Steun de Almeerse buschauffeur die opkwam voor zichzelf.


Gast

#26

2016-08-21 08:10

Een heel belangrijk signaal dat de eerst belaagde niet altijd simpel aan de schandpaal genageld wordt, omdat hij een tikje te extreem terug reageerde. Hij of zij hoort normaal veilig te kunnen leven, werken EN zich te verdedigen. Enja, dat kan soms wat harder en verder gaan als we en hij/zij zelf ook verwachten en/of willen. Je wordt onverwacht in het nauw gedreven. Dan reageer je niet getraind en "keurig" gedoseerd. Zo zit ons mechanisme helaas nou eenmaal niet in elkaar. Zijn de aangevallenen daarom meer de gebeten hond als de agressors? Belachelijk!!!

Anonymous

#27 SorryRe:

2016-08-21 08:14

#1: -  sorry, over het hoofd gezien. Inmiddels aangepast. Thanks

 


Anonymous

#28

2016-08-21 08:16

Beste lezers en ondertekenaars.

 

Ik ben diverse keren op een stomme en slordige fout in de tekst gewezen. Waarvoor mijn dank natuurlijk, had niet mogen gebeuren.

Inmiddels heb ik het verbeterd.

 

Dank nogmaals


Gast

#29

2016-08-21 08:31

Ik (een vrouw) ben zelf buschauffeur geweest en ik kwam in een soortgelijke situatie. De passagier had vanaf binnenkomst al geschreeuwd en gescholden naar mij, op een manier die echt niet kan. Ze moest er uiteindelijk van mij uit en ook dat ging niet zonder gescheld, getier en vingerttje prik. Ik bleef nog steeds beleefd, wat steeds moeilijker werd. Bij het uitstappen spuugde ze mij in het gezicht, wat bij mij de druppel was en waardoor ik achter haar aanging naar buiten. Op het moment dat ik uit wilde stappen wilde zij mij nog een vuist geven, maar die kon ik ontwijken. Op dat moment ben ik ook los gegaan en ik heb haar alle hoeken van de abri laten zien. Passagiers hebben mij bij haar weggetrokken en weer op mijn stoel gezet. De passagiers zijn in actie gekomen om voor mij te getuigen. Ook ik heb na dit incident met mijn handen in het haar gezeten, wat het gevolg van mijn actie zou kunnen zijn. Na het weekend moest ik op kantoor komen en kreeg ik een preek van de leidinggevende over het feit dat chauffeurs in uniform het aanzien kunnen verliezen met vechten en nog veel meer bla bla bla. Toen hij klaar was vroeg hij mij of ik haar wel flink te pakken had gehad. Daarna dat ik dat ook als een stukje gerechtigheid kon ervaren. Ook hij had toen als chauffeur zo'n incident gehad, maar zijn dader was hem al gevlogen, voordat hij iets had kunnen doen. Dus met andere woorden kon hij dat van mij heel goed begrijpen en verder is er niets gebeurd: geen sanctie, geen waarschuwing, geen ontslag of ook maar iets van een straf. Dit incident gebeurde ruim 9 jaar geleden en op dat moment had ik nog geen vast contract had bij CXX. Toch als ik weer in zo'n situatie zou komen, zou ik waarschijnlijk hetzelfde reageren, maar misschien ook niet. Het is niet goed geweest om met geweld te handelen, toen niet en nu niet, zoals ook in het geval van mijn collega die hierdoor wel op staande voet kreeg. Ik hoop voor hem dat het ontslag omgezet kan worden naar een ander soort straf.


Gast

#30

2016-08-21 08:38

 Ik ga dit dus echt niet tekenen.

Ik ken het verhaal van dat meisje en zo is het helemaal niet gegaan.

Genoeg mensen hebben dit gefilmd waar iets heel anders uit blijkt.

En het feit dat zij een hersenschuddig hieraan over heeft gehouden telt natuurlijk niet mee?

Ook al scheld iemand je de huid vol, het geeft je het recht niet om dan een paar klappen uit te delen.

En er wordt gezegd; niet iedereen kent het verhaal van de andere kant, maar tekent toch de petitie van de busschauffeur (beetje raar)


Gast

#31

2016-08-21 09:59

ben zelf al 36 jaar buschauffeur en heb al alles al een keer me gemaakt dus als het mijn zou overkomen wat kan zou ik van de werkgever zorgvuldigheid verwachten en er de tijd voornemen
Gast

#32 Re:

2016-08-21 10:13

Iedereen kent het verhaal van het meisje maar niemand kent het verhaal van de chauffeur. De reacties zijn bijna allemaal voor de chauffeur, vreemd hè.......

