Stop de bezuinigingen in de gezondheidszorg!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop de bezuinigingen in de gezondheidszorg!.


Gast

#226

2013-04-04 17:53

Bij ons wordt er al bezuinigd op het vervoer van dagcentrum naar logeerhuis, je moet maar zien hoe je kind er komt, terwijl dit juist zo belangrijk is voor ouders om even bij te tanken,en voor je kind voor zijn sociale contacten met lotgenoten

Gast

#227

2013-04-04 18:33

Blijf gewoon van de gezondheidzorg af , hebben we hard nodig .

Gast

#228

2013-04-04 18:41

Laten we alsjeblieft menselijk blijven!

Gast

#229

2013-04-04 19:15

Eigenlijk te gek voor woorden dat dit nodig is...

Gast

#230

2013-04-04 19:15

Ik werk zelf in de zorg en met de huidige bezuinigingen word het ons bijna onmogelijk gemaakt om de cliënten de zorg en aandacht te geven die ze nodig hebben. Wij zijn bijna gedwongen om puur functioneel met ze te werken en ze geen liefde meer te kunnen geven!

Gast

#231

2013-04-04 19:26

Dit kan zo niet langer! Stop de bezuinigingen op de gezondheidszorg! Datgene wat het meest belangrijkste is!

Gast

#232

2013-04-04 19:51

Politici hebben niet door wat deze bezuinigingen teweeg brengen.
Juist dagbehandeling voor mindervaliden, dementerenden etc zorgen ervoor dat mantelzorgers het volhouden om voor hun kinderen/ partners te blijven zorgen.
Politici bezuinigen iets weg zonder dat ze daar een goed alternatief voor hebben!!
Stop deze idiote plannen!

Gast

#233

2013-04-04 19:56

Dit moet echt stoppen!

Gast

#234

2013-04-04 20:00

Dit kan niet, bezuinigen op de zorg! Deze mensen hebben al t zorg nodig, anders hebben ze heen deel van leven! Laten de ministers zichElf maar korten in hun portemonnee, of dat ze een week meedraaien dan voelen ze t zelf!

Gast

#235

2013-04-04 20:01

ik steun deze petitie...omdat iedereen recht heeft op een menswaardig bestaan !!

Gast

#236

2013-04-04 20:16

Denk dat de handtekening genoeg zegt Alles wat we in jaren opgebouwd hebben voor de mensen met beperking. Klapt in een keer weer in.

Gast

#237

2013-04-04 20:27

Het kan toch echt niet zo zijn dat we alleen nog beeldzorg kunnen gaan leveren in de toekomst omdat er niet eens geld is om langs te kunnen gaan om te ondersteunen???!

Gast

#238

2013-04-04 20:35

kan alleen maar zeggen, wat ik al heel lang zaeg
DE POLIT|IEK IS KNETTERGEK.
Hun hebben geld zat dus delen onze zorgen niet.
Hun hebben de boel verknald en wij allemaal moeten bloeden.
Succes hoop dat dit wat opleverd
Groetjes Jeannet

Gast

#239

2013-04-04 20:46

Ik heb zelf een broer in zwaarste cat.handicap. nu zit hij met 9 anderen op gesloten in een kamer met 1 begeleider. Ik heb de laatste jaren alle achteruitgang bij hun begeleiding meegemaakt. Schandalig. Je bent machteloos. Mijn hond heeft het tien maal beter voor elkaar bij wijze van spreken.

Gast

#240

2013-04-04 20:49

Schaamteloos mensen dit kan toch niet!!!

Gast

#241

2013-04-04 20:55

Een diu[licaat van mijn reactie op facebook, omdat het denk ik belangrijk is:
Wel twee kanttekeningen; 1 http://www.sp.nl/zorg/columns/348/stilte_voor_storm.html Ik heb het niet zo op de politiek. Zij zijn wmb onderdeel van het probleem, maar de SP hangt toch wel degelijk veel de goede kant op. Niet alleen qua zeggen, maar ook qua doen. Tweede kanttekening is eigenlijk veel belangrijker; bezuinigen op zorg en welzijn, en investeren in oorlog en bedrijven de ruimte geven zijn inherent aan het huidige systeem. Ga vooral zeitgeist http://www.youtube.com/watch?v=x5aUUFVRPtI kijken. Ik realiseer me dat ik hiermee niet reageer op/binnen de context van je post. Dat is mijn bedoeling ook, maar het is niet mijn bedoeling de ernst van je post/petitie daarmee weg te halen. Ik hoop je wel iets anders dan de bierkaai te geven. Sterkte, sterkte, sterkte!

