hondenuitlaatservices toegang tot hondenlosloopgebieden


Gast

#26

2013-06-15 20:02

Een goede uitlaat service moet gewoon zijn werk kunnen doen.
Meriam

#27 vrijheidsbeperking

2013-06-16 07:40

waar het op neer komt is dat door deze regel die ze in willen voeren, de mens weer een stuk vrijheid in moet leveren. Waarom dit ingevoerd wordt komt waarschijnlijk omdat er een paar mensen zijn de geklaagd hebben en zelf een hond hebben en doodsbang zijn voor andere honden, helemaal als er meerdere zijn. Als iemand komt klagen over andere hondengroepen die zo genaamd hun hond aan vallen, kunnen ze misschien beter eens gaan kijken hoe die persoon zelf met zijn hond om gaat.

Op de losloopgebieden hoef je geen hondenpoep op te ruimen maar als je ziet dat het op een wandelpad gebeurd lijkt het me heel sociaal als je dit even weg haald. Lijkt me niet de bedoeling dat we met zijn allen het bos in duiken met plastic zakjes om daar ook de uitwerpselen weg te halen. Beetje zinloze discussie hier over.
Ga eens wat socialer denken mensen. Je weet zelf wel wanneer iets kan en wanneer niet.

Gast

#28

2013-06-16 09:38

Helaas weer een regeltje erbij hier in Nederland en zoals zo vaak weer tegen honden ( bezitters ) nou stel ik voor om te te regelen dat een groep paarden ook niet meer mag bestaan dan hoog uit uit twee paarden en bereiders.

Gast

#29

2013-06-16 11:27

De overheid bouw hier niks op maar helpt hier alles naar de kloten

Gast

#30

2013-06-16 13:11

het is weer bijna komkommertijd! heeft sbb echt niets beters te doen dan onzinnige regels en wetten te verzinnen?!!

Gast

#31

2013-06-16 18:24

Het hondenbeleid in NL wordt alsmaar strenger en helemaal voor hondenuitlaatservice. Zij doen goed werk voor al die honden met werkende baasjes (of baasjes die om een andere reden niet in staat zijn om hun hond uit te laten). Als dit zo doorgaat dan zitten er zometeen heel wat honden 9 a 10 uur alleen thuis, omdat de uitlaatservices niet meer bestaan. Is dat wat we willen in NL?

Gast

#32

2013-06-17 06:53

Het gaat niet om het aantal honden, maar hoe goed de leider de honden onder controle heeft. Een goede hondenuitlaatservice kan er met gemak veel meer uitlaten en goed de controle houden.

Gast

#33

2013-06-17 09:24

Nederland barst uit z`n voegen van de regeltjes..steeds meer ook regels die de vrijheid van mens en dier beperken zoals simpel wandelen met de hond[en] in natuurgebieden , het moet niet gekker worden!

Gast

#34

2013-06-17 11:45

prima actie, minder dan 3 honden is broodroof!

Gast

#35

2013-06-17 14:26

Ik snap wel dat het bedreigend over kan komen op mensen, maar 3 honden is erg weinig. Max. 8 kan ik me wel voorstellen en is dan ook nog aannemelijk voor de uitlaatservices.
Buitenstaander