 


Gast

#33

2016-08-21 10:22

Dit had volgens mij nooit op staande voet mogen gebeuren en het wordt ook eens tijd dat ze ronduit achter hun chauffeurs staan. Zij zijn diegene die het riskante gedeelte van een bus onderneming op hun schouders nemen . Ik ben nog steeds geen krantenbericht tegengekomen dat er een planner overvallen,geslagen of bestuurd is!

Gast

#34

2016-08-21 10:25

ik steun deze petitie omdat ik zelf ook buschauffeur ben en zelf ook al een overval en gewelds incidenten heb mee gemaakt en dat dan de betreffende chauffeur in een moment van verstands verbijstering en op dat ogenblik waarschijnlijk niet toerekenings vatbaar was kan zoiets gebeuren had mij ook kunnen gebeuren want om op dat moment de kalmte en rust te houden is iets wat men niet kan leren ondanks alle cursussen die de baas ook geeft

Gast

#35

2016-08-21 11:00

Belachelijk dat die man ontslag heeft gekregen. Met zn leven probeerd hij het bedrijf te redden en zichzelf...is dit zn dank??

Gast

#36

2016-08-21 11:04

omdat het te gek is dat een buschauffeur wordt ontslagen omdat hij zijn eigen verdedigd.
Dus Vrij brief voor Passagiers ze kunnen alles doen bij een chauffeur want als deze wat terug doet kost het zijn baan
Heel Slecht van Connexxion..
Laat deze heren die achter een bureau zitten zelf een paar weken de bus besturen .wedden dat ze na een paar dagen overspannen zijn


Gast

#37

2016-08-21 11:54

Het is te zot voor woorden hoe de buschauffeurs in Almere behandeld worden.
Zowel door passagiers alswel door het bedrijf!
Als chauffeur heb je een hele dikke huid nodig.
En waarvoor? Om je gezin te onderhouden en je geld te verdienen...
En dan dit soort dingen maar moeten verdragen; ongehoord en te zot voor woorden.
Als dochter van chauffeur hoor ik genoeg, en soms is er de angst dat mijn moeder ook iets overkomt.
Connexxion moet zich schamen en eens achter het personeel gaan staan.
Zonder de chauffeurs zou het bedrijf nergens zijn!!!

Gast

#38

2016-08-21 12:42

Heel goed initiatief, deze collega moet terug op de bus en dient hulp te krijgen. Spugen is erger als slaan en o zo vernederend, rotlui die zoiets doen. Aanpakken die handel, ik sta vierkant achter de chauffeur, no doubts.

Gast

#39

2016-08-21 13:46

Omdat iemand recht heeft op hoor en weder hoor en ze dat hier maar even vergeten zijn

Gast

#40

2016-08-21 15:03

ben zelf 40 jaar buschauffeur geweest en ook het een en ander mee gemaakt.Er zijn van die passagiers die het bloed onder je nagels uit halen ja en dan kan het ooit te veel zijn!

Gast

#41

2016-08-21 15:26

ik heb deze petitie getekend omdat ik zelf als chauffeur in Amersfoort bespuugt ben en ook ik ben bang dat ik eens mijn geduld verlies en er op los ros. En in mijn geval heb ik nul komma nul hulp gehad van het bedrijf.

Gast

#42

2016-08-21 17:17

Omdat ik weet hoe het is om met passagiers te werken, en mijn zoon ook buschauffeur is.

Gast

#43

2016-08-21 18:00

omdat iedereen zijn eindeloze geduld kan verliezen.en daar dan niet meteen zo een straf op hoort te staan

Gast

#44 Re:

2016-08-21 18:02

#30: -  

 Zeker een vriendje

 

 


Gast

#45

2016-08-21 18:27

Nederland is ziek. De dader word hier beschermd.

Gast

#46

2016-08-21 18:43

Ben zelf ook buschauffeur gebeurt haast dagelijks

Gast

#47

2016-08-21 19:42

Omdat er te weinig wordt gedaan om geweld tegen trein of bus medewerkers/passagiers te stoppen, had deze man weinig keus. Slachtoffers van geweld worden zo als daders neergezet.

Gast

#48

2016-08-21 21:16

Ik ben zelf chauffeur in t OV en weet wat er op je af komt. En de ov bedrijven doen er niet genoeg aan om de veiligheid van hun personeel te garanderen

Gast

#49

2016-08-21 22:18

Ik werk zelf in het openbaar vervoer, en weet hoe het voelt als je dag in en uit vernederd ,uitgescholden ,bedreigd ,bespuugt , geschopt en geslagen wordt .
Het is zo zwaar , en je bent zo kwetsbaar .
En nu nog kwetsbaarder , je wordt ontslagen ,omdat je baas en de gemeente en de overheid te kort schieten in deze .
Sterkte toegewenst !


Gast

#50

2016-08-22 06:21

Ik vind dat deze man te zwaar gestraft wordt. Een disiplinaire strsf had meer op zijn plaats geweest.