Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen

Hans K.

#1 Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

2013-03-19 21:50

Aan alle consumenten die graag op zondag willen winkelen;
Wat doen jullie voor werk? Wanneer kan ik bij jou terecht als detaillist? Ben je ambtenaar kan ik dan op zondag ook mijn rijbewijs vernieuwen? KORTOM niet alleen de detailhandel 27/7 open ook de overheid, de huisarts en alle andere denkbare instanties. Want met alleen de detailhandel openstellen zijn we er niet. Kies dan niet voor een 24/7 wereld maar alles en iedereen 6 dagen beschikbaar en de zondag is van jezelf. Eerlijker kunnen we het niet verdelen. Want wat ik hier uit op maak is een weekend voor iedereen heilig behalve voor de detaillist. En natuurlijk ook niet voor de 100.000den mensen in een continu rooster. Daar wel eens over nagedacht??


Wilko

#2 Spijker op de kop.

2013-03-19 23:25

Spijker op de kop.
Shawn McKay
De auteur van deze petitie

#3 Re: Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

2013-03-20 09:32

#1: Hans K. - Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

Je stelt de juiste vraag Hans: wat doen mensen voor werk? Het antwoord is: heel veel verschillende dingen, en nog relevanter aan dit onderwerp, op heel veel verschillende momenten.

De samenleving is verandert. Vrouwen werken meer en heel veel mensen werken ‘s avonds, ‘s nachts of in het weekend. Zij hebben een markt nodig die kan veranderen en die begrijpt dat mensen keuzes nodig hebben, dat is waar we het over hebben.

Als je vindt dat de zondag voor ‘jezelf’ moet zijn, dan moet dit voor iedereen zijn. Ondernemers die voor henzelf de beslissing maken om open te gaan, moeten dit kunnen doen. Mensen die willen winkelen moeten dit ook kunnen doen.

Ik weet niet zeker wanneer je voor het laatst in de stad bent geweest, maar deze is aan het leeglopen. Het einde van de Lange B is zo goed als leeg, Het Broederenplein is nagenoeg leeg en de lijst gaat door. Het oplossen van nieuwe problemen met oude oplossingen gaat niet werken.
Als een van de vele ondernemingen die nu al weg zijn hadden geprofiteerd van een "Super Sunday Savings" promotie of een "Midnight Madness" event, dan hadden zij misschien nog een zaak gehad. Zoals je weet, de beste mensen om een zaak te runnen zijn ondernemers en niet de overheid. Nu er elke dag mensen zijn die hun baan verliezen terwijl de recessie doorgaat is het tijd om het concept “rustdag” op te geven voor nieuwe banen in de markt. Banen zorgen voor geld en dit geld kan weer uitgegeven worden.

Om antwoord te geven op jouw idee: “alles zou dan open moeten”, de bedoeling van deze petitie is om de markt zelf te bepalen of het nodig is om open te gaan. Een klein bedrijf heeft wellicht niet de noodzaak en kan dichtblijven (net zoals ze op maandag doen), maar laat het de andere ondernemers voor zichzelf bepalen.

Jouw twee voorbeelden m.b.t. de gemeente en doktoren zijn niet geheel correct.

Ik weet zeker dat als iemand een blindedarmontsteking heeft en met spoed geopereerd moet worden, dit ook op zondag kan. Geen dokter die dan zegt, wacht maar tot maandag, dan gaan we weer aan het werk. Ook de politie, brandweer, 112 werken 24/7. Ook kun je een plastische operatie ondergaan op een zondag, als je maar betaald.

En dan je opmerking over de ambtenaren. De ambtenaren worden betaald via onze belasting centen. Dus word hier zoveel mogelijk op bezuinigd. Als we wouden dat ze meer open zouden zijn, zullen we hier zelf voor moeten betalen en dat is wat Nederland niet wil.

Veel services dat ons leven veilig en comfortabel maken zijn 24/7. Ondernemers moeten dus bereid zijn als het nodig is om dit te accepteren.

Uiteindelijk begint een ondernemer voor zichzelf en is het zijn creativiteit en vermogen om zich aan te passen aan de wensen van de consument dat zijn succes bepaald. Overheidsregels belemmert alle vormen van creativiteit en beschermt inefficiëntie.


Bedankt  voor je reactie!

 

anoniempje

#4 Re: Re: Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

2013-03-21 12:32

#3: Shawn McKay - Re: Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen. 

 

Dus u wilt beweren dat kleine ondernemers er bij gebaat zouden zijn als ze elke zondag open konden en als dit eerder was gebeurt dmv een "Super Sunday Savings" promotie of een "Midnight Madness" event dat zij dan nog steeds een bestaansrecht hadden in een stad als Deventer?

