KwaliTIJD voor het Kind

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie KwaliTIJD voor het Kind.


Gast

#1

2016-09-13 13:36

Omdat ik op vakantie ben en niet "live" kan tekenen op een bijeenkomst in Nederland.

Gast

#2

2016-09-13 14:39

Ik herken me in de zeer hoge werkdruk. We werken met te hoge caseload waardoor kwaliteit niet meer te leveren is. Dit is niet goed voor mijzelf omdat ik mijn werk goed wil doen, maar het is ook niet goed voor de kinderen die wij helpen. De zwakste groep kwetsbare kinderen is hiervan de dupe.

Gast

#3

2016-09-13 16:03

Omdat ik elke dag in de prakijk zie dat medewerkers zich u het zweet werken voor de.cliënt met niet aflatend enthousiasme en inzet. De financiering is zo krap dat er geen enkele ruimte is, sterker nog er krapte ontstaat ten gevolge van het hoge verzuimcijfer.

Gast

#4

2016-09-13 17:12

Ik onderken de enorme werkdruk voor de werkers in de jeugdzorg!

Gast

#5

2016-09-14 08:35

Door de hoge werkdruk komen zowel de medewerkers al de kinderen in de Jeugdzorg in de knel. Dat moet stoppen!!!

Gast

#6

2016-09-14 15:07

Vanwege de problemen naar aanleiding van de transitie, de bezuinigingen bij de diverse organisaties, de verslechterende arbeidsomstandigheden door de werkdruk en de gevolgen daarvan voor de samenwerking en 'doorschuifcultuur'. Dit alles maakt dat ik erg twijfel over mijn huidige baan, na bijna 12 jaar in de jeugdzorg gewerkt te hebben. Jeugdzorg is ongezond op alle fronten.
Vanuit de regering bedachte oplossingen zorgen voor meer knelpunten voor organisaties waardoor ook zij slechter voor hun personeel kunnen zorgen. Contracten die na twee jaar niet verlengd worden is een trend aan het worden! Erg zorgelijk allemaal!

Gast

#7

2016-09-15 08:03

Als teammanager zie ik het grote spanningsveld tussen de hele hoge eisen die aan de jeugdzorgwerker gesteld worden bij onze gecertificeerde instelling BJZ NB in relatie tot de te geringe beschikbare tijd per pupil of gezinssysteem.

Gast

#8

2016-09-15 08:13

Ik heb deze petitie getekend omdat de werkdruk alle aandacht verdient en zeker niet onderschat moet worden

Gast

#9

2016-09-15 08:20

Omdat de werkdruk bij de jeugdbescherming te hoog is. Ik kom altijd tijd tekort, veel onvrede hierdoor bij de client. Trajecten worden verlengd omdat ik onvoldoende tijd heb goede hulp te organiseren, het traject te begeleiden. Wanneer je een stevige inzet in het begin kan plegen, heeft dat een positieve uitwerking voor het hele traject. Ik werk 16 jaar binnen BJZ dus ik weet waarover ik spreek. Ik ervaar vaak tijdsstress en neem nooit pauze. Ik hoop ten zeerste dat deze situatie snel veranderd, zodat ik de passie en het plezier weer voel!

Anonymous

#10

2016-09-15 08:20

Ik werk als JB ik heb uit eigen overwegingen en mijn idealen gekozen om dit werk te gaan en mogen doen. In 10 jaar tijd is de werkdruk verhoogt en is de effectieve tijd om samen met gezin en de kinderen te kijken naar mogelijkheden en oplossingen erg beperkt geworden.

Gast

#11

2016-09-15 11:17

Omdat de werkdruk in de jeugdzorg te hoog is en er serieus nagedacht moet worden om die omlaag te krijgen. De risico's die dit met zich meebrengt voor de kinderen zijn zorgwekkend en vereist verantwoordelijkheid vanuit de politiek.

Gast

#12

2016-09-15 16:49

Te veel werk, te weinig tijd en ruimte.... Uitholling van de Jeugdreclassering vind ik persoonlijk spijtig echter tevens bewezen ineffectief. deze cliënten gaan de maatschappij de rest van hun leven veel geld kosten wanneer wij niet met de juiste middelen, waaronder tijd, interveniëren.

