Stop uitzenden DogWhisperer

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop uitzenden DogWhisperer.


Gast

#51

2013-10-24 12:24

'I dream of a day when no dog will suffer pain in the name of training' (Nicole Wilde)
Hondsdomheid.nl

#52 Re: Re: Re:

2013-10-29 14:28

#25: watdoejij - Re: Re:

Goede vraag!
Je kunt een hond prima straffen door het geen weg te nemen wat hij op dat moment aan het doen is (leuk vindt). Je hoeft hem dus fysiek niets te doen.

In het voorbeeld van de Bank:
Leid je hond af en geef hem een kauwspeeltje, zodat hij niet jou bank kapot maakt.

Misschien kauwt hij wel aan de bank omdat hij niets anders heeft om op te kauwen of omdat hij ergens last van heeft? Maar dat staat hier niet bij vermeld.

Waarom zou je de slechte dingen willen straffen, als je dit ook zonder fysieke straf kunt doen?

Hondsdomheid.nl

#53 Re: Re: Re:

2013-10-29 14:33

#38: - Re: Re:

Nee, dan moet je handelen op dat moment! Dat betekent niet gelijk fysieke straffen uitdelen.

Een hond die tegen mensen opspringt kun je negeren ja. Waarom? Als je hem aandacht geeft zal hij het blijven herhalen, een commando 'LAAG' is ook aandacht geven.

Moet je je eten niet laten staan waar hij er bij kan. Of je hond leren niet van tafel te eten ;-)

Hondsdomheid.nl

#54 Re: Re: Re: ik pas een hoop toe... en mn huisraad heeft er baat bij..

2013-10-29 14:36

#46: dazzle - Re: Re: ik pas een hoop toe... en mn huisraad heeft er baat bij..

Ik vergelijk een hond ook niet met een Paard.

Echter zijn de Leerprincipes universeel voor elk dier. Ja je leest het goed ELK dier.


Gast

#55 grappig gewoon

2013-12-05 10:07

Zoveel wetenschappers en professionele therapeuten die hier komen beweren dat het dieronvriendelijk is... Bij ons thuis hebben we altijd correct opgevoeden honden gehad. Sommige honden hadden echter wel een iets steviger/andere (door hun karaktereigenschappen) aanpak nodig dan andere. Ik vind dat dit program meer kan aantonen naar wat je moet opletten bij je hond en waarom hij zo reageert. Ik snap niet al die heisa rond dit