Aanpak blokverwarming Androsdreef - Milosdreef

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Aanpak blokverwarming Androsdreef - Milosdreef.

Petitie comité

#26 Re: Re: goede actie!

2013-04-10 10:41

#25: - Re: goede actie!

Beste,

De eerst volgende VVE vergadering is pas in oktober, dan ligt de nieuwe rekening al bijna bij u op de mat. Bij meerdere VVE vergaderingen is er aangehaald dat er iets moet gebeuren aan de blokverwarming. Zowel Grouwels als Van 't Hof Rijnland hebben toegezegd hier in te gaan kijken, de VVE vergadering daarna, geen reactie. Toen is het weer aangehaald, kregen het zelfde antwoord.

Vandaar dat wij deze petitie zijn begonnen. De Blokverwarming is té duur, en word met het jaar alleen maar duurder, doordat de ketel te oud aan het worden is, en hierdoor steeds meer gaat verbruiken.

Met vriendelijke groet,

W. Heil, D. Paulissen en G. van der Velden


Gast

#27

2013-04-10 13:41

Ik vind überhaupt de warmtemeting onbetrouwbaar. Heb veel gedoe gehad met ENECO. Vind terecht dat ik mee betaal aan het verwarmen dat mijn bovenburen en onderburen doen, maar ik heb de indruk dat onze enrgieprijzen ver uitstijgen boven die van een gemiddelde eensgezinswoning in een rijtje of zelfs soms losstaand. Dan moet er wel een slecht contract zijn tussen de eigenaars/beherders van het complex en de warmteleveraar/netbeheerder.

Gast

#28 Re: Androsdreef 160

2013-04-10 15:59

Idem hier. 2 personen, volgens Ista 55kj verbruik...
Werken allebei en hebben verwarming nauwelijks aan...

Gast

#29

2013-04-10 16:41

Twee jaar geleden moest ik 500 euro bijbetalen. Omdat het mij niet duidelijk was wat het verwarmen nou kostte, en het me duur leek, heb ik toen besloten zo min mogelijk te stoken. Afgelopen 2 winters heb ik bijna niks gestookt, en betaalde dit jaar alleen het vaste deel. Ik zit liever in de kou dan dat ik in april kaalgeplukt wordt. Maar het is eigenlijk van de zotte! M'n moeder bij wie het s'avonds minstens 22,5 graden moet zijn, betaalt net zoveel als ik in de kou...
Gerard

#30

2013-04-11 08:05

Ik heb de laatste jaren veel gedoe gehad met ENECO over het leveren van warmte.
Ik woon op de vijfde verdieping en heb dus alle radiatoren op nul staan.
Pas onlangs heb ik het teveel betaalde teruggehad. Was eerst op 121 euro geschat los van de levering van electra en gas, die ik van elders betrek voor 81 euro. Bij elkaar dus ooit 202 euro voor een appartement, terwijl veel mensen (gezinnen!) die in een eensgezinswoning in een rij of zelfs afzonderlijk wonen minder betaalden. Nu wordt het samen 140 euro ongeveer.
Ik teken hier omdat ik het ondoorzichtige en de te grote tegenstelling met andere complexen slecht vind. Inzicht in contracten die de eigenaar van het complex aangaat met ENECO etc moeten tegen het licht. Wellicht andere vorm en prijs!
Als iedereen zelf zijn warmtelevering zou hebben los van het collectief, zou ik moeten betalen wat ik werkelijk afneem, zonder mee te profiteren van iemand van de eerste of achtste verdieping. Het zou wellicht even duur zijn of mogelijk duurder , maar eerlijker ten opzichte van alle huurders en eigenaren van onze appartementen.


Gast

#31 Re: Re: Androsdreef 160

2013-04-13 08:33

#21: Petitie comité - Re: Androsdreef 160

Ik wil voorstellen dat bij het inleveren van de petitie er zoveel mogelijk cijfermatig en ander feitelijkheden worden aangeleverd. Mijn ervaring is dat enkel met rationele argumenten dit soort organisaties te overtuigen zijn.

