50

marc dullaert heeft de afgelopen jaren de kinderombudsman op de kaart gezet, deze is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. een tweede is nodig om hem zijn werk te laten voortzetten. de tegenargumenten zijn onduidelijk en geven geen harde motieven. MARC MOET BLIJVEN !!!

 


Gast

#192

2016-02-10 16:50

Vraag is of de Tweede Kamer het gaat verlengen. Helaas spelen vaak andere belangen een rol. Nu zie je al dat de Nationale Ombudman (verlengde van de overheid) zich gaat bemoeien met AZC Heumensoord. Hij moet en zal zichzelf profileren. Haat en nijd, omdat de Kinderombudsman vaak wordt benaderd en hij niet (begrijpelijk overigens, als je hebt meegemaakt hoe hij opereert). Helaas zal de "reorganisatie" diegenen de kop kosten die recht door zee zijn en werkelijk gaan voor de burger. Van Zutphen (oud-rechter) is daar niet één van.

Gast

#193

2016-02-10 16:51

Ga (zo) door !!!

En morgen is het
11 februari 2016 !!

Gast

#194

2016-02-10 16:55

Dank u wel.

Gast

#195

2016-02-10 16:55

Goede zet !

Gast

#196

2016-02-10 16:59

Beste Marieke,
Een super goed initiatief dat je hebt genomen. Ik hoop dat de Tweede Kamer in alle wijsheid besluit om Dullaert een tweede termijn te geven en daarmee duidelijk maakt dat ook zij het belangrijk vindt dat kinderrechten goed geborgd zijn in ons land. Iets dat in deze transformatie tijd en tijd van veel vluchtelingen heel hard nodig is!

Gast

#197

2016-02-10 17:00

Een kinderombudsman is vooral nu hard nodig! Laat Marc Dulleart wegens uitstekende prestaties blijven.

Petra de Jong
Gabrielle

#198

2016-02-10 17:03

Als we nog een democratie hebben moet dit lukken!,Er is geen enkele redenen waarom Marc Dullaert niet langer kinder ombudsman zou kunnen zijn.Het is gewoon machtsmisbruik wat hier gebeurt is .Als wij voor onze toekomst /onze kinderen gaan staan moet Marc blijven !.


Gast

#199

2016-02-10 17:06

De nieuwe ombudsman Reinier de Zeeuw heeft in zijn reacties in de media er blijk van gegeven totaal niet over communicatieve eigen schappen te beschikken nog over empathische. Deze eigenschappen lijken mij een voorwaarde voor een ombudsman. Marc Dullaert heeft bewezen over beide eigenschappen wel te beschikken. Ik zou willen aanbevelen om de Zeeuw zo snel mogelijk te vervangen door Dullaert.
Dat zal een hoop voorspelbare ellende in de toekomst kunnen voorkomen.

Met vriendelijke groet
JMK

Gast

#200

2016-02-10 17:08

Te gek, hopelijk durven ze wat!