Vetas vraagt: Red de honden Irios en Irina van de euthanasie.


Gast

#51

2013-07-10 18:48

Geen onnodige moord plegen. Goed gedragsonderzoek laten doen dat erkend kan worden door burgemeester zodat hij reden heeft om tegen het besluit in te gaan.

Gast

#52

2013-07-10 18:50

er bestaan toch gedragstherapeuten die de honden kunnen evalueren op hun gedrag !!! een spuitje is weer de gemakkelijkste oplossing! ieder dier verdient een tweede kans..................

Gast

#53

2013-07-10 18:50

massaal tekenen allemaal!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#54

2013-07-10 18:51

ik vind als een hond of kat honger heeft ze wel een dier kip vogel schaap geit enz mogen doden ,dat zit in hun natuur om te overleven ,wij mensen doen dit ook en dat is niet om te overleven ,dus die twee honden moeten nog een kans krijgen

Gast

#55

2013-07-10 18:52

Don't kill this lovely dogs !!!!

Gast

#56

2013-07-10 18:57

Geef ze een tweede kans, de honden zijn onschuldig.
Hun baas die is schuldig.

Gast

#57

2013-07-10 18:59

arme dieren...weer de schuld van onverantwoordelijke mensen.Geef ze een kans

Gast

#58

2013-07-10 19:01

20 jaar geleden heeft mijn hond ook nog een schaap dood gebeten. toen werd daar geen drama van gemaakt, dit was zelfs niet voor de honger, maar meer een jacht intuïtie. kan me niet inbeelden, dat deze honden hiervoor dood moeten. het is bewezen dat ze goed met mensen overweg kunnen, geef ze dan toch de kans om op te groeien in een gezin die ze wel liefde kan geven.

Gast

#59

2013-07-10 19:03

De mensen in hoge posities oordelen allemaal zo verschrikkelijk snel en velen hebben de hoogmoed om te denken de wijsheid in pacht te hebben.

Gast

#60

2013-07-10 19:06

aandacht van de media wil wel eens helpen.........

Gast

#61

2013-07-10 19:07

als men grote honger heeft doet men dingen zoals dit

Gast

#62

2013-07-10 19:08

ik hoop van ganser harte dat ze hun hart voor dieren laten spreken, mensen die uitgehongerd zijn zullen nét t zelfde doen, geef deze schatten de kans die ze écht wel verdienen te krijgen aub !

Gast

#63

2013-07-10 19:09

Omdat de honden terug gingen naar hun natuurlijke instinct (eten zoeken) hoeven ze toch niet dood, doen we ook niet met mensen!!!!

Gast

#64 dierenvriend

2013-07-10 19:09


Gast

#65

2013-07-10 19:12

Hierop wil ik zeker reageren, jaren terug heb ik dezelfde situatie meegemaakt en mijn twee americain staffords hebben toen 3 schapen doodgebeten. Politie alsook dierenarts is geweest, heb een boete betaald en voor de schapen maar ik heb wel mijn twee honden mogen houden. Deze waren niet gevaarlijk gevonden door de dierenarts en deze honden leven nog steeds bij mij. Zelfs met kinderen !!!!!! Die honden hebben evenveel recht om te blijven leven, het is nu eenmaal de natuur hun gang dat wanneer ze honger hebben , dit spijtig genoeg kan gebeuren. Daardoor wordt een hond niet agressief, een hond kan agressief opgevoed worden maar zal zo niet zijn door een schaap te eten. Je kan mij altijd opzoeken op FB op naam van dimitri smiley holbrecht zodat je kan zien dat ik de honden nog steeds bij mij heb. Ik heb een boete moeten betalen omdat de gemeente was vernoemd in een artikel, laat dat dan gebeuren maar neem het leven niet af van zo een brave honden en dat het bevestigd is dat ze geen gevaar zijn voor de maatschappij !!!!

