Ruskenhoek TT-Circuit Assen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ruskenhoek TT-Circuit Assen.


Gast

#26

2016-03-13 21:53

omdat het huidige besluit onzinnig en niet onderbouwd kan worden. natuurlijk is een circuit gevaarlijk: er word nondeju geraced, geen thee gedronken.

Gast

#27

2016-03-13 21:53

Ik vind gewoon dat er geracet word en niet op iets wat nooit word gebruikt dus gewoon door de nieuwe ruskenhoek en over de vieze oude!het zijn racers en geen hobbyisten!

Gast

#28

2016-03-13 22:07

omdat zonder duidelijke argumentatie het besluit is genomen
Althans de argumenten zijn niet bekend gemaakt aan de gebruikers lees rijders
Na overleg met de organisaties staat in het pers bericht
vreemd de organisaties waar ik regelmatig bij rij , hebben een ander standpunt dan het besluit wat nu genomen is
Bovendien is de snelle Ruskenhoek voor een rijder minder gevaarlijk dan de oude variant. ondanks de hogere snelheid
Bij de oude Ruskenhoek wordt er meer van de motor gevraagd aanremmen insturen verzitten , rechts insturen , verzitten links uit accelereren ! hoe vaak dan de geometrie van de motor veranderd t o v de nieuwe hoeft verder geen betoog

Gast

#29

2016-03-13 22:48

Zeker te weinig hoor en wederhoor. Het is ook niet goed voor de sport als je wilt training voor de knmv sessie tijdens de WSBK kan dit niet. Dat is toch eeuwig zonde. Volgens mij gaat elke coureur en risico aan een dat weten we met ze alle. Anders kan je met zo goed met een fiets een rondje rijden.

Gast

#30

2016-03-13 23:03

Omdat ik de 'nieuwe ruskenhoek' een mooiere en veiligere bocht vind dan de 'oude'. Ik zou graag hetzelfde circuit willen rijden als eenieders grote voorbeeld in de motorsport. Namelijk MotoGP en WorldSBK coureurs.

Gast

#31

2016-03-13 23:17

Eenduidigheid in circuit route en hiermee veiliger

Gast

#32

2016-03-13 23:33

1 de snelle ruskenhoek is mooi
2 voor de veiligheid maak het niet uit

Gast

#33

2016-03-14 01:04

Wij zijn allemaal licentie rijders.

Gast

#34

2016-03-14 03:34

Ik kom niet om te dammen maar om te racen! De mooiste 2 bochten van het circuit vervallen hiermee!

Gast

#35

2016-03-14 05:59

Er is niet - openlijk - beargumenteerd waarom het TT Circuit tot dit besluit is gekomen.
Het aantal incidenten in- of door de snelle Ruskenhoek is lager dan de langzame Ruskenhoek, naar mijn weten.
Mij zijn geen gevallen bekend dat coureurs vergissingen hebben gemaakt in welke Ruskenhoek er gereden wordt. Snelle Ruskenhoek rijders zijn immers ervaren genoeg om te weten hoe de baan verloopt.
Juist het weer schrappen van de snellere (maar niet persé gevaarlijkere) bocht zal leiden tot meer incidenten. Ik vind dat een misser van het management van het TT Circuit.


Gast

#36

2016-03-14 07:07

Ik ben van mening dat er Door deze combinatie minder ongevallen zijn. In de deze combi houden wij Allemaal rekening met elkaar. In de oude ruskenhoek komen meer gewaagde acties.

Gr Niels Fijn

Gast

#37

2016-03-14 07:31

Omdat de nieuwe Ruskenhoek moet blijven.De oude situatie is gevaarlijker.Vooral remmen van +-250 naar 100km. Hoeveel zijn er in het verleden rechtdoor gegaan en elkaar geraakt.zeer veel dacht ik.!!

Gast

#38

2016-03-14 08:42

Ik heb heel veel jaren de oude Ruskenhoek gereden best wel wat spannende momentjes daar meegemaakt, heb die nieuwe natuurlijk minder vaak gereden maar daar nog geen vreemde uitremacties meegemaakt zodat je rechtuit van de baan moest.
En wat betreft het rijden de snelle Ruskenhoek is gewoon leuker!

Gast

#39

2016-03-14 08:50

Omdat ik vind dat de rijders 100% inspraak moeten hebben, die weten ten minste waar het omgaat en niet van die theorie mensen met een srtob dasje voor

Gast

#40

2016-03-14 08:53

de snelle rusken hoek is veiliger naar mijn menig ivn uit rem actie's in de langzamere rusken hoek , en we zijn toch aan het racen niet aan het dammen . we weten zelf dat het een risico sport is .

Gast

#41

2016-03-14 09:34

Omdat in elk geval voor race licentie houders snelle ruskenhoek gereden moet worden.

Gast

#42

2016-03-14 09:56

Persoonlijk vind ik dit ook een zeer vreemde beslissing (zoals bijna iedereen denk ik). Vooral van rijders welke een licentie hebben en dus de kunde en kennis om veilig te rijden mag je verwachten dat ze een hoge snelheidsbocht kunnen nemen.

Zelf heb ik pas kort mijn licentie, maar vond de nieuwe ruskenhoek juist veiliger aanvoelen als de oude. Bij de langzame (oude) ruskenhoek onstaan er elke keer weer erg grote snelheidsverschillen bij zowel het aanremmen als nemen van de eerste bocht.

Juist deze grote snelheidsverschillen bij oude ruskenhoek maken het alleen maar gevaarlijker. Daarnaast is het inderdaad erg vreemd dat o.a. de zac heeft aangegeven het hier niet mee eens te zijn en dat de beslissing wel wordt door gedrukt vanuit het circuit.

Hoop dat deze beslissing wordt terug gedraaid want anders verliest het circuit wel steeds meer van zijn charme en naam. 

Steven Gadellaa (ZAC 882)


Gast

#43

2016-03-14 10:07

Wij zijn allemaal licentie houders...begrijpen de gevaren....Maar wil ook blijven genieten van dit prachtige stuk circuit.
Giovane

#44 Re:

2016-03-14 10:44

#22: -  

 helemaal mee eens !

Giovane
Gast

#45

2016-03-14 10:49

ik sluit mij aan bij reactie no. 22

Ook het niet overleggen en informeren van de betalende klant...is wel een issue, in de MotoGP, WSBK, BSB enz. enz. zijn er als er op het circuit gevaarlijk situaties zich voordoen "rijders afgevaardigden" die hierover mee kunnen beslissen. ik heb niet vernomen dat dit ook hier het geval is geweest !

"#22"
Als rijder moet je je aanpassen aan de baan en jouw kunnen. Dat is over de hele wereld zo.

Ze kunnen er beter voor kiezen om de oude Ruskenhoek definitief te schrappen. Dan heb je helemaal geen 'wisselen' van baan meer, meest simpele oplossing.

Een het is ook wel zo leuk dat onze coureurs in GP, WSBK en BSB hun thuis-circuit echt kunnen oefenen.


Gast

#46

2016-03-14 11:06

Ik hoop voor ons en andere dat het snel word herzien en dat we kunen genieten van een echte motogp baan.
Groeten.

Gast

#47

2016-03-14 11:07

Omdat het moet blijven!!

Gast

#48

2016-03-14 11:35

Mooi bochtje !

Gast

#49

2016-03-14 12:47

Is heel makkelijk voor beide valt wat voor te zeggen kwa veiligheid. En de reden van het circuit is verwarring te voorkomen dan kan ook andersom!

Gast

#50

2016-03-14 13:59

De rijders moeten inspraak hebben in zo een besluit.