Volgens mij bestaat het winkelende publiek op een zondag vooral uit kijkers en niet uit kopers. Zet daar de dubbelen personeelskosten tegenover + eventuele "running" kosten en dan kom je toch gauw tot de conclusie dat je beter de zaak dicht had kunnen laten en met je gezin naar het strand had moeten gaan.

Het is niet voor niks dat kleinere winkelcentrums zoals bijvoorbeeld de boxbergerweg of colmschate de koopzondag/koopavond afschaffen. In veel gevallen zie je daar alleen nog de supers open en sporadisch een winkel of 2


Gast

#5 Re: Re: Re: Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

2013-03-21 13:51

#4: anoniempje - Re: Re: Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen. 

 

Beste Anoniempje, dat is het mooie van ondernemen! Ondernemers die op zondag naar het strand willen gaan worden niet tegenhouden door collega's die de winkel openen. Andersom moeten ondernemers die open willen zijn op zondag ook niet worden tegengehouden. Ieder maakt zijn/haar keuze. Bovendien, als je van mening bent dat er geen omzet is op een koopzondag mis je ook niets als je besluit dicht te zijn.
Ondernemersindeventer?

#6

2013-03-21 17:42

Beste mensen,

Toen ik 9 jaar geleden de opleiding ondernemer/manager (detailhandel-school) heb gedaan, waren ongeveer de eerste dingen die mij geleerd werden continuïteit en initiatief tonen. De vraag die ik dan ook stel aan alle ''ondernemers'' die het verbod op de zondagsopening willen handhaven. Waar is jullie ondernemerschap?

Want denken jullie dat door stil te staan en niet te veranderen, continuïteit danwel initiatief te tonen? Ik weet wel zeker van niet. Ik zou het uitleggen. Als we uitgaan van een gemiddelde winkel die zo'n 9 uur per dag open is en 6 dagen in de week, dan is zo' n winkel nog geen derde van de tijd open dan dat van een webshop. Namelijk 54 uur tegenover 168 uur. Hoe kun je de concurrentie aangaan met een internet pagina als je nog niet eens in de buurt komt van de openingstijden van een internet pagina?

En ik weet het niet hoor maar word er voor de zondag geen huur betaald ofzo? Ook ben ik ervan overtuigd dat als je elke zondag open gaat je meer publiek gaat trekken, inplaats van 16 zondagen in het jaar. En dan hebben we natuurlijk nog het kerkelijk ''belang'' zijn dat niet die gebouwen die elke zondag open zijn? Oh en mensen iedereen kan toch zijn ding doen op zondag, ga je naar de kerk dan ga je naar de kerk, ga je winkelen dan ga je winkelen. We leven tenslotte in een vrij land. Ik vind daarom ook dat je ondernemers niet kan en mag verbieden om op zondag open of dicht te zijn.

Shawn McKay
De auteur van deze petitie

#7 Re:

2013-03-21 18:05

#6: Ondernemersindeventer? -

Spijker op de kop......

AGE

#8 Re: Re: Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

2013-03-21 18:21

#3: Shawn McKay - Re: Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

Zoals Dhr McKay in de laatste alinea van de petitie omschrijving terecht zegt, gaat het voor mij vooral om het cijfertje 0.

0 extra koopzondagen = 0 extra klanten

0 extra klanten = 0 extra omzet

0 extra omzet = 0 extra winst

 

0 extra werkgelegenheid in deze krappe tijd.

0 van talloze horeca gelegenheden in onze binnenstad kunnen profiteren van de vele extra bezoekers naar onze stad.

 

Maar vooral, Ondernemers die tegen extra koopzondagen zijn in Deventer hebben 0 verstand van dat woord ondernemen.

Laat ieder voor zich beslissen en eindig deze belachelijke discussie. Wie open wil, moet open kunnen! Wie dat niet wil, moet dat vooral ook niet doen. Klaar!

 

Shawn McKay
De auteur van deze petitie

#9 Re: Re: Re: Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

2013-03-21 18:31

Dvntr

#10 Re:

2013-03-22 17:37

THERE-IS-NO-GOD

#11 Re:

2013-03-22 17:41

#6: Ondernemersindeventer? -  

 

Kerkdienst is meestal van 10 tot 11 koopzondagen van 12 dus perfect te combineren
johan

#12 Re: Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

2013-03-25 12:26

#1: Hans K. - Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

Ik werk in de zorg. Ik "werk" al 24 uur per dag. Mijn werk gaat altijd door. Als ik thuis ben kan ik nog gebeld worden omdat er ziekte is, clienten die naar de tandarts, dokter of ziekenhuis moeten, ik word om 5 uur uit me bed gebeld. De meeste mensen mogen blij zijn met hun 08.30 tot 16.30 werktijden. Maar dit is een luxe!
En de mensen die zeuren over hun werk moeten helemaal zwijgen, wees blij dat je een baan hebt in deze tijd!!


