VerkeersveiligheidElzen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie VerkeersveiligheidElzen.


Gast

#1

2013-11-05 10:25

Veiligheid staat boven alles!!! Kinderen moeten veilig naar school kunnen gaan ook kinderen van de basisschool de Elzen te Tilburg

Gast

#2

2013-11-05 10:30

My daughter attends this school and I demand a safe alternative for her to cross the road

Gast

#3

2013-11-05 10:31

Een goed initiatief ! Schandalig dat het nodig is om dit onder de aandacht te brengen : en zijn al zo vaak signalen afgegeven over de problemen in deze straten ! Ik hoop dat de gemeente deze nu eindelijk serieus gaat nemen en ingrijpt. Ik maak me erg druk over het grootschalig complex dat gepland staat naast de school. Ik hoop dat de onafhankelijke bezwaarcommissie van de gemeente de ernst inziet en verkleining van het plan onderschrijven zal. Dank voor dit initiatief !

Gast

#4

2013-11-05 10:34

Ik ben het helemaal eens met deze petitie. Graag ook aandacht voor de verkeersonveilige situatie aan en ten noorden van de hart van brabantlaan, niet alle kinderen wonen in de binnenstad.

Gast

#5

2013-11-05 11:52

Goed initiatief. Ik heb al een aantal maal gevaarlijke situaties gezien voor De Elzen. Het vraagt om een structurele verbetering.

Wouter de Been
Veilignaarschool

#6

2013-11-05 11:59

Het was al een gevaarlijke oversteek voor schoolgaande kinderen maar de situatie is nu echt levensgevaarlijk. De bouwput zorgt er al voor dat kinderen nu al een extra oversteek moeten maken. Het sluipverkeer / ontsluitingsverkeer zorgt zoor een enorme toename van auto's die de noordhoekring op willen, een fietspad dat is afgesloten maar waar toch gewoon verkeer over blijft komen. En dan de normale autostroom op de noordhoekring die vaak nog even extra gas geven om de stoplichten nog net te kunnen halen.
Waar is de verkeersregelaar gebleven ?? Gemeente graag nu actie, voordat er nog meer ongelukken gebeuren !!!

Gast

#7

2013-11-05 12:32

Meestal moet er eerst iet vreselijks gebeuren alvorens er misschien iets aan gedaan wordt. DOE ER IETS AAN!!!!!!!!!!

Gast

#8

2013-11-05 14:09

Deze verkeerssituatie is totaal onacceptabel! De veiligheid van de kinderen staat hier op het spel en hier moet dan ook per direct iets aan worden gedaan. Men kan en mag hier niet wachten op het eerste verkeersslachtoffer!

Gast

#9

2013-11-05 14:37


graag wil ik namens alle kinderen van de Elzen een dringend verzoek doen om te zorgen met spoed voor een verkeersveilige situatie.
Het zou goed zijn als de school door de raadsleden/ambtenaren afzonderlijk op verschillende dagen eens een kijkje komen nemen.Het is al jaren een bron van ergenis. en er gebeurd niets. Moeten we nu wachten op een reeshofzwembaddrama Of gaat de gemeente eerder aktie ondernemen.

Gast

#10

2013-11-05 14:39

En dan ook graag aandacht voor de oversteekpunten van de Gasthuisring, ook daar is het iedere dag een drukte van jewelste met levensgevaarlijke situaties. Met name voor de fietsers.
Bezorgde ouder

#11 Snel ingrijpen gevraagd!

2013-11-05 15:17

Een (langdurig en onafhankelijk en DUUR) onderzoek lijkt me niet nodig!
Even komen kijken en het is duidelijk!
Tijd voor actie!!

Gast

#12 bewoner

2013-11-05 15:48

Eerst zo'n grote school aan zo'n smal straatje, terwijl verderop veel meer ruimte was geweest.Nu wordt er weer niet geluisterd en komt er nog een groot gebouw met honderden studenten. Waar heel veel bezwaren en acties tegen waren vanuit de buurt. Hoeveel extra verkeer gaat dat nog weer geven in deze smalle straat. Terwijl de Elzenstraat juist smaller is geworden, je kan net met 1 auto en 1 fietser langs elkaar. Dit zorgt dagelijks voor een puinhoop bij de school en gevaarlijke verkeerssituaties.
Wat de noordhoekring betreft; een zebrapad is zo geschilderd toch, beste gemeente? Actie met de ouders in felle hesjes om de kinderen 'over te zetten'? Dat spoort meestal wel aan tot beweging. Politie er bij omdat dat niet mag, media aandacht van stadsnieuws ed... Alles beter dan ongelukken.