Gast

#242

2013-04-04 21:17

Hoe sociaal is Nederland nog?
Een moeder die spreekt als mantelzorger en als begeleider in de zorg

#243 Bezuinigingen in de zorg kosten uiteindelijk meer geld... En dat wordt vergeten!!!

2013-04-04 21:28

Natuurlijk wil de regering bezuinigen... Dat er bezuinigd moet worden weten wij allemaal, en allen zijn bereid om een steentje bij te dragen...maar er wordt bezuinigd op verkeerde plekken. De bezuinigingen in de zorg kan misschien op kort termijn geld opleveren... Maar er wordt niet verder gekeken dan de neus lang is. Bezuinigingen in de zorg, zorgt voor hogere kosten in de toekomst... Mag ach wat kan het de regering schelen.. Dat wordt het probleem voor de volgende regering... Maar onder tussen wordt de zorg zwaarte vergroot, problemen worden groter, draagkracht verdwijnt ... Meer mensen die in de problemen raken of er zelfs door overlijden..... En wie gaan er aan onder door en betaald de rekening.....Wij allen!!! En hoe ziet de toekomst voor onze kinderen er uit? Somber....

Waarom al die vergaderingen, reizen, telefoontjes, etentjes etc....praten over zaken waar men niet eens weet wat het inhoud.... Bezuinig daar maar eens op en luister meer naar de burger.... Draai eens minimaal paar maanden mee om praktijkervaring op te doen.... praat eens met ervaringsdeskundigen zoals cliënten, mantelzorgers, medewerkers... Dan ben ik benieuwd of men er dan nog zo over denkt.

Gast

#244

2013-04-04 21:30

Jammer dat er zoveel geld naar het buitenland gaat en dan onze eigen
Mensen aan de kant worden geschoven. Erg triest

Gast

#245

2013-04-04 21:38

Tekenen! Wie weet worden we dit keer gehoord?

Gast

#246

2013-04-04 21:39

En wel geld uitgeven aan andere onbenullige zaken, zoals een voetbalstadion....... Gggrrrrr

Gast

#247

2013-04-04 21:41

De handicap van mijn dochter is leefbaar maar de handicap die de regering haar geeft niet

Gast

#248

2013-04-04 21:50

Natuurlijk is het goed en noodzakelijk dat er naar de zorgkosten wordt gekeken. De wijze waarop er nu keihard en blijkbaar 'zonder pardon' in de gehandicaptenzorg wordt gesneden is echter onacceptabel en gaat ten koste van de levenskwaliteit van velen. Het kwalitatief goede stelsel dat Nederland kent om mensen met een verstandelijke beperking een menswaardig leven te bieden wordt de komende jaren ernstig beschadigd. Het credo "laten we kijken of de mantelzorgers wat meer kunnen gaan doen" is in veel gevallen echt ongepast. Als mantelzorger (bv de ouder) zet je je al sinds de geboorte van je gehandicapte kind meer dan 150% in om alles voor elkaar te krijgen. Het andere credo "het kan ook wel met vrijwilligers" is slechts voor een klein deel terecht. Natuurlijk kan er best iets door vrijwilligers worden gedaan, maar zij zetten zich bij voorkeur in voor de leuke klussen, op de gunstige tijdstippen en voor de 'aangename' cliënten. Veel verstandelijk gehandicapten hebben echter 24/7 ondersteuning nodig, ook bij niet-leuke bezigheden, en niet iedereen heeft een hoge 'aaibaarheidsfactor', om het maar zo te zeggen. Dit maakt dat de inzet van professionals nou eenmaal blijvend en intensief noodzakelijk is.

Gast

#249

2013-04-04 22:19

Sta hier volledig achter.Wij worden hier ook mee geconfronteerd.Onze dochter is afhankelijk van volledige zorg.Er zijn al zoveel bezuinigingen toegepast.Wordt tijd dat we met z.n allen een stevige vuist maken.

Gast

#250

2013-04-04 22:26

Dit is een goede actie in mijn ogen, zeker met de wetenschap
dat ik weet dat er mensen zijn die eerst samen
met een busje naar het werk ( sociale werkplaats) gingen en nu er één van de twee
geen vergoeding meer krijgt niet meer mee mag.
Onvoorstelbaar een busje voor 8 personen en een chauffeur, van de 8 passagiers stoelen zijn er dan maar 4 bezet.
Heel jammer om spijtig om te weten dat degene die nu
niet op z'n leeg plekje mee mag reizen stukje bij beetje ziende weg
een ongelukkigere blik van uitstraling krijgt.