we treuren om onze wilg en treuren om onze rust

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie we treuren om onze wilg en treuren om onze rust.


Gast

#26

2016-09-19 20:57

Ik teken omdat ik maar al te goed weet hoe belangrijk rust, stilte en natuurgroen zijn voor zieke en herstellende mensen.

Gast

#27

2016-09-20 13:48

Sorry, dringende medische hulp is geen helikopterspel. Als een dringende hulp nodig is duurt de overlast door een helikopter maximum 10 min... Het zal maar je kind zijn die dringende hulp nodig heeft en deze niet krijgt omwille van de mooie treurwilg! Egoisme ten top. Iedereen wil groene electriciteit als de windmolen maar in de buurt van iemand anders staat...Arm Vlaanderen

buurtbewoner

#28 Re:

2016-09-20 16:27

#27: -  

Inderdaad, als het mijn familielid was had ik héél graag dat alles in het werk werd gesteld om die te redden. Koste wat kost.

Maar : hier gaat het duidelijk om iets anders :   2 heli-havens op amper enkele km van elkaar. Ter vergelijking : Over gans Nederland zijn er slechts 4 opstijgplaatsen voor trauma-helikopters ( Rotterdam, Amsterdam, Groningen en Nijmegen). En de medische zorg is daar zeker niet slechter dan in Belgie !

Als die heli-haven nààst St Lucas er komt , verdwijnt bovendien de  VOLLEDIGE tuin waar jaarlijks honderden mensen troost en rust vinden. Dit kan toch niet opwegen tegen een prestige-spelletje tussen ziekenhuisdirecteuren/egotrippers? (want dat schijnt het me hier wel te zijn)

kristof

#29 Treurwilg

2016-09-20 17:25

vermaatschappelijking van zorg, accreditaties, audits, kwaliteitshandboek en helipads naast afzonderingskamers... heel consequent!


Gast

#30

2016-09-28 19:48

Tegenwoordig moeten bomen altijd verdwijnen voor beton, dat moet stoppen. Waar halen we onze zuurstof vandaan met al dat fijn stof in Vlaanderen als er geen bomen meer zijn ?

Gast

#31

2016-10-04 22:24

Voor het behoud van de boom

Gast

#32

2016-10-09 19:20

Dat de patienten hun rust kunnen gebruiken dat het voor een gewone burger moeilijk of zelfs onmogelijk is een boom te laten kappen en dat zo een ziekenhuis geen regels moet volgen om een heliport te nestellen in een drukbevolkte omgeving brengt dat dan geen gevaar geluitsoverlast te weeg laat die boom gewoon staan hij staat er al zo lang

Gast

#33

2016-10-11 21:47

uit bezorgdheid om het welzijn van een kwetsbare groep mensen

Gast

#34 Re:

2020-04-16 15:40