Gast

#13

2016-09-15 19:41

Net terug van een burn-out en krijg meer zaken van de werkgever als met de bedrijfsarts afgesproken. Tijdens een operatie niet ziek gemeld, niet nodig en 4 zaken gekregen een week na de operatie ( kon een maand niet autorijden +morfine) Ziektevervanging is er niet, boven de caseload met het team opvangen! Manager gaf aan dat je bij 50% ziek melding toch een volle caseload van 18 zaken mag draaien ( let op, geen grap!), dat beslist hij.( je moet dan je werk anders inrichten, zo benoemt hij dat) Hoezo werkdruk???? Ik kan nu pas met sommige kinderen na bijna 3 maanden voor het eerst kennismaken (wat ik niet wil)


Gast

#14

2016-09-16 02:31

omdat een vrind het vroeg, hij werkt in de jeugdzorg en de verhalen zijn heel erg

Gast

#15

2016-09-16 07:58

Uit de verhalen die wij horen en lezen over de werkzaamheden in de jeugdzorg, de eisen en activiteiten en dus werkzaamheden voor deze doelgroep, de interacties met de ouders van deze jeugd , dat kan met een enorme dosis motivatie en enthousiasme continuïteit bij de jeugdzorg en de medewerkers.
Aantal casis , zwaarte van de casis, ervaring en organisatie en begeleiding ervan ondergeschikt maken aan alleen maar budgetbeheer.
Al je leest hoe ouders van betreffende jeugd zich bovendien opstellen of gedragen, dat is al enorme opgave en belasting bij deze jeudzorg taken. Praat ik nog niet over de consequenties van deze job en hun cliënten.
Succes met met dit voornemen
Frans Bosman

Gast

#16

2016-09-18 09:06

Omdat mijn dochter onder toezicht van jeugdzorg staat, en ik het dus belangrijk vind dat de TIJD genomen wordt voor het belang van mijn dochter.

Gast

#17

2016-09-19 06:57

Omdat de werkdruk veel te hoog is!

Gast

#18

2016-09-20 08:44

Ik vind dat de werkdruk veel te hoog is. Adviezen en inspraak worden genegeerd. Proberen duidelijk te maken dat het niet meer gaat, wordt mopperen genoemd. Klagen zou verder de werksfeer aantasten en anderen ook meezuigen. Ik loop zelf al bij de dokter wegens hartklachten en hoge bloeddruk. Ik heb geen keuze, ik kan geen ander werk krijgen met 58 jaar, pensioen is pas op 67 , eerder eruit kan financieel niet meer. (goed geregeld hoor!) WAO kan alleen maar als je bijna dood bent. Vitaliteit is grotendeels afgepakt (weg onderhandeld) caseload verhoging worden stilletjes door verandering in de puntentelling te veranderen doorgevoerd.
Ik onderschrijf verder alle genoemde punten en doelen van de Bond

Gast

#19

2016-09-20 09:46

Het werken als jeugdzorgwerker is bijna onmogelijk geworden. De werkdruk is zo hoog geworden dat je onvoldoende tijd om je werk naar behoren te doen.

Gast

#20

2016-09-20 10:43

Ik ervaar veel werkdruk door onbalans in het papierwerk ( heel veel achter de computer moeten zitten) en tijd voor gesprekken met kinderen/ouders. Werk hierdoor veel over waar de baas geen aandacht voor heeft. Dit geeft stress en vermoeidheidsklachten.

Gast

#21

2016-09-20 10:51

Laten wij, werkenden in het publieke domein, samen onze professionele ruimte terugwinnen. Het is de hoogste tijd.

Gast

#22

2016-09-20 12:11

Als Jeugdzorgwerker ervaar ik een veel te hoge werkdruk.
Het levert erg veel stress op en andere ( eveneens belangrijke) zaken blijven liggen. De Kwaliteit van het werk blijft ver achter.

Gast

#23

2016-09-20 12:12

Minder werkdruk betekend meer tijd voor de doelgroep waarvoor wij werken. De bureaucratie stijgt, de tijd die beschikbaar is voor de individuele jongere neemt daarmee af. Zit de kwaliteit in de verslagen en controle systemen van de werker of in het werk met de jeugdige .. Werkdruk verlaging is een win win voor beide


Gast

#24

2016-09-20 14:01

Met veel inzet, doorspekt met humor en een eindeloos doorzettingsvermogen, blijkt de rek van ons elastiek aan het einde te komen. De Stichting blijkt een "rupsje nooit genoeg", helaas.. Nooit wordt ons gevraagd wat wij nodig hebben. Ons wordt medegedeeld wat de Stichting nodig heeft en daaraan moeten wij voldoen. We moeten nog meer in dezelfde tijd volbrengen en de dossiers van al de kinderen op orde houden. Als dit niet gebeurt dan hebben wij het toch gedaan. Het overvragen blijft voortduren en velen lopen met lijfelijke klachten dan wel ook nog eens oververmoeid rond. De stress en het vroege wakker worden nog niet eens meetellend in dit verhaal... Dit kan niet voortbestaan. Ons hechte team zorgt ervoor dat wij kunnen blijven doorgaan maar het is duidelijk dat dit niet meer maanden zal gaan duren.
Vandaar dat ik de petitie onderteken.

Gast

#25

2016-09-20 17:22

Werkdruk is al jaren veel te hoog.