Eerbeek wakker worden!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Eerbeek wakker worden!.


Gast

#101

2011-06-27 21:35

Het duurt allemaal veel te lang.

Gast

#102

2011-06-28 00:55

Jongeman draagt Eerbeek een warm hart toe. John lives on!

Gast

#103

2011-06-28 03:02

Weg met die leleke kale plekken in
EERBEEK.........
hans

#104

2011-06-28 09:57

waarom schelden op de ipv we hebben toch zelf gekozen laat het een les voor ons zijn en over een paar jaar de politiek goed afstraffen

Gast

#105

2011-06-28 10:26

Helaas heb ik IPV gestemd, daar heb ik nu heel veel spijt van.
Ze moeten een schop onder hun kont hebben.

Gast

#106

2011-06-28 10:39

prima eerbeek moet veel meer van zich afbijten als we willen hebben we brummen toch in de zak ik heb al vanaf 1991 geen hoge pet op van brummen .heb gezien hoe ze in eerbeek de boel uitkleden

Gast

#107 Re:

2011-06-28 10:52

#104: hans -  Ik heb gelukkig geen IPV of VVD gestemd, dus ik heb alle recht om te "schelden".  afgelopen zondag zag ik mijn partij tenminste opkomen voor Eerbeek. PvdA kiest onvoorwaardelijk voor een beter Eerbeek!

 

Henk "Gene" plays the drums

#108 centrumplan eerbeek

2011-06-28 11:35

Het is tijd dat gemeenteraadsleden eens het belang van een gemeenschapshuis inzien. Het wordt tijd dat gemeenteraadsleden niet "persoonlijk" wilen scoren ( eigen belang), maar dat burgers nu ook eens gezien en gehoord worden. Politieke blunders en geldverslindende acties hebben wij nu al wel genoeg gezien en gevoeld in onze portemonnee. Ooit bestond in Eerbeek Het Dorpshuis en Toet 103. Er zijn geen uitdagingen meer in Eerbeek. Laat nu je hart spreken en zorg dat Eerbeek weer een dynamische dorpskern heeft met uitdagingen voor iedereen ! Ook Loenenaars ( onze buurtgenoten) kunnen er van profiteren !. Zet Eerbeek weer op de kaart ! Laat je niet aftroeven door eem stel kansloze politici die alleen maar aan eigen belang en aanzien denken ! Uit dat 3- delige pak en de stofjas aan ! Aan het werk !
Mariska

#109

2011-06-28 16:25

Als reactie op nr. 108

Ik weet zeker dat 5 PvdA leden VOOR het gemeenschapshuis zijn en ik dacht dat de 3 leden van het CDA ook voor zijn.

Scheer ze dus niet over één kam, het zijn de VVD en natuurlijk IPV die dit tegen willen houden.

Gast

#110

2011-06-28 17:23

Laatste stuiptrekkingen van het IPV?
Gezien de ingezonden stukken door twee IPV-ers in de Stentor en de Regiobode denk ik dat het bijna gebeurd is met deze partij. Zeker gezien het huilerige van die ingezonden stukken en de onwaarheden die daarin vermeld staan. Zij suggereren, vooral van die uit het Wilhelminapark, dat het allemaal 'linkse broeders' zijn die in opstand komen. Maar ik zeg u dat ik a-politiek ben en niks met linkse broeders van doen heb. Het gaat mij om Eerbeek, heer Roelants. Zie ook de racties op deze site naar uw partij gericht. Het IPV komt hier zeer slecht uit de verf. Dat gaat van; wat ben ik stom geweest om op hun te stemmen tot IPV, weg ermee! En kijk wat daar nog allemaal tussen zit. Zouden dat alleen maar linkse kiezers zijn? Ga toch fietsen!


Gast

#111

2011-06-28 19:57

Zo zeg, laat het IPV zich even in de kaart spelen. jankverhaal met leugens en niks over het gemeenschapshuis!
heeft die meneer ook al verteld dat het IPV wel geld over heeft voor centrum in Brummen!!

