VerkeersveiligheidElzen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie VerkeersveiligheidElzen.


Gast

#26

2013-11-06 21:55

Iedere dag lopen wij van de nso(na schoolse opvang) van de Elze naar het Trappehuis.Wij moeten met gemiddeld 20 kinderen de Noordhoek oversteken.Er is geen zebrapad/stoplicht.Wij steken onze handen omhoog,in de hoop dat ze ons zien.Het is er heel gevaarlijk,nu er ook sluipverkeer van autos door de Elzenstraat rijdt.Er is nu ook veel bouwverkeer,en bouwhekken enz.Het is tot nu toe goed gegaan....Maar wel een hele operatie om veilig over te steken!!!

Gast

#27

2013-11-06 22:58

Ik vind deze petitie een goed idee. Het is idd een gevaarlijke situatie die op dit moment is ontstaan. Daar komt bij dat ze met de Hart van Brabantlaan en omgeving bezig zijn en niemand meer fatsoenlijk een kant op kan. Een oversteek met de noordhoekring zal er waarschijnlijk niet komen omdat dit de doorstroom zal beïnvloeden.
Maar er speelt nog iets anders: veel van de mensen die reageren en zeggen dat het gevaarlijk is, komen echter zelf met de auto naar school om hun kind(eren) daar af te zetten/ op te halen. Nu het slechter weer gaat worden zal dit alleen maar meer worden. Ik zou zeggen: steek als ouder als eerst eens hand in eigen boezem. .
Geef als ouder het goede voorbeeld en je zult zien dat de chaos vóór de school vanzelf minder zal worden.

Gast

#28

2013-11-07 07:13

ik ben een bezorgde oma en het is een situatie die zorgwekkend is en ik ben iedere keer verbaasd dat het zonder ongelukken opgelost wordt als de kinderen gebracht en gehaald worden

Gast

#29

2013-11-07 07:14

Waar is trouwens die verkeersregelaar? Heeft er een aantal weken gestaan met de afbraak van de huizen en nu het nog gevaarlijker is/wordt geen regelaar te vinden.....???

Gast

#30

2013-11-07 07:19

iS HIER DE SCHOOL AL ACHTERAAN GEGAAN???

Gast

#31 Re:

2013-11-07 11:17

#25: -

Dat lijkt me een heel goed idee! We gaan contact opnemen met de vuurvogel.


Gast

#32

2013-11-07 12:40

Opa's en oma's maken zich minstens net zo'n zorgen !

Gast

#33

2013-11-07 12:56

Een grootschalig wooncomplex naast deze school in deze wijk = vragen om nog meer problemen. Waarom?

Er zijn plekken genoeg in de stad waar zoiets beter past.

Er is niet eens behoefte aan nog meer studentenwoningen. Nadat TalentSquare en een aantal andere studentencomplexen afgelopen jaar opgeleverd zijn in de stad, laten de berekeningen zien dat er zelfs meer dan voldoende studentenwoningen zijn in de stad. Ik heb berekeningen gezien tot 2020 !

Bouw hier gewoon huizen ! Daar is behoefte aan.
Bezorgde ouder

#34 veiligheid en parkeren

2013-11-07 13:07

Ik heb moeite met de mensen die zeggen dat ouders hun auto's en fietsen anders moeten parkeren. Natuurlijk is dit vreselijk onveilig maar het kan niet anders !
Er is nauwelijks gelegenheid voor het parkeren van je auto of fiets. Omdat er een tekort aan parkeerplaatsen is, is de wijk vergunninghoudersgebied geworden. Er zijn al te weinig plaatsen en er is geen ruimte voor meer plaatsen. Waar zou een 'kiss 'n ride' wel kunnen? Gebruik het braakliggend terrein hier dan voor. Gemeente neem je verantwoordelijkheid.
Moeder

#35 Braakliggend terrein naast de verkeerschaos: de oplossing?

2013-11-07 13:37

Nee, een groot winkel- en wooncomplex lijkt me hier ook niet wenselijk : nog meer auto's en fietsen ? Goed idee van een "kiss'n ride" op dit terrein en wat dacht u van een gymzaal? Hoeven de schoolkinderen niet meer lopend over straat naar de Vuurvogel en een gymzaal genereerd nauwelijks verkeer : 2 vliegen in 1 klap !

Gast

#36

2013-11-07 16:25

Gemeente Tilburg: veiligheid voor deze kinderen van de Elzen altijd en immer boven alles!!

Gast

#37

2013-11-07 18:05

Krankzinnige situatie die zsm opgeheven moet worden.

Gast

#38

2013-11-07 18:52

Ik nodig de betrokken ambtenaren bij deze uit om 's ochtends een kwartiertje ter plaatse te komen kijken. Daarna ben ik benieuwd welke van deze ambtenaren nog steeds met droge ogen durft te zeggen dat stoplichten "de vaart uit de cityring halen"...

Gast

#39

2013-11-08 05:12

Als oma haal ik mijn kleinzoon wekelijks van de Elzen af. En is het merkwaardig dat er door de huidige werkomstandigheden,de gemeente weinig aandacht heeft over de veiligheid van de kinderen van deze school. Een kind heeft de toekomst! Laten we maken dat die er ook komt.
Nalatigheid

#40

2013-11-08 14:39

De burgemeester zit wel een broodje te eten met kinderen om de Popie Jopie uit te hangen, maar wat hij beter kan doen is eens persoonlijk die gevaarlijke situatie in ogenschouw komen nemen en zelf 4x per dag en een week lang die gevaarlijke verkeer situatie te ervaren en dan zijn taak als burgemeester uitvoeren en een eind maken aan die gevaarlijke situatie daar , hij krijgt er ook vet voor betaald ,hij is de hoofd verantwoordelijke als er kinderen dood gereden worden!!

Gast

#41

2013-11-13 15:35

Een heel belangrijk signaal naar de gemeente toe!
Jaren geleden was de verkeerssituatie rondom de school in Elzenstraat en Noordhoekring al gevaarlijk maar nu helemaal door de bouwactiviteiten naast de school en wegafsluitingen...

Gast

#42

2013-11-18 19:15

Mijn kleinzoon zit op de Montessorischool aan de Elzen. Kinderen zijn zich van geen gevaar bewust, dus het is extra opletten als ik hem donderdagmiddag ophaal.

Gast

#43

2013-11-21 14:37

Onvoorstelbaar dat deze verkeerssituatie zo gevaarlijk blijft voor schoolkinderen en al het verkeer wat over dit kruispunt PROBEERT te komen.

Gast

#44

2013-11-21 14:50

Wie is er van de gemeente al eens gaan kijken,misschien eens met een eigen kind;kleinkind de oversteek wagen na schooltijd.En dan het gevaar ervaren van deze verkeerschaos !Kom eens vanachter je buro vandaan voor zoiets belangrijks.
Maker petitie

#45

2013-11-28 08:43

Bedankt voor al uw reacties! We zorgen ervoor dat deze met de handtekeningen bij de gemeente Tilburg terecht komen.

Met hartelijke groet namens de MR,

Christel Schimmel