Dus wellicht is het verstandig om van iedereen die de petitie ondertekend, het verbruik in 2012, stijging verbuik ten opzichte van 2013 en stijging van kosten t.o.v. 2012 te vermelden. Daarbij tevens de hele rare uitschieters extra te onderstrepen. Dan is helder dat we niet een stelletje aanstellers zijn die op elke slak zout leggen of die het leuk vinden om te zeuren, maar dat ier echt iets raars gebeurt.

Mochten wij nog iets horen van eneco of van 't hof rijnland, dan laten we dit uiteraard weten.

 

groet,

C. Visser


Gast

#32 Dank voor het initiatief!

2013-04-13 10:23

Ook ik herken alle verhalen over onwaarschijnlijk hoog warmteverbruik. En ook ik heb er al meerdere uren uitzoekwerk en telefoontjes naar Ista/Eneco op zitten. Dank dus voor het intiatief!

Gast

#33

2013-04-16 09:29

Bij de VVE Naxosdreef e.o. is dit ook aan de orde geweest n.a.v. diverse klachten van bewoners. Inmiddels worden daar verbeterde meetmethodes gehandeerd. Zelf heb ik een 1-persoons huishouden en gebruik relatief weinig verwarming, ben meestal ook maar in 1 ruimte tegelijk. Dit zie ik helaas niet terug in mijn eindafrekening! Succes.

Gast

#34

2013-04-16 21:19

De totale verwarmingskosten worden hoofdelijk omgeslagen volgens de meters en het is heel vervelend dat sommige rekeningen erg hoog zijn. Ik heb geen verstand van stadsverwarming en blokverwarming, maar ik denk niet dat plotseling tientallen tot honderden metertjes stuk zijn of sterk afwijken. Als we er allemaal last van hebben, dan licht dat toch aan een gemeenschappelijke factor?

We moeten eens doorvragen naar de totale verwarmingskosten. Die stadsverwarming uit de jaren 60 lijkt me niet bepaald een modern groen A-label HR++ ding. Bovendien is het natuurlijk in het belang van Eneco om hem niet te vervangen of hem juist af te stellen. Die gegevens over het verbruik moeten we toch openbaar kunnen krijgen?

Misschien kunnen we alternatieven bedenken voor onze warmtevoorziening? En een vroege VVE vergadering beleggen? Ik ben ook gewoon eigenaar en ik wil de VVE vergadering gewoon eerder hebben.

Petitie comité

#35

2013-04-21 20:54

#27: -

Beste,

Het collectieve contract is onder andere het punt van aandacht. Dat wij met deze petitie namens ons allen die ondertekenen ter discussie willen stellen bij Grouwels Vastgoed. Maar wij willen ook met oog op de toekomst kijken naar alternatieven kijken, en hier ook duidelijkheid over (energie en geld besparend)

Wij willen u nog wel vragen deze petitie te ondertekenen.

Met vriendelijke groet,

W. Heil, D. Paullisen en G. van der Velden

Petitie comité

#36 Re: Re: Androsdreef 160

2013-04-21 20:57

#28: - Re: Androsdreef 160

Beste,

Wij zijn er van overtuigd dat dit voor veel van ons is, daarom vinden wij het ook tijd voor actie.

Wij hopen uw handtekening snel te gemoet te zien!

Met vriendelijke groet,

W. Heil, D. Paulissen en G. van der Velden

Petitie comité

#37 Re:

2013-04-21 21:19

#30: Gerard -

Beste Gerard,

Aller eerst dank voor uw handtekening onder de petitie.

Ook wij vinden dat er een transparanter systeem in verbruik en tellingen moet komen. Waarin wij allen het totale verbruik en het individuele verbruik tegen elkaar kunnen vergelijken, met een collectief contract (eigenaar Grouwels Vastgoed mbt blokverwarmingscontract) hierin de eenheidsprijzen en het totale verbruik, een betere bemeting van de individuele meters (ISTA) waarmee het verbruik zowel automatisch door ISTA uitgelezen kan worden, maar ook door de bewoner zelf (doorvoermeting (dit houd in dat u zelf makkelijk kunt zien wat u daadwerkelijk verbruikt, zonder de omgevingswamte mee te tellen). Huidig betalen wij als een ieder ook over het verlies in het transport van de warmte (bijv. in de boxenunit) en het warmteverlies door de verouderde ketel. Al deze facoren zijn opzich al toenemende kosten die ieder jaar meer zullen worden. Daarnaast zijn de eenheidstarieven (in GJ) ook met de jaren aan het toenemen, door het huidige collectieve blokverwarmingscontract.