Namens mij en mijn vriend, zo stom zijn we niet in Eerbeek om 2x in de IPV leugens te trappen.

nu eerst Eerbeek!

Gast

#112

2011-06-29 14:02

De Stichting Evenementen Commissie Eerbeek wil het belang van een Gemeenschapshuis in Eerbeek nadrukkelijk onder uw aandracht brengen. Eerbeek mag niet stil komen te staan. De SECE bepleit een positieve besluitvorming voor het gemeenschapshuis. Eerbeek heeft een zeer actieve kern van ondernemers die hard werken om Eerbeek tot een gezellig en leuk dorp te maken. Een gemeenschapshuis zal hier van toegevoegde waarde zijn. Toegevoegde waarde voor de SECE is het gebruik van het gemeenschapshuis tijdens evenementen, maar ook voor de maandelijkse vergaderingen die nu in huiskamers moet plaats vinden.

Renee Ros
Lid SECE
hans

#113

2011-06-29 15:57

dat de ipv niks is kan ik niet beoordelen maar laten we ook eens naar het verleden kijken en niet eens zo ver terug de pvda en het cda hebben toch ook al menig objekt in eerbeek uitgekleed
dus niet schelden op de ipv of vvd maar zelf daden ondernemen en laten zien hoe het wel kan en moet
hans

#114 Re:

2011-06-29 16:00

#109: Mariska -  

 wil het pvda met een gemeentehuis goed maken wat ze in het verleden hebben afgebroken

of je nu door de kat of hond gebeten word het doet even zeer

er moet een frisse wind door eerbeek gaan waaien

hans

#115 Re: Re:

2011-06-29 16:03

#107: - Re:  

 dat had de pvda wel eens wat eerder mogen laten merken in eerbeek

schreeuwen vanaf de zijkant is wel heel makkelijk

Mariska

#116

2011-06-29 18:09

Och Hans, je kunt beter je mond houden.

1. PvdA en CDA waren al gereed met centrum plan
2. dit besluit is door VVD en IPV teruggedraaid
3. Wat heeft de PvdA afgebroken dan?
4. Dat IPV niks is, had je kunnen weten, maar aangezien je dat niet eens weet, ben je niet in staat om zo
Kritisch richting CDA en PvdA te zijn.

Kortom Hans, Je weet niet waar je over praat. En daar hoef je geen 3 reacties op los te laten. Zeker IPV lid?

Nul, niks....niet voor Eerbeek en weinig voor Brummen.
hans

#117 Re:

2011-06-30 01:09

#116: Mariska -  

 als dat de toon is van de pvda iemand het zwijgen opleggen  ,dan zal dat zeker nooit mijn partij zijn

toevallig geen ipv lid dus probeer niet iemand in een hokje te drukken

maar je wilt toch niet beweren dat de pvda het altijd goed voor heeft gehad met eerbeek samen met het cda

je mag rustig reageren ik zal niemand het zwijgen aanraden want iedereen moet zijn frustratie kwijt en jullie ook nu je het niet meer voor het zeggen hebt