#36 Even voor de duidelijkheid

2013-06-18 10:28

Staatsbosbeheer is eigenaar van de natuurparken waarvoor zij het besluit heeft genomen, en mag op grond van dat eigendom deze maatregel treffen. Net zo goed als dat de eigenaar van een tuin er een hek om heen mag zetten en mag verbieden dat anderen (met of zonder hond) die tuin betreden. De parken liggen dan wel binnen de gemeentegrenzen van Lelystad, maar de gemeente heeft in beginsel niets te zeggen over hoe een eigenaar van grond binnen de gemeentegrenzen daarmee omgaat, tenzij het gebruik in gaat tegen de APV. De opmerking met betrekking tot hondenbelasting die ik regelmatig zie snijdt om die reden dan ook geen hout. Verder vind ik dat er een gerechtvaardigd onderscheid te maken is tussen bedrijfsmatig gebruik van het eigendom van Staatsbosbeheer (door uitlaatservices) en recreatief gebruik (door particulieren). Ik heb er daarbij tenslotte persoonlijk meer vertrouwen in dat een particulier met een roedel honden zijn honden onder controle heeft, dan een uitlaatservice. Niet eens zozeer vanwege de capaciteiten van de uitlaatservice, maar omdat niet iedere hond dezelfde opvoeding heeft genoten. Ik kan mij voorstellen dat het voor bedrijven een vervelend besluit is, maar begrijp dat er voor particulieren met meer dan 3 honden geen gevolgen zijn.

Gast

#37

2013-06-18 15:58

Laat het zo blijven als het is hier is toch niets mis mee
gast

#38

2013-06-18 19:13

het wordt tijd dat het ingevoerd wordt, te belachelijk voor woorden 10 honden als particulier. zal een bende zijn thuis

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-06-19 13:40



Gast

#40

2013-06-19 14:15

Ik wens jullie veel sterkte in Lelystad. Ik heb zelf een hus te Haarlem. Hier lopen wij ook al tegen problemen aan, helaas. Ik ben erg benieuwd wat de uitslag wordt na het aanbieden van deze petitie.

Gast

#41

2013-06-19 15:27

omdat een grote meute honden ook recht hebben om lekker te ravotten, dit slaat werkelijk nergens op. De sukkel die dit bedacht heeft kan zich beter op serieuze problemen focussen en niet op dieren die ook recht op plezier hebben.

Gast

#42

2013-06-25 17:59

Het wordt steeds gekker hier in Nederland.
Ik heb er verder geen woorden voor.

Gast

#43 Re:

2013-06-25 18:01

#38: gast -

Volgens mij snap jij het niet. dit is niet van 1 persoon maar het gaat hier om uitlaatservice

en daarnaast ik heb 8 honden maar mijn honden zijn poolhonden waar ik mee werk en wedstrijden mee rij die heerlijk een eigen plek hebben op 1000 m2 grond.

gast

#44 Re: Even voor de duidelijkheid

2013-06-26 06:27

#36: Buitenstaander - Even voor de duidelijkheid

Is dit een reactie van Staatsbosbeheer??

De opmerking over het verschil tussen particulier en prive raakt kant noch wal.. een particulier met maar 1 hond KAN meer overlast veroorzaken dan een uitlaatservice met meerdere honden.. Het gaat om de persoon.. niet om bedrijf of particulier..


Gast

#45

2013-06-26 09:02

Veel mensen hebben ons zeker nodig! Als het gaat om een scheiding bijvoorbeeld. Kan de hond toch bij het gezin blijven. Dit voorkomt dat er honden worden "weggedaan". En minder honden in het asiel.

Gast

#46

2013-06-26 11:12

zooo moe van dit betuttelende nederland.

Gast

#47

2013-06-27 06:52

Honden die bij de uitlaatservice mee gaan zijn over het algemeen een stuk socialer en beter opgevoed als honden die alleen met hun baas zijn en slechts een enkele keer in het bos zijn. Niet logisch dus dat zij nu geweerd gaan worden.

Gast

#48

2013-06-30 15:12

Iedereen heeft `t recht zijn honden, of dit er nu 3 of 5 zijn vrij los te laten lopen in gebieden waar dit is toegestaan.

Gast

#49

2013-07-01 20:49

Al jaren kom ik bijna iedere dag met mijn hond, een 'boxermeisje', in het Zuigerplasbos. Regelmatig kom ik een uitlaatservice tegen met aangelijnde en loslopende honden. 'Wij' vinden het leuk om de begeleider(s) en de roedel even goedendag te zeggen.  Hierbij zijn er nog nooit problemen geweest. 
Maximaal 3 honden op 1 begeleider is m.i. niet doordacht. Hopelijk gaat deze regeling niet door.