KwaliTIJD voor het Kind

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie KwaliTIJD voor het Kind.


Gast

#26

2016-09-20 19:45

Altijd bewust zoeken naar balans werk/prive en prioriteiten binnen werktijd.

Gast

#27

2016-09-21 04:49

de werkdruk is extreem hoog.hierdoor kan ik mijn werk niet goed uitvoeren en raken kinderen en hun netwerk de dupe.
met alle gevolgen van dien.
daarnaast wil ik voldoende tijd hebben, om zaken grondig te bespreken/ voor te bereiden en tijd nemen voor de gesprekken. dit is nu onvoldoende.

Gast

#28

2016-09-21 06:53

De overheid en vanuit dit beleid, ook de organisatie waarvoor ik werk denkt dat het creeeren van papieren veiligheid voldoende is voor kinderen. Om die reden zit ik dagelijks achter mijn laptop en niet in de huiskamer. In de verhouding administratie, verplichte trainingen, overlegvormen versus clientcontact is een volkomen scheefgroei zichtbaar. Arme kinderen, arme collega's die overspannen thuis zitten, arme ik die ook dat moet opvangen.

Gast

#29

2016-09-21 07:27

De werkdruk wordt alsmaar groter. Gemeente lijkt de dienst uit te gaan maken, waardoor meer bureaucratie, zoals het maken van gezinsplannen , tijd schrijven. Naast de eisen die de laatste jaren worden gesteld aan jeugdzorgwerkers zoals, scholing, halen van accreditatiepunten t.b.v. de registratie. Daar is overigens niets mis mee, maar dat is dan ook voldoende. In de jeugdzorg is het van belang dat je de gezinnen bezoekt, het kind in beeld heb, afstemt met hulpverleners etc. Dat is de core business. Ik werk chronisch over, omdat het werk niet meer in een 36 urige werkweek te behappen is. Ik juich deze petitie dan ook toe.

Gast

#30

2016-09-21 09:25

Omdat ik het zat ben te veel werk te moeten doen in veel te weinig tijd, ik kan geen kwaliteit leveren en onvoldoende aandacht aan de gezinnen geven.

Gast

#31

2016-09-22 15:11

Hoge werkdruk gaat ten koste van kwaliteit voor het kind!

Gast

#32

2016-09-27 10:00

Ik werk al 14 jaar als jeugdzorgwerker en zie de werkdruk jaar naar jaar oplopen en niet ten gunste van het kind. Verslaglegging en verantwoording is belangrijk en de kwaliteit en zorg voor het kind wordt steeds minder belangrijk. Ik ben 59 en kan het moordende tempo niet meer bijhouden en dat betekend dat ik veel en lang moet werken. Ik zie mijn toekomst met zorg tegemoet.
Ik zie veel jonge/goede collega's vertrekken en binnen de organisatie wordt gezegd " Wen er maar aan want de werkdruk zal alleen nog maar meer toe gaan nemen".


Gast

#33

2016-09-27 10:01

Omdat de werkdruk binnen onze instelling hoog is, waardoor ik zie dat collega's alleen maar met het werk bezig zijn. Dit heeft alles te maken met de meer ingewikkelde zaken die nu op ons bord liggen. Daarnaast veel te veel administratie en te weinig mogelijkheid om je bezig te houden met het kind en hun omgeving.

Gast

#34

2016-09-27 11:04

De petitie is zinvol en nodig omdat werdruk in ons werk een chronisch en ernstig probleem is waarin maatregelen die iets opleveren al even jarenlang uitblijven.
De ontwikkelingen in de (jeugd)zorg in de afgelopen twee jaar laten de werkdruk verder stijgen. Iedereen ziet het, kijkt ernaar en gaat door in de waan van de dag. Mensen vallen om, raken opgebrand. In de jeugdbescherming gebeurt dat vanwege de extra hoge verantwoordelijkheden nog eens in het kwadraat. De eisen en verwachtingen aan de werkprestaties worden steeds hoger, maar voor inhoudelijke groei en verdieping is geen tijd en ruimte. De jeugd is hiervan kind van de rekening. De werker daarmee ook.

Gast

#35

2016-09-27 14:40

Volgens een interne notitie bij WSG komt gemiddeld een jzw-er 34% tekort aan tijd: Wat wordt er van de jzw-er verwacht en de verantwoordelijkheid die hij moet dragen en de professionalisering en de complexiteit van de casussen die binnenkomen?

Gast

#36

2016-09-27 15:29

IK merk dat er steeds meer ontevreden JZW'ers zijn.

Gast

#37

2016-09-27 17:29

Jeugdzorg is het vangnet voor toekomstige maatschappelijke uitval. Hier mag niet op worden bezuinigd. Er zal eerder geld voor moeten worden vrijgemaakt om de werkdruk te verlagen waardoor het kwaliteits verhogend zal uitwerken.

Gast

#38

2016-09-27 18:21

Als jeugdbeschermer wordt ik iedere dag geconfronteerd met het niet voldoende tijd hebben om dat te doen wat je zou willen doen.

Gast

#39

2016-09-27 19:46

Deze petitie heb ik ondertekent omdat ik door de werkdruk, de kinderen die onder toezicht staan niet zo vaak zie als ik zou willen. En juist dat vind ik zo belangrijk.

Gast

#40

2016-09-27 22:15

omdat ik het te erg voor woorden vind dat medewerkers van BJZ klagen. Ik heb er zelf veel mee te maken. En als je echt zooooooveeeeel om kinderen geeft dan zou je dit werk vrijwillig moeten doen en er niet betaald voor krijgen er is niet een kind beter van geworden en dat zal ook niet gebeuren. Het voordeel van vrijwillig werken is dat je geen druk voelt. je doet het vanuit je hart. Ik weet hoe het voelt heb 2 jaar lang vrijwillig gewerkt op de peuterspeelzaal van mijn zoontje en zelfs dat heeft BJZ mij ontnomen er werden mij 16 kleintjes per dagdeel toevertrouwd. Maar door vele en dan bedoel ik ook vele valse meldingen is mijn zoontje al 3x uit huis geplaatst, heb hem getraumatiseerd en wel terug en heb nog een ots. Ik denk dat de vaak onschuldige ouders meer stress hebben dan de medewerkers, ik vind dat zo triest om te lezen. de meeste ouders hebben niet eens geld om tegen ze te vechten of de energie niet vanwege het onmenselijke verdriet wat ze je kind(eren) aandoen, zij zitten een straf uit voor een misdaad die ze nooit hebben begaan en de ouders lopen vrij rond BELACHELACHELIJK DAT DIT KAN. En als jullie zo overwerkt zijn stop dan en ga vrijwilligerswerk doen, dat zal een ieder meer voldoening geven en minder druk. Ik hoef in ieder geval niet meer bij een peuterspeelzaal aan te kloppen om vrijwillig te werken terwijl mij dat zoveel meer gaf dan in geld uit te drukken is. o ja Nog bedankt daarvoor BJZ.


Gast

#41

2016-09-28 08:21

Ik heb deze petitie getekend omdat het water ons niet aan de lippen staat, maar al onder de neus.