toch vriendelijke groet hans

marco

#118 Centrumplannen eerbeek STREEP ERDOOR

2011-06-30 13:54

cultuurhuis ?? laat me niet lachen kijk is bij andere gemeentes met een cultuurhuis die draaien daar jaarlijks tussen de €60,000 en €1000.000 verlies op, en raad is wie dat mag gaan betalen.
maar als of dat niet genoeg is willen we het in eerbeek nog gekker maken, we willen bedrijven uitkopen mensen uit hun huis zetten en is lekker met de buldozer alles plat schuiven en er dan achter komen dat het wel heel vervelend is dat je niet in de geluids/gevarenzone van een industrie terrein mag gaan zitten als ambtenaar (geld overigens voor alle nieuwbouw)dan ben je gedwongen om het bestemmingsplan aan te passen waaruit rechtzaken volgen en nieuwbouw dus stil ligt en bestaande gebouwen leeg blijven. Laat de gemeente voor een goede infrastructuur zorgen en geef de bestaande lege plekken vrij voor (ver)bebouwing ik denk hierbij aan het oude kersten terrein het oude pand van de slager en bakker. ONDERNEMERS VAN EERBEEK GA ONDERNEMEN als jullie denken dat je zoveel geld uit de zakken van touristen kunt kloppen doe daar dan wat mee en ontwikkel je eigen plannen. een nieuwe woonwijk op het burgers terrein het klinkt leuk maar is er iemand die ook aan het riool denkt ?? we zitten nu al op een aantal plaatsen in eerbeek (en het worden er steeds meer) gemiddeld 4 tot 5 keer per jaar met water overlast omdat de riolering het niet aan kan met de nieuwe woonwijk komt er gemiddeld 100.000 tot 150.000 liter per dag bij. dan staan we teminste met een klein regenbuitje al met natte voeten. en kom ik dus weer terug op mijn vorige punt "gemeente ga zorgen voor een goede infra structuur" en laat daarna ondernemers/project ontwikkelaars/aannemers/schilders/etc,etc uit eerbeek een mooie woonwijk neerzetten (dit is gelijk goed voor de werkgelegenheid) maar laat dit niet doen door een project ontwikkelaar uit groningen.
en ondernemers en gemeente ga activiteiten ontwikkelen zodat er in eerbeek altijd wat te doen is (zeker in de zomer maanden) ik denk hierbij aan dingen als braderieen, bloemtjesmarkt, straat teather, muziek, enz,enz dit is allemaal lowcost brengt geld in het laadje waardoor er meer geinvesteerd kan worden in eerbeek en we er allemaal beter van worden.

Gast

#119

2011-07-01 09:47

Hieruit blijkt dat je het totaal niet begrepen hebt. Het doel van het Centrumplan is juist om te zorgen dat er een goede infrastructuur komt waarop in de komende tientallen jaren op voort gebouwd kan worden. Een goede ondergrond, die niet duur hoeft te zijn, maar wel duurzaam is, zoals uit de burgerdebatten naar voren kwam. Bij deze infrastructuur hoort inderdaad ook een betere afwatering, waar de gemeente eind dit jaar al mee gaat beginnen.
Oud-Eerbekenaar

#120 Streep door de plannen, maar wel iets doen

2011-07-05 07:17

Wat makkelijk scoren van de PvdA om met een standje petitielijsten op de Kanaalmarkt te gaan staan. Ik ben zelf oud Eerbekenaar en VVD-er en nu woonachtig in Haarlem, en ook ik vind elke keer als ik Eerbeek binnenrijd het een steeds groter zooitje worden met al die kaalslag. En ja, ook ik vind dat de VVD in de Gemeente, tijdens en voor de Gemeenteraadsverkiezingen aan kiezersbedrog heeft gedaan.

Maar dan, heeft u wel eens gehoord van het spreekwoord beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald? Een Centrumplan, met Gemeentehuis en met Kulturhuus, het lijken de oude tijden van Joop den Uijl wel, namelijk potverteren(feestvieren van de gelden uit de gemeenschappelijke pot).

Mensen dat kan op dit moment geen enkele gemeente zich veroorloven, ja gemeente's zoals Wassenaar, Rosendael etc. misschien. Maar de landelijke overheid stoot steeds meer taken af naar de Gemeente's, kijk bijvoorbeeld naar de WMO, die de Gemeente's zelf moet bekostigen. En dat alles kost klauwen met geld zoals allemaal nog niet voorzien was toen de PvdA met de mooie plannen instemde.

Dat er wat gebeuren moet staat buiten kijf, en het het belangerijkste is een goede infrastructuur, begin daar eerst maar eens mee, maar er is in den lande nagenoeg geen enkele gemeente die en een goed Centrumplan, en een Gemeentehuis en een Kultuurhuus kunnen betalen (of de pot Algemene Reserve moet worden omgekeerd, typisch een PvdA streek).