Wij willen uit noodzaak onderzoeken, samen met Grouwels Vastgoed en Eneco (ISTA), in welke vormen er energiebesparing mogelijk is (nieuwe ketel, zonneenergie, isolatie, transport, individuele CV installaties, gas-rook kanaal). Daarnaast de collectieve contractafspraken onderzoeken of hierin verbetering (verlichting) van kosten mogelijk zijn. Voor zowel op een korte termijn, als op een lange termijn oplossingen samen bespreken en afspreken richting Grouwels Vastgoed en Eneco (ISTA)

Met vriendelijke groet,

W. Heil, D. Paulissen en G. van der Velden

Petitie comité

#38 Re: Re: Re: Androsdreef 160

2013-04-21 21:31

#31: - Re: Re: Androsdreef 160

Beste Carolien Visser,

Laten we hierin stap voor stap te werk gaan. Wij vragen nu digitaal om een handtekening onder de petitie, er komt nog deze week een 2e brief voor andere bewoners die nog niet getekend hebben. En richting einde april zullen wij met het comité nog langs gaan bij de genen die dan nog niet getekend hebben, onze buren kunnen dan op de brief tekenen, mochten zij intresse en behoefte hebben om aan deze petitie mee te werken.

Aansluitend zullen wij de petitie inbinden, samen met artikelen over blokverwarming en oplossingen hiervoor. Een orienterend gesprek met Grouwels Vastgoed aangaan, en verzoeken dat Grouwels Vastgoed alle bewoners (huurdes én kopers) uitnodigd voor een inhoudelijke vergadering waarin de petitie ook overhandigd word.

Wij waarderen uw idee, en van anderen altijd. Wij schrijven dit op en nemen dit mee in onze plannen, namens ons allen.

Met vriendelijke groet,

W. Heil, D. Paulissen en G. van der Velden

Petitie comité

#39 Re: Dank voor het initiatief!

2013-04-21 21:34

#32: - Dank voor het initiatief!

Beste,

Geen dank, er is nog niks veranderd. Ons streven, en die van u, is om verandering te zien!

Dank voor uw steun.

Met vriendelijke groet,

W. Heil, D. Paulissen en G. van der Velden

Petitie comité

#40 Re:

2013-04-21 21:38

#33: -

Beste,

Door het starten van deze petitie, is onderandere de Tafelbergdreef ook begonnen aan een eigen petitie (deze appartementen zijn ook van Grouwels Vastgoed, zie: www.petities24.com/blokverwarming_tafelbergdreef), met deze initiatiefneemster blijven wij ook in contact. Dat er op de Naxosdreef een andere meting word gevoerd nemen wij mee in onze petitie. Dank voor uw tip!

Met vriendelijke groet,

W. Heil, D. Paulissen en G. van der Velden

 

Petitie comité

#41 Re:

2013-04-21 21:46

#34: -

Beste,

De de blokverwarming is al meerdere keren aangehaald in de VVE vergaderingen die door Van 't Hof Rijnland Vastgoedmanagement en Grouwels Vastgoed gehouden zijn. Helaas is hier weinig tot geen reactie op gekomen. Verder is dit ook niet alleen een probleem voor de kopers, maar ook de huurders, daarom zijn wij van mening dat het beste is dat er een bewonersvergadering komt. Dit omdat Grouwels Vastgoed eigenaar van het pand, de blokverwarmingsketel is en spreek voor de verhuurders.

Wij denken zelf ook, dat het verstandig is om te kijken naar alternativen zoals verwarming via zonnecollectoren, of individuele CV/HR ketels.

Met vriendelijke groet,

W. Heil, D. Paulissen en G. van der Velden

 


Gast

#42

2013-04-24 03:51

Wij wonen op de milosdreef het is een schande wat wij betalen zijn wel de hele dag van huis.
Allebei werken de hele dag

Gast

#43

2013-05-15 17:03

Hallo,

Zijn er hier nog updates te melden? Zijn de handtekeningen al aan geboden aan Grouwels? Is er al een afspraak voor gesprek gemaakt? Worden de handtekeningen samen met die van de tafelbergdreef?
Ik ben benieuwd naar de antwoorden. Bedankt voor de moeite.

