De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#1776

2013-09-17 20:54

het is een democratisch recht deze petitie aan te bieden!
zelfstandje

#1777 Jalouzie maatregel

2013-09-17 20:57

Typisch Pvda en gek genoeg dus nu ook vvd, zelfstandigen moeten in de pas lopen met werknemers
extra risico's mogen niet beloond worden maar moeten worden bestraft
zelfstandigen zijn nauwelijks ziek willen geen uitkering, werken vaak 12 uur of meer aan de zaak
moeten ziekte zelf betalen pensioen zelf betalen, en zijn een geschenk uit de hemel als werknemers net zo zouden werken als zelfstandigen dan zou er nooit een crisis zijn geweest.
Snabbel en Babbel
Gast

#1778 ONDERNEMERS MOORD IS ONGEHOORD !!!

2013-09-17 20:57

Als de overheid wil dat de ZZP-ers goed en eerlijk zaken blijven doen, moeten ze
ook goed en eerlijk omgaan met deze zeer grote groep. Maar goed dat ze zich
niet "dood" kunnen schamen, anders hadden we wat begrafenissen gehad
de komende tijd. Walgelijk is het. Als ik iets neem wat niet van mij is
dan heet het "stelen"...als de overheid exact het zelfde doet
dan heet het ineens  "innen" Daar kan ik woest over worden. Veel
ZZP-ers moeten tegenwoordig 60 uur werken om hetzelfde loon te hebben als de
man in veilige loondienst. Meer dan de helft verdiend helemaal niet genoeg om
pensioen op te bouwen en doet dat dan ook niet…...over een
arbeidsongeschiktheidsverzekering maar helemaal te zwijgen......ach hou maar
op. Smeerlappen zijn het, ons geld donderen ze zo naar Brussel, Griekenland en
weet ik waar heen. Jammer dat er straf staat op het geven van een pak slaag,
anders had ik er in Den Haag toch graag een paar even heel flink over de knie
willen leggen zeg maar.

Maar er gaat nog wel wat gebeuren....ik denk dat binnen 3 jaar 25% van alle
huidige ZZP-ers tussen de 20 en de 30 jaar werkeloos thuis zitten, niets meer
hebben en alles wat ze dan al gespaard zouden hebben...moeten opmaken om
te kunnen leven...verplicht hun zwaar onder waterhuis verkopen..... dat worden
straks heel veel huizen.....en....als het aanbod van huizen die verplicht verkocht
moeten worden zo enorm
gaat stijgen...dan wordt de huidige executiewaarde gewoon de normale
verkoopprijs van de huizen. Met een beetje sneeuwbal effect gaat iedereen daar
dan heel veel van merken...ook de overheid...maar dan in het kwadraat!

Ik stem voortaan op een partij die op zeer korte termijn aan mijn belangen denk!
Ongeacht wat die partij verder in het programma heeft staan.
ONDERNEMERS MOORD IS ONGEHOORD !!!


Gast

#1779

2013-09-17 21:01

De ZZP-ers hebben de WW-kassen vele miljarden bespaard omdat zij de crisis zelf betalen. Dan is deze maatregel een staaltje van 'stank voor dank'.

Gast

#1780

2013-09-17 21:01

Het is gewoon belachelijk dat dit kan hier in Nederland. Dus als ik het goed begrijp kan ik voortaan beter bij een baas gaan werken. En als ik wegens crisis ontslag krijg, van een uitkering genieten. Ja hoor goed bezig in Nederland . Wat kost meer zelfstandige aftrek , of op een uitkering teren ?

Gast

#1781

2013-09-17 21:05

Wij als zelfstandig ondernemer werken kei en kei hard wij nemen ons werk mee naar huis gaan mee naar bed staan op en gaan weer naar ons klanten. Laat ons alsjeblieft een beetje brood verdienen denhaag!!!!!

Gast

#1782

2013-09-17 21:22

je word gestraft als je besluit om voor je zelf te gaan zorgen ,dat is bekend maar het word nu wel heel erg

Gast

#1783

2013-09-17 21:27

geen tijd voor moet nu 24/7 7 dagen per week werken om een inkomen te hebben wat gelijkwaardig is aan een gemiddelde ambtenaar, die zich nergens druk over hoeft te maken.
Paul

#1784 de ratio

2013-09-17 21:30

de zelfstandigenaftrek is bedoeld als compensatie voor het zelf bekostigen van de basis om inkomen te genereren; mensen in loondienst stappen gewoon in op een bestaande infrastructuur.
het afschaffen is tegen de ratio van de wet (wIB) en een enorme ontmoediging voor mensen in loondienst die gedwongen of niet zzp'r worden.

Gast

#1785

2013-09-17 21:34

Zelfstandige aftrek moet blijven

Gast

#1786

2013-09-17 21:34

Goede actie!! Ik ben het er helemaal mee eens, daarom deze ondertekening.

Gast

#1787

2013-09-17 21:40



Gast

#1788

2013-09-17 21:55

Straf zelfstandig ondernemen niet af!

Gast

#1789

2013-09-17 22:10

Schande dat de vvd toelaat dat dat huilende hondenhoofd van een samson die mensen leegtrekt die niet op hem stemmen maar veelal op de vvd. Zal ook voor menig ondernemer de laatste keer zijn geweest dst de vvd hun stem kreeg.

Gast

#1790

2013-09-17 22:45

ZZP-ers moeten samen sterk staan.
Afschaffing zelfstandigen aftrek gaat mij 10% van mijn jaarinkomen kosten. Bovendien ook nog eens minder huurtoeslag waarschijnlijk.

Gast

#1791

2013-09-17 22:50

De zelfstandigenaftrek moet blijven.