Trouwens bijna elke Gemeente die de laatse 5 jaar een Kultuurhuus heeft gebouwd zegt openlijk: waar zijn we aan begonnen. Die dingen zijn niet te exploiteren, of legt Tommy ter Hove samen met Geert van Klinken de jaarlijkse tekorten bij, het was gewoon een modegril, bijna overal waar het in de plannen stond wordt het er weer uitgeschrapt.

Maar goed, dat het aanzien van Eerbeek en gigantische upgrade nodig heeft dat zie ik ook, maar niet zoals de PvdA wil.
En dat makkeijke scoren van de PvdA op die Kanaalmarkt doet mij denken aan de legendarische woorden tijdens een verkiezingsdebat voor de Tweede Kamerverkiezingen. Wiegel riep: Sinterklaas bestaat, en daar staat hij (wijzende naar PvdA'er den Uijl).

Eerbekenaren veel succes en hopelijk komt er wat vaart in, maar laat jullie niet gek maken met plannen die nu al niet betaalbaar zijn en voor de toekomst ook nog voor extra tekorten zorgen.

Hein

#121 Oud-Eerbekenaar

2011-07-05 11:47

Klasse Oud-mededorpsbewoner met uw reactie #120, eindelijk eens iemand die de realiteit onder ogen ziet, en opmerkt dat je niet meer kunt uitgeven dan dat er binnen komt. Het zou mij niets verbazen als u tot het Gilde der Ondernemers behoort.
Het bekrompen ondernemersclubje in Eerbeek denkt alleen aan zijn eigen hachje, ze hebben het steeds over alle toeristen etc. Wat hebben we in Eerbeek: Coldenhove en Robertsoord, nou nou dat is me wat. En wat hebben toeristen verder in Eerbeek te zoeken?? Zijn er musea, attractieparken, historische gebouwen?? Nee, alleen een stoomtreintje.
Ondernemersclubje ga eens aan de bewoners denken en niet aan je eigen portemodinges en de PvdA ach dat kennen we toch die zien 1 euro binnen komen en willen er 1000 uitgeven, als ze maar popie jopie zijn. Daarna mogen de anderen de financiele troep weer opruimen.
Kijk eens naar het vorige College, een verpleger als wethouder, niets op verplegers tegen integendeel, maar dat soort mensen bezitten toch niet het niveau een Gemeente te besturen.
Straks hebben we Vruno de Bries nog als burgemeester.
Ik ben het helemaal met de oud-eerbekenaar eens, optellen en aftrekken = realisme

Gast

#122 Re: Oud-Eerbekenaar

2011-07-05 13:26

#121: Hein - Oud-Eerbekenaar  

Hallo Hein, ik ben inderdaad ondernemer, ik bezit gezamelijk met mijn zakenpartner 4 cafe's, 2 discotheken en 3 restaurants in de regio Haarlem/Alkmaar.

Aangezien wij regelmatig met grote ingrepen in de infrastuctuur van de plaatsen waar onze vestigingen zitten te maken heb gehad, durf ik te zeggen dat ik weet waar ik het over heb.

In tegenstelling tot het Eerbeekse Ondernemersclubje wat alleen aan hun eigen inkomsten denkt, hebben wij ook fors meegefinacierd in enkele projecten. Want met alleen maar willen verdienen aan je klanten kom je er niet.

Hein, ik hoop dat het realisme eens doordringt binnen dat Ondernemersclubje, de schuld bij de politiek neerleggen is zo makkelijk (en vooral nu moet je als Gemeente oppassen), en ze moeten uitkijken voor de popi jopi's van de PvdA, over enkele jaren is de kas weer leeg als het aan hen ligt. 

Ik blijf nog wel redelijk op de hoogte, ik kom nog regelmatig in Eerbeek, mijn ouders wonen er, en een oude schoolvriend (die inmiddels ceo bij een miljardenbedrijf is) woont er nog en we komen nog regelmatig bij elkaar over de vloer.

Mijn oude schoolvriend voelt ook niets voor de bodemloze put, maar hij heeft zich voorgenomen in Eerbeek te wonen om de mooie natuur, en zich verder nergens mee te bemoeien, en ik kan hem geen ongelijk geven.