Eerbeek wakker worden!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Eerbeek wakker worden!.


Gast

#51

2011-06-24 11:05

Nog langer uitstellen kost teveel geld.
familie huisman
Gast

#52

2011-06-24 11:15

inderdaad wordt het tijd om ons gezellige veluws dorpje weer een mooi aangezicht te geven vindt dat alle inwoners van eerbeek hier recht op hebben dit kan toch niet zo!!!!! lekker toeristisch....


Gast

#53

2011-06-24 11:25

reactie nr. 50

Dat moet je dus NIET willen!! geen prutsoplossingen maar een goed centrumplan.
en dat is het centrumplan van het vorige college.
Ik benadruk nogmaals wie onze vrienden hier zijn en vergeet de landelijke politiek:
PVDA en CDA

Gast

#54

2011-06-24 12:46

Reactie op 48.
Die kruimels waar u over praat waren wel hele grote kruimels voor wat betreft Eerbeek, maar ook voor Brummen. De vorige coalitie PvdA en CDA hadden die mooie plannen al democratisch door de raad geloodst. Een vooruitstrevend plan met een goede financiële onderbouwing! Dus zeg niet dat de vorige coalitie er ook een potje van heeft gemaakt aangaande Eerbeek. Dat is beslist niet waar. De club die er nu zit heeft het aan zichzelf te wijten dat zij zover in populariteit zijn gedaald (zie hiervoor diverse reacties). Zij wilden (te) graag op het pluche, wat tijdens de verkiezingscampagne in 2009 gepaard ging met een gesponsorde glossy en de kreet: ,,Gemeentehuis nee, onderwijs ja! Het populisme straalde er van af! Was dat eigenlijk wel de goede retoriek. Nee, dus. En als je er eenmaal zit? Nou dat zien wij dan wel weer. Een VVD-er zij het zo: ,,Jonge, jonge wat heb ik mij vergist zeg. Gemeentelijke politiek is toch wel heel wat anders dan de landelijke. Hierdoor heb ik mij duidelijk in de kaart laten kijken." De gevolgen zullen over een paar jaar wel duidelijk te zien zijn als er weer verkiezingen worden gehouden. Tenminste als je de spijtbetuigingen goed leest. Ik denk dan dat, 'i.p.v.' de huidige coalitie, er een heel wat betere samenstelling op de been kan worden gebracht die waarschijnlijk heel wat gunstiger voor de hele gemeente zal uitvallen. En Eerbeek zou dan wel eens (sf)Eerbeek kunnen worden zoals in een reactie staat te lezen.
Peter

#55 Re: Re:

2011-06-24 13:23

#32: Anti Peter - Re:  

 Beste Anti-Peter, wie snapt er nou niets van??

Kijk eens wie er allemaal in die praatgroepjes zitten: Gemeente, Ondernemers, Projectontwikkelaars etc.

Het is toch allemaal eigen belang !!!!

 


Gast

#56 Re:

2011-06-24 13:59

#54: -  beste gast...mijn stem staat vast voor de komende gemeenteraads-verkiezingen...nooit meer plaatselijke VVD en die brummense kliek die IPV heet zou ik toch al nooit op stemmen.

 


Gast

#57

2011-06-24 15:06

PVDA had in voorgaande periode meer "ballen" dan de nieuwe coalitie van VVD en IPV, de club van knikkende knieën en gebrek aan daadkracht


Gast

#58

2011-06-24 17:18

Als oud-raadslid en oud voorziitrer van het Dorpshuis in Eerbeek betreur ik de gang van zaken rond het renoveren van het dorp Eerbeek. Het is als de kanaal zwemmer die Engeland in het vizier kreeg, dat hij zei, "ik ga weer terug, het is me te ver".!Zo gaat het in de politiek, korte termijn werk en niet nadenken over de toekomst. Hak de knoop door met het centrumplan en het Cultuurhuus. Eerbeek is er rijp voor!


Gast

#59

2011-06-24 17:51

Het wordt inderdaad tijd dat de gemeente knopen gaat doorhakken. Eerbeek is geen visitekaartje meer. Alleen maar leegstaande panden en grote stukken braakliggend terrein.