Gast

#66

2013-07-10 19:12

Schandalig

Gast

#67

2013-07-10 19:17

Geef deze honden nog een kans, mijn partner, dimitri heeft hier ook op gereageerd.
Ik leef samen met deze honden en ondanks het feit dat zijn twee honden schapen hebben doodgebeten hebben deze nog nooit maar dan nog nooit agressief gereageerd op mij of op mijn kinderen.
Het is een regelrechte schande dat een burgemeester zo een beslissing neemt, heeft hij dan geen hart voor deze dieren ??????
Waarom zoiets beslissen omdat er zoiets is gebeurd, een hond is een hond, akkoord maar als deze honger hebben dan kan zoiets voorvallen.
Laat de eigenaar gewoon zijn tuin goed afsluiten, desnoods een boete betalen maar neem die eigenaar zijn honden niet af !!!!!!!!!!!!
Hij zou zich moeten schamen !!!!!

Ik hoop dat deze dieren blijven leven door deze petitie en dat de burgemeester eens leert een hart te hebben ipv zo te reageren !!!!!!

Gast

#68

2013-07-10 19:20

Die beestjes hebben instinctief gehandelt om te overleven. Het zou een schande en grove fout zijn om deze 2 intelligente beestjes te laten euthaniseren! Don't do it! ! !

Gast

#69

2013-07-10 19:22

Deze honden zijn niet de daders maar de eigenaar!! Hij had maar moeten zien dat zijn honden niet weg konden! Deze honden zijn niet agressief en met gedragstherapie kan er veel gebeuren! Zoals je ziet is Vetas hier al volop mee bezig! Gun deze honden alstublieft hun verdere leven en ontneem het hun niet! Dit verdienen ze niet! Deze beestjes horen te leven!


Gast

#70

2013-07-10 19:25

Ik hoop zo dat deze 2 lieverds gered worden,

Gast

#71

2013-07-10 19:26

Als honden kwijt raken kan het gebeuren dat ze heel goed voor hun eigen kostje kunnen zorgen. Deze honden wisten te overleven!!! Het blijken de allerbeste honden te zijn dus euthanaseren is geen optie!!!

Gast

#72

2013-07-10 19:26

Ik snap dit niet... Dit zijn honden en NIET gevaarlijk voor mensen!

De eigenaar zou eerder moeten worden bestraft door nalatigheid... Deze honden hebben op hun natuurlijke instinct overleefd... Ik weet zeker dat zij niet een kind hadden opgepeuzeld. Daar zijn ze in 'geprogrammeerd' alszijnde; geen prooi en betrouwbaar in hun ogen. Schapen waren ze niet mee bekend blijkbaar.

Die man die bij 2 pony's de halzen heeft doorgesneden kreeg 180 dagen celstraf, waarvan 142 voorwaardelijk?? Oh ja, en wat therapie... DIE is pas een gevaar voor de maatschappij! Ook een verboden wapen in beslag genomen.. En dan zo'n milde straf?

Wij mensen blijken weer de beesten te zijn...

Burgemeester ik vraag u deze honden eerst een eerlijke test te ondergaan. Dan zal blijken dat deze honden geen gevaar voor de maatschappij zijn. Ik heb zelf een hond die misschien hetzelfde zou doen als zij een dier ziet die bang is en wilt vluchten. Het is hetzelfde als een konijn achterna zitten...

Heel spijtig voor de schapenhouder, maar dit is nu eenmaal de natuur.
Laten we redelijk blijven en niet 2 dingen door elkaar halen.

SVP GEEF DEZE HONDEN EEN EERLIJKE KANS!!!

:'(


Gast

#73

2013-07-10 19:28

De herders zijn niet de schuldige!!! Zij hebben instinctief gehandeld om zichzelf in leven te houden. De eigenaar moet op het matje geroepen worden!

Gast

#74

2013-07-10 19:29

geef de honden een nieuw thuis, iedereen ook hun verdienen een tweede kans..!!!!!

Gast

#75

2013-07-10 19:29

geef deze honden een kans en pak de criminelen die het voor de mensen onveilig