Gast

#13 Re: Re: Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

2013-03-25 14:02

Guido Mulder

#14 Enquete over openstelling zondagen.

2013-03-25 17:20

Het is goed om te zien dat er een levendige discussie plaatsvindt over de openingstijden op de zondagen en avonden. De gemeente houdt een representatieve enquête over de openstelling op zondag onder duizend inwoners en ongeveer 450 winkeliers. De resultaten daarvan presenteert het college aan de gemeenteraad. Zij besluiten wat zij met de resultaten doen.

Voor meer informatie over de enquête kunt u contact opnemen met de gemeente via het telefoonnummer 14 0570.

Namens de gemeente Deventer,
Guido Mulder
Stagiair team Communicatie

Gast

#15

2013-03-29 13:45

Er dien geen geloofsbepaerkingen te gelden voor de zogenaamde zondagsrust. Elke ondernemer, elke consument dient vrij te zijn om te handelen naar eigen inzicht zonder dwanmatige overheidsregels ingegeven door geloofsovertuiging. Steun de http;//www.atheisitisch-seculiere-partij.nl

Gast

#16

2013-04-02 04:48

Het is handig voor mensen die door de week of zaterdag moeten werken
Sander Clement

#17

2013-04-02 21:06

Kunnen we ook een supermarktvrije koopzondag hebben? Of zaterdag? (markt!) Een dag met wat meer klanten voor de kleinere ondernemer?
Shawn McKay
De auteur van deze petitie

#18 Re:

2013-04-02 21:56

#17: Sander Clement -  

 

Misschien als alle eigenaren (ook de kleine) bieden de beste deals op zondag, elke zondag, werken samen aan groep promoties/reclame.. en kan brengen veel meer mensen naar de stad in het weekend.... kan iedereen profiteren ..
LeipeLeon

#19

2013-04-05 12:11

De subway is meer een horeca gelegenheid dan een winkel. Mensen eten elke dag maar gaan niet elke dag winkelen voor nieuwe kleren b.v.
Dus voor de subway zal het waarschijnlijk omzet verhogend zijn.
De andere ondernemers die er "in mee worden getrokken" hebben naar mijn idee niet zoveel baat hierbij.

dus ik zeg: geef de subway z'n horeca bestemming zodat ie lekker elke dag open kan en laat de rest lekker dicht blijven op zondag.

Gast

#20 Re:

2013-04-05 12:24

#19: LeipeLeon -

Alle sectoren van het bedrijfsleven hebben elkaar nodig, zeker nu. Een gezonde lokale economie is symbiotische. Cross promoties, creatieve reclame, groep aanbod kan allemaal gebeuren ... behalve op zondag.. wanneer misschien de horeca de meeste behoefte heeft aan de andere winkels.. meer dan 5 restaurants zijn gesloten vorig jaar, en er zijn veel te koop op de Brink ... geen bescherming voor hen... zelfs als één winkel wil openen, wat is dan het probleem?

LeipeLeon

#21 Re: Re:

2013-04-05 12:44

#20: - Re:

Jammer dat die restaurants gesloten zijn, maar ook dat hoort bij ondernemen, dingen komen en gaan.

Mensen hebben een budget tegenwoordig, daar zit een plafond aan. Er is minder bestedings ruimte en denk je dat door als winkel open te gaan op zondag dat die bestedings ruimte groter wordt?

(En er is een substantieel verschil tussen horeca en winkels.)

Hoekie

#22 Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

2013-04-07 10:13

Loopt erg storm hier. 28x ja in de laatste week, toppie!! Of moet ik zeggen floppie!!?? Blijkbaar zit bijna niemand op deze onzin te wachten.
Shawn McKay
De auteur van deze petitie

#23 Re: Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

2013-04-07 10:58

#22: Hoekie - Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen. 

 

het gaat.. zoals verwacht.. gemiddeld 10 handtekening per dag.. wij hebben tot de zomer waneer de beslissing valt in de handen van de gemeente zelf... veel tijd om creatief te zijn met marketing en promoties .. groot succes komt in kleine stappen .. gemeente stuurde een vragenlijst.. "Word on the street" is proeftijd deze zomer.. We werken samen met meer zaken op extra koopavonden.. meer bedrijven hebben de petitie getekend.. allemaal zeer positieve signalen ... Thx!

Gast

#24

2013-04-08 14:40

Lekker dicht blijven op zondag. Moet er niet aan denken om elke zondag te moeten werken

Gast

#25 Re: Re: Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

2013-04-08 14:42

#12: johan - Re: Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

Grappige reactie, je hebt ervoor gekozen om 24/7 te werken. Dat is de zorgsector. Dat wil nog niet zeggen dat de binnenstad ook maar 24/7 open moet zijn. Het moet niet gekker worden...