Gast

#60

2011-06-24 19:03

goed initiatief, ik schaam me nu voor mijn anders zo mooie eerbeek!

Gast

#61

2011-06-24 19:25

ja ook ik vindt dat we lang genoeg gewacht hebben en de gemeente die schuiven het telkens op de lange baan t is te gek voor woorden

Gast

#62

2011-06-24 19:51

Iedereen heeft wel kritiek op de gemeente, maar dat is niet het probleem!
IPV en VVD zijn volledig op Brummen gericht, daar zit het probleem.

Gast

#63

2011-06-24 21:11

Ik ben het met de petitie eens het is schandalig zoals de gemeenteraad ons in de steek laat.

Gast

#64

2011-06-24 21:33

stilstaand is achteruitgang en kijk ook eens verder bijv kunstgras bij eerb boys zal ideaal zijn anders is er weinig toekomst

Gast

#65

2011-06-24 21:35

zo spoedig mogenlijk de IPV laten verdwijnen.
het IPV zegt alleen maar overal tegen te zijn.
zij kunnen niet eens besturen.

Gast

#66

2011-06-24 23:41

Goede actie, wordt hoog tijd dat er daadwerkelijk iets gebeurt.

Gast

#67

2011-06-25 00:41

goed plan,ga zo door!!!!!

Gast

#68

2011-06-25 11:06

Het wordt tijd dat er hier eens iets gaat gebeuren, want als je overal om je heen kijkt in andere dorpen die zijn allemaal goed aangepast aan deze tijd.
Gemeente waar blijven wij dan toch in EERBEEK terwijl het een van de grootste vakantie dorp is.

Gast

#69

2011-06-25 11:08

Waar zijn nu de Heren die zo hard schreeuwden gebleven.

Gast

#70

2011-06-25 11:31

Nu of nooit!
Eerbeeks Belang

#71 Centrumplan

2011-06-25 11:49

Ik woon in het centrum, ben ondernemer. Ik kijk om me heen en zie in een straal van 100 meter een vies en gedateerd centrum. Een centrum waar wij als ondernemer in het verleden aan hebben meebetaald. We hebben grond afgestaan zonder een vergoeding die daar daar tegenoverstond. Wij lopen al jaren te vechten voor een nieuw plan. Er gebeurd niets. Het onderhoud zijn ze al jaren aan het versoberen. Wij zien de toeristen en de mensen uit de omliggende dorpen dwalen in het centrum van Eerbeek. Het moet van winkelen weer shoppen worden. Horeca en goede winkels in het centrum. Morgen de schop er in. Begin in de kern. Zorg dat Burgers tegen de grond gaat en ga morgen bouwen. Gebruik de 20 miljoen die er schijnbaar nog ligt voor de bouw van de scholen ook voor de realisatie voor een multifunctioneel gebouw waar de publieke sector ook in kan.

Gast

#72

2011-06-25 13:48

het enige wat meetelt in Brummen is dat het gemeentehuis niet naar Eerbeek komt. Wat de conseueties zijn en wat het uiteindelijk gaat kosten is niet van belang
Kort en Bondig

#73 Re:

2011-06-25 13:56

#50: - Het gebrek aan parkeerplaatsen wordt de laatste tijd overduidelijk !

Hoezo gebrek aan parkeerplaatsen?  Kijk eens naar de parkeerruimte langs de spoorlijn aan de noordkant van de Coldenhovenseweg. Vaak staat daar geen auto, terwijl er op het Stuijvenburchplein geen parkeerplek meer te vinden is.

 


Gast

#74

2011-06-25 14:14

Dit is een goede zaak. Het wordt tijd dat er in Brummen het besef komt dat het geld dat door Eerbeek binnen wordt gebracht,ook daar uitgegeven dient te worden

Gast

#75

2011-06-25 14:20

Ik vind het er steeds verwaardelozer uit zien en daarom moet er heel snel een beslissing komen en natuurlijk dat er snel met de veranderingen een start gemaakt kan worden.