Gast

#1792

2013-09-17 23:25

In het verleden heb ik wel eens gehoord dat we minder ambtenaren zouden moeten onderhouden, maar ik hoor daar niks meer over? Dit soort mensen zijn over het algemeen behoorlijke last(en)posten, welke allemaal in super-de-luxe gemeentehuizen aanwezig zijn! Overigens er wordt altijd over miljoenennota gesproken, maar volgens mij kun je beter over miljardennota spreken.


Gast

#1793

2013-09-18 00:11

Ik vind dat het totaal onzin is wat ze van plan zijn
Vind dat we als zelfstandige dat we al genoeg zelf moeten betalen
De Ondernemer die helaas VVD stemde

#1794 een zzp-er is dacht ik iemand met een bedrijf, een ondernemer...

2013-09-18 01:52

De term ZZP vind ik al jaren ongepast. Volgens Nederlands recht ben je een ondernemer: eenmanszaak of in een v.o.f. bijvoorbeeld.
Afschaffen van de zelfstandigenaftrek treft niet enkel de "zelfstandigen-Zonder-Personeel", maar ook de zelfstandigen mét personeel. Ik snap ook niet waarom hierin onderscheid wordt gemaakt!
Vandaag ben ik ZZP-er en als ik morgen iemand aanneem voor 8 uur per week ben ik geen zzp-er meer, maar ik heb dan (nu) nog steeds recht op zelfstandigenaftrek.
Ach, sommigen worden ondernemer omdat men minder bemoeienis wil van de overheid. Gewoon zelf bepalen hoe hard je werkt, wanneer, kansen zien en benutten, tegenslagen verwerken, geen "slechte baas" die je ongelukkig maakt, geen "nare collega" die enkel aan z'n eigen carriere denkt, beloond worden naar werken, maar ook: slecht betaald worden bij crises, geen pensioen, niets als je ziek wordt, geen betaalde vrije dagen, geen pauzes, geen kerstpakket, auto van de zaak, bedrijfsuitje, niet doorbetaald met Kerst , Pasen, enz., geen ontslagvergoeding, constant naar werk zoeken (risico van de ondernemer), reclame maken, offertes voor Jan Doedel, reiskosten, website, telefoonkosten, enz.
En wat doet de overheid? Jaren negentig: (PVDA) Verplichte verzekering bij arbeidsongeschiktheid: De WAZ !!! Waar is dat geld gebleven? Oh...pensioenfondsen in het rood...oplossing (PVDA): laat zelfstandigen/zzp-ers (ZZP->men bedoelt ondernemers) verplicht een pensioen afsluiten, dan zijn de gaten zo gedicht. Nu: Zelfstandigenaftrek er af! Naar welk loket kan ik als ik in het nauw kom met m'n hypotheek? Nergens! Pas als je alles kwijt bent kan je het sociale minimum krijgen en een nachtje bij het Leger des Heils slapen. Het concept van: iemand helpen vanuit een situatie zodat het nog nut heeft, zodat deze er nog bovenop kan komen, kennen we niet in Nederland, nee, eerst moet je onder de brug hebben geslapen!
Wat doet deze SLAPPE regering: zoeken naar grote groepen zoals de ZZP-er (die niet bestaat volgens de wet): lekker!!!!! 900.000 x € 3.000 aan extra belastinginkomsten, lekker makkelijk!! Wie vult straks de niches op in de markt? De Polen, Bulgaren, Roemenen?

De Ondernemer die helaas VVD stemde

#1795 Hoe ontstaan banen?

2013-09-18 02:15

Wat was/wie waren er eerst:
-Een ondernemer, die succesvol groeide na onmetelijk hard te hebben gewerkt, die als gevolg van zijn succes personeel kon aannemen, banen schepte, nieuwe markten liet ontstaan en uiteindelijk een mooie BV werd,
of...
-Eerst waren daar de werknemer en de ambtenaar, toen er eenmaal genoeg werknemers waren, besloot één van hen dat hij maar een bedrijf moest beginnen met al deze werknemers!?!

Volgens mij bestaan er geen banen, zonder dat er eerst ondernemers aan de slag gaan, mensen die bereid zijn risico's te nemen, mensen met ideeën en de ideeën ook omzetten in daden en nog veel meer....

Gast

#1796

2013-09-18 02:28

Het kabinet moet er alles aan doen om ondernemerschap te stimuleren speciaal voor jongeren. De stimulans om zelfstandig iets op te zetten wordt door de bezuiniging maatregel volledig teniet gedaan. Nieuwe werkgelegenheid creer je door ondernemerschap te stimuleren en niet door het afstraffen.
ZZPdoemee

#1797

2013-09-18 03:35

#1741: -

Ik dacht het niet hoor. veel vrije tijd. dan mag je om zgn werkervaring op te doen (ok al heb je 35 jaar ervaring en ben je er net uitgeknikkerd) zo.n 32 tot 40 uur in de produktie/schildersbedrijf/bakkerij/groenvoorziening etc etc alles wat de overheid maar geld bespaart, laten zien dat je op tijd op kunt staan. je wordt net zo hard genaaid als de ZZP-er, aalleen wordt je ook nog gedrild en val je onder het bijstandsregime. en je doet werk waarvoor de ZZP-er betaald had kunnen worden.

 


Gast

#1798

2013-09-18 03:57

Weg met dat hele kabinet

Gast

#1799

2013-09-18 04:23

Hoop dat het iets uithaalt. ..belachelijk voorstel.

Gast

#1800

2013-09-18 04:26

Ze vragen er naar om te emigreren.
hier word je in alles tegen gewerkt als je wat wilt verdienen