Milosdreef 71
Petitie comité

#44 Re:

2013-05-21 11:31

#43: -  

 

Beste, Wij zijn tijdens de loop van de petitie gebeld door Grouwels Vastgoed, hiermee hebben wij een oriënterende afspraak gemaakt. Wij zijn erg benieuwd wat hier uit komt. Dit gesprek vind deze week plaats. De petitie zal met dit gesprek nog niet overhandigd worden. De petitie van de tafelbergdreef en die van ons zijn twee losse petities, omdat het ook twee losse VVE's zijn. Wij hopen uw vragen hierbij voldoende te hebben geantwoord. Met vriendelijk groet, W. Heil, D. Paulissen en G. van der Velden
Raymond

#45

2013-05-22 15:39

Word het morgen 23-5 ook tijdens de ALV besproken?
Felicia

#46

2013-05-29 08:38

Hallo,
Weten jullie al wat er uit het gesprek gekomen?

Gast

#47 Re:

2013-05-29 12:53

#10: -

Een vervolg op mijn reactie van 6 april 2013 (#10) naar aanleiding van mijn torenhoge warmterekening van Eneco.

Na veel heen-en-weer bellen met Eneco en een bezoek van een monteur om mijn warmtemeters te bekijken, bleek de meter in de woonkamer de boosdoener te zijn. Zelfs op het bureau van de monteur bleek die meter domweg door te tellen, terwijl er geen radiator in de buurt was. Conclusie: de warmtesensor van het apparaatje was hopeloos stuk. Het was dus niet nodig om een controle te laten uitvoeren; het was overduidelijk dat Ista een fout product aan Eneco had geleverd.

Enkele dagen geleden kreeg ik een herbereking van mijn warmteverbruik over enkele jaren. Ik kreeg ruim 10,000 (tienduizend) euro terug !!

Ik moet eerlijkheidshalve erbij vertellen dat de manager Klachtenservice van Eneco zijn uiterste best heeft gedaan om het probleem, zowel technisch als financieel, op te lossen, waarvoor ik hem ook hartelijk bedankt heb.

J. Heniger

Milosdreef 27

Utrecht


Gast

#48

2013-06-26 19:20

Hallo,

Gebeurd er nog iets met deze petitie? Ik vond het een zeer goed initiatief, maar vind het jammer dat het nu een stille dood lijkt te sterven.
Misschien kan er nog een update komen? Verder sta ik ook open voor een mailing of een informatie avond. Naar mijn idee is het probleem nog niet opgelost.
Benieuwd naar een reactie.

Vriendelijke groet,
Bas Bouhuijzen
Milosdreef 71

Gast

#49 Re:

2013-07-23 07:46

#29: -  

 

Malinda van de pol
utrecht

#50 update van t hof en rijnland 25-10-2013

2013-11-01 13:09

Hierin word ook de milosdreef benoemd dus ik plaats het maar.

Goedemiddag mevrouw Van de Pol,

Er zijn tot op heden helaas niet veel reacties binnen gekomen.

Bij de Tafelbergdreef zijn er 9 reacties binnen gekomen.

Waarvan 3 een reactie geven maar niet onderbouwen en geen specificatie er bij doen.
1 heeft reactie gegeven met nota’s maar deze huren sinds 16 januari 2013.
De andere 5 hebben een reactie gegeven met onderbouwing van 1 of meerdere jaren.


Bij de Andros/Milos/Chiosdreef

Daar heb ik 1 reactie van ontvangen met onderbouwing.

U zal begrijpen dat dit zeer teleurstellend is, men kan wel een petitie ondertekenen maar als men niet met meer informatie komt zoals gevraagd zal het moeilijk worden voor de bewoners om Eneco in beweging te krijgen.

Bovenstaande gegevens heb ik ook door gegeven aan Grouwels, en wij komen hier volgende week op terug.


Met vriendelijke groet,

A.F. de Ruiter
Accountmanager VvE