Gast

#13

2013-11-05 16:26

Ik ondersteun deze actie van harte. Het is van groot belang dat de verkeersveiligheid bij de Elzenschool verbeterd wordt.

Gast

#14

2013-11-05 17:53

Veiligheid boven alles! In plaats van het verkeer te vertragen, lijkt de Noordhoekring nu meer op de Nürburgring, net 'n racebaan! En de bouwplaats maakt het ook niet echt veiliger!!!!

Gast

#15

2013-11-05 20:16

Ik vraag me af of er een ongeluk moet gebeuren voordat er actie wordt ondernomen om de situatie veiliger te maken.
Jose B

#16

2013-11-05 20:56

Er moeten eerst kindjes dood gereden worden dan piept men bij de gemeente en de school wel anders, ik ben als kind getuigen geweest dat mijn vriendinnetje dood gereden werd toen ze de schoolpoort uitholde , toen gingen de raderen wel eens draaien bij de school leiding en kwam er toezicht elke dag bij de school ingang . Ik mis ook bij de school de broodnodige klaarovers en toezicht bij de poort. Dat de gemeente debet is aan dit horror tafereel bij de school en de uiterst gevaarlijke situatie geeft al aan dat men het wel prima vindt als vandaag of morgen slachtoffers gaan vallen ,hier moet rap een einde aan doe gevaarlijke verkeerssituatie komen, vanuit de gemeente maar ook de school heeft zijn verantwoordelijkheid te dragen!
Buurtbewoner en ouder

#17

2013-11-05 21:17

De tijdelijke verkeerssituatie van nu is natuurlijk belachelijk. Maar ik maak me ook zorgen over de situatie na realisatie van de nieuwbouw. Waarom kiest de gemeente er voor om in te stemmen met zo'n groot plan?! Zo veel extra nieuwe bewoners doet de verkeersstromen structureel toenemen. Ik heb begrepen dat er ook winkels komen? Ik vrees dat bevoorrading (vrachtverkeer) ook door de smalle Elzenstraat zal gaan. Dwz, mij lijkt het ondoenlijk om te lossen vanaf de overzijde van de drukke Noordhoekring...
Jose B

#18

2013-11-05 21:20

Toen dat kindje een tijd geleden ook het leven liet in dat zwembad in Tilburg door ernstige nalatigheid van de verantwoordelijke , ook hier drukt iedereen zijn snor ! Ook de ouders die op een aso wijzen hun auto's maar op de stoep parkeren zodat zij kinderen in gevaar brengen moet ook een halt aan toe gebracht worden ....waar blijft de Politie in deze??

Gast

#19 Re: helemaal mee eens.

2013-11-06 10:16

#10: -  

 

h

Gast

#20

2013-11-06 10:23

Zoals anderen ook al aangeven graag aandacht voor de diverse aangepaste oversteekpunten aan de Gasthuisring. Ik maak me nu al zorgen om de veiligheid/doorstroming op de kruising Burgemeester Brokslaan/Gasthuisring als alle werkzaamheden klaar zijn.

Gast

#21

2013-11-06 12:12

Zorgwekkende verkeersituatie gecombineerd met de huidige wegwerkzaamheden en de nieuwbouw aan de Noordhoekring geeft onveilige situatie.
Deze onveiligheid heeft zowel een tijdelijke aard
als een structurele ivm bijvoorbeeld geen zebrapad. De tijdelijke onveiligheid vraagt op korte termijn een oplossing om ongevallen (groot of klein) te voorkomen.

Gast

#22

2013-11-06 12:33

Veilig naar en van school,

Gast

#23

2013-11-06 14:49

Zorgwekkende situatie !!! Maar doe nu niet alsof alles heeft te maken met de bouw en het verkeer... Dit is al tiental jaren een probleem!!En de school moest groter en meer leerlingen en tja dan krijg je ook meer mensen en gevaarlijke situaties....en ik blijf erbij dat de school ook heel nalatig is geweest met maatregelen!!!!!

Gast

#24

2013-11-06 19:35

Helemaal mee eens!!!!

Gast

#25

2013-11-06 21:35

goeie actie! Onze dochter zit op de Vuurvogel in de Eikstraat. Ze moet dezelfde chaos door. Misschien de krachten bundelen met die school?