Kindante: Laat leerkrachten hun jaar afmaken in hun eigen groep


Gast

#51

2016-06-23 11:59

Omdat het schandalig is hoe ze met de leerkrachten en kinderen omgaan. Goede en voor de kinderen fijne leerkrachten wirden weggehaald. Iedere keer nieuwe vervangers dus nieuwe regels. Kinderen worden onzeker dus leren ze minder goed. Maar dat boeit heel kindante niks. Mijn kinderen hebben er enorm onder geleden

Gast

#52

2016-06-23 12:13

"voor het kind"

Gast

#53

2016-06-23 12:15

dit is toch niet normaal kinderen zijn gewend aan hun leeraar krijgen ze voor de laatste 3 weken van het school jaar een andere leerkracht waarom is dit nodig blijf onze kinderen eren hun leerkracht laten houden stelletje minpunten pfff waar zijn jullie met bezig

Gast

#54 Re:

2016-06-23 12:16

#3: -  

 mijn zoontje ook belachelijk is dit dit is te gek voor woorden of niet dat  pfff


Gast

#55

2016-06-23 12:24

goed bezig!

Gast

#56

2016-06-23 15:27

Het probleem zit hem niet in de wet. Het probleem zit hem in hoe Kindante hiermee om is gegaan, namelijk totaal niet anticiperen. Je kunt best proberen de wet te bestreiden, maar probeer tegelijk je voor te bereiden op het scenario dat je gedwongen wordt de wet na te leven. Dat scenario-denken is achterwege gebleven.


Gast

#57

2016-06-23 18:48

Omdat je het niet kunt maken, om vlak voor de vakantie, het leven en de structuur die kinderen hebben in de war te schoppen.
Zoveel zal het toch niet uitmaken, die paar weekjes meer??? Alles in het belang van de kinderen en NIET van de beleids bepalenden!

Gast

#58

2016-06-23 19:33

Omdat deze hele regel helemaal nergens op slaat.

Gast

#59

2016-06-23 19:37

Wat zijn we toch allemaal lief in het onderwijs! Als we alle klassen waar dit om gaat nou eens 3 weken voor de vakantie begint al met vakantie sturen! Zou de politiek ons signaal dan ook negeren?

Gast

#60

2016-06-23 20:25

Mijn dochtet heeft n half jaar vervangen en haar klass krijgt nu voor de laatste weken een nieuwe vervanger. Niet goed voor de kinderen de leerkracht en de school.

Gast

#61

2016-06-24 04:53

Kinderen moeten niet de dupe worden van deze slechte actie/wetten en helemaal niet zo'n grote hoeveelheid kinderen die hier nu door benadeeld wordt.

Gast

#62

2016-06-24 05:29

Omdat leuk bedachte regels in Den Haag vaak in de praktijk averechts werken

Gast

#63

2016-06-24 07:44

Geef invallers meer zekerheid met bv jaarlijks 0 uren contract voor alle klassen zodat ze ook ervaring kunnen opdoen. Zij willen graag vast werk en de kinderen willen ook graag een vast gezicht hebben.

Gast

#64

2016-06-24 10:42

Ook mijn groep heeft hier mee te maken. Na een heftig jaar met veel wisseling van leerkrachten ivm ziektes, zullen ze nu ook de laatste weken fulltime weer een andere juf krijgen! Laat aub de huidige vervangster die 3 weken volmaken!


Gast

#65

2016-06-24 12:11

Omdat ik begrijp dat het heel vervelend is voor de kinderen dat ze telkens een andere docent krijgen. Tevens begrijp ik dat je als docent niet drie weken voor het behalen van de missie het team wilt verlaten...

Gast

#66

2016-06-24 15:19

Omdat de kids anders nog meer en vaker andere gezichten voor de klas krijgen als de vaste leraar ziek is. En dat is zo zonde vooral als die kids een hele goede band hebben met de inval juf. als dit teljens wisseld is dit voor zowel hun als de directe collegas niet fijn

Gast

#67

2016-06-24 16:13

Omdat ik wil dat mijn zoon en nog andere kinderen op deze school gezellig samen met hun leerkracht kunnen afsluiten. Dat ze mooie herinneringen behouden aan toch al een bewogen jaar. Waarom leerkracht en leerlingen veel energie in gestopt hebben.
Juf naomi

#68

2016-06-24 19:04

Ook ik mag het jaar in mijn groep 4 niet afmaken... Bloed, zweet en tranen heeft het me gekost. Al mijn vrije tijd heb ik er in gestopt en nu houdt het 3 weken voor het einde op. Vandaag gehoord dat maandag mijn laatste dag gaat zijn. Daarnaast sta ik voor alle besturen hier in de buurt vanaf 1 juli 6 maanden aan de zijlijn. :( 


Gast

#69 Re:

2016-06-24 20:53

#68: Juf naomi -  

 hier hetzelfde.... 6 maanden een knip!


Gast

#70

2016-06-25 05:33

Door deze regeling is er geen stabiliteit en veiligheid meer voor onze basisschoolkinderen. Kinderen gaan 5 dagen per week naar school in een tijd waarop ze volop in ontwikkeling zijn en afhankelijk zijn van de volwassenen. De leerkracht is mede verantwoordelijk voor hun opvoeding en staat naast de ouders. Je kunt niet zomaar gaan schuiven met de positie van een leerkracht en deze maar door de één en dan weer de ander vervangen. Daarmee kom de basisveiligheid van het kind in het geding! En dat is iets wat nooit mag gebeuren!

Gast

#71

2016-06-25 07:52

Ben het niet eens met deze gang van zaken. Op deze manier worden jonge, enthousiaste en zeer gemotiveerde leerkrachten onterecht " buitenspel" gezet, terwijl zij net de toekomst voor onze kinderen zijn!! Allemaal vanwege een ingevoerde regel ; bureaucratie in plaats van gepast onderwijs voor de kinderen.
Een zeer kwalijke zaak waar de kinderen de dupe van worden als school de problemen niet weet op te lossen (want dan staat er helemaal geen leerkracht meer voor de klas ….) en heel jammer dat er niet tijdig is gedacht aan allle emoties en onrust die dit teweegbrengt als op zo'n korte termijn de juf naar huis wordt gestuurd…. De kinderen begrijpen hier in ieder geval niets van.

Gast

#72

2016-06-25 07:59

Vraagt u zich zelf eens de vraag: Doe ik nu het goede op het juiste moment ook in de ogen van de kinderen?

Gast

#73

2016-06-25 09:50

Ik vind het schandalig hoe Kindante met leerkrachten en leerlingen omspringt!
Royal81

#74 2de maal

2016-06-25 10:01

Dit is nu al de 2de keer dat ons kind de dupe is van wanbeleid vanuit Kindante. Eerst sluiten ze een school die juist in een groei zat om ons vervolgens te laten "zwemmen" met het zoeken naar een nieuwe school voor ons kind met autisme. En nu anticiperen ze weer zeer slecht op een wet die al vorig jaar in gegaan is. Dat de leraren er komend schooljaar niet meer zijn....kan....maar is niet leuk. Maar om nu die laatste 3wkn de kinderen hun vastigheid en dus leraar af te pakken is voor zowel kinderen  als betrokken leraren NOT DONE.


Gast

#75

2016-06-25 10:05

Alweer zo ondoordacht idee van een machthebber. In sommige gevallen door vriendjespolitiek aan de macht gekomen, doordenken over eventuele consequenties is dan vaak al veel te hoog gegrepen ;)