Logopedie communicatie verzekerd

Logopedie communicatie verzekerd / Mededelingen / Aanbieden petitie / Opmerkingen


Gast

#26

2013-11-30 16:25

Fijn dank je wel Ruud namens ons en vele andere gezinnen!

Gast

#27

2013-11-30 16:30

Beste Ruud,

leg de nadruk op slissende politici. Die kunnen wel wel logopedie gebruiken. Niet het inkomen maar de cliënt moet centraal staan.

Gast

#28

2013-11-30 16:59

De wurgcontracten zijn een manier om de logopedie over de rug van de logopedist uit het basispakket te weren. Het is écht godgeklaagd!!!!

Gast

#29

2013-11-30 17:02

Ik vind het zeer foute boel dat de zorgverzekeraar zich met andermans leest bemoeien. Ze hebben er geen verstand van en beslissen alleen vanuit hun portemonnee ipv naar de kwaliteit te kijken en welke zorg er echt nodig is.

Gast

#30

2013-11-30 17:33

Ik vind het gewoon belachelijk voor woorden,we betalen al genoeg,nu moet ik straks nog een keuze gaan maken ook voor mijn dochter,stoppen of doorgaan wat anders niet had gehoeven,we zijn goed verzekerd dachten we en nu kan ik straks gaan bijbetalen,andere mogelijk heden vallen af.succes ermee.

Gast

#31

2013-11-30 17:38

sucses!!!!!!!!

Gast

#32

2013-11-30 17:57

Logopedisten moeten goede contracten krijgen aangeboden. Onze kinderen hebben recht op goede logopedie! Succes!
Jelly Veenstra

Gast

#33

2013-11-30 18:58

Als ik moet bij betalen moet ik stoppen en ik ben pas begonnen. Ik heb AOW en dat is al geen vetpot

Gast

#34

2013-11-30 19:44

goed zo blijven procederen de regering is niet goed wijs
Dietje Dee

#35

2013-11-30 22:36

Samen staan we sterk, zet ém op!

Hans

#36

2013-11-30 22:55

Het probleem is dat zorgverzekeringen helemaal niet naar mensen kijken, laat staan hun gezondheid, zij denken vooral aan geld. Succes met de actie

Gast

#37

2013-11-30 22:58

fantastisch dat er in ieder geval handtekeningen in ontvangst genomen worden. het is een begin! simone b

Gast

#38

2013-12-01 07:10

Soory hor het gaan om de toekomst van kinderen dan valt er te weinig te zeggen "Af Blijfen"!

Gast

#39

2013-12-01 07:21

Ik hoop dat de tweede kamer hier iets aan kan en gaat doen. Want je krijgt als antwoord van de verzekeraar, ga maar opzoek naar een logopedist die wel een contract bij ons heeft!
Zij weten helemaal niet waar ze het over hebben. Ik ben moeder van 2 zoons en groepsleerkracht basisonderwijs. Mijn oudste heeft reeds 2 jaar logopedie en heeft een band opgebouwd met zijn logopediste, hij is bijna 7 jaar. En dat is een leeftijd waarop je niet zomaar even kunt gaan logopedie hoppen. Wat een verstand!!!! Laat de tweede kamer A U B wakker worden en gaan voor kwaliteit!
JvH

#40

2013-12-01 08:16

Ook ik steun de petitie!

Gast

#41

2013-12-01 08:42

succes ermee !!!

Gast

#42

2013-12-01 09:01

Triest dat de mensen die het zo hard nodig hebben weer de dupe worden.

Gast

#43

2013-12-01 09:03

Goed om dit onder de aandacht te brengen. We werken al te lang voor te lage tarieven. Nu de Ned. Zorgautoriteit eindelijk het verbeterde tarief heeft vastgesteld,gaan de zorgverzekeraars ons het leven zuur maken met het hanteren van te lage tarieven, het dreigen met Audit-toetsing, nog voordat dat de voorwaarden voor de toetsing weloverwogen zijn. Door te protesteren tegen dit beleid en niet te tekenen, benadelen we onze patiënten. Zij moeten zelf betalen, bijbetalen, van zorgverzekeraars veranderen of een restitutiepolis afsluiten. Zaken waar we met onze patiënten helemaal niet over willen praten. het gaat om de inhoud van ons beroep; om de hulp die we met zo veel liefde willen bieden, aan mensen met problemen. Gelukkig zijn Multizorg, DSW en Salland, verzekeringen die ons werk wel op waarde weten te schatten. De zorgverzekeraar hoeft niet bang te zijn,, dat we mensen langer dan nodig is, zullen behandelen of dat we niet logopedische behandelingen geven. We helpen mensen met problemen op het gebied van communicatie. Dit is een groot en ruim gebied. De meeste logopedisten hebben volle, drukke praktijken en een groot verantwoordelijkheidsgevoel.
Daarom is het goed dat we onze 'stem' laten horen om te protsteren tegen deze onoverzichtelijke en onredelijke situatie!

Gast

#44

2013-12-01 09:05

Het wordt een ondoorzichtige zooi, als er niet wordt ingegrepen!

Gast

#45

2013-12-01 10:24

Het is ontoelaatbaar dat de ziektekostenverzekeraars de zorg zo uithollen. Het lijkt alsof de verzekeraars voor kwaliteit gaan, maar in werkelijkheid gaat het alleen om bezuinigingen , die juist ten koste van kwaliteit gaan. De logopedist, die veel kwaliteit biedt, wordt juist de dupe. De verzekeraar communiceert het naar de patiënten het tegenovergestelde. Zo lijkt het alsof alleen de logopedisten, die een contract hebben met de betreffende ziektekostenverzekeraar, kwaliteit bieden. Dit is niet waar. Dit zijn juist logopedisten, die vechten voor de kwaliteit van de logopedische zorg. Kwalitatieve goede zorg kan niet meer goedkoper.


Gast

#46

2013-12-01 11:22

Zorgverzekeraars hebben transparantie hoog in het vaandel staan zeggen ze. Het wordt tijd dat HUN tariefopbouw met betrekking tot het logopedisch tarief openbaar wordt. Tot op heden weigeren ze dat. Ik ben erg benieuwd, want met dit tarief is goede kwaliteit niet meer gegarandeerd. en dan heb ik het nog niet over mijn pensioenopbouw, arbeidsongeschiktheidverzekering enz enz. Laat minister Schippers eens de werkelijke cijfers zien Zorgverzekeraars en vergelijk dat eens met het tariefopbouw onderzocht door de NzA dat gebaseerd is op FEITEN.


Gast

#47

2013-12-01 11:33

ik hoop dat de kamer nu eens wakker gaat worden dit kan echt niet!!!!

Gast

#48

2013-12-01 11:59

Succes toegewenst......

Gast

#49

2013-12-01 13:50

Heel goed!! De politiek dient aandacht te hebben voor de werkwijze van zorgverzekaars!

Gast

#50

2013-12-01 15:00

Wanneer de tariefering van logopedische behandelingen beoordeeld moet worden, is dit een zaak van de overheid en niet van een ziektekosten-verzekeringsmaatschappij.
Op deze wijze voert een platform, wat daar niet voor bedoeld is, de regie over de tarieven van medische handelingen (niet alleen logopedie).
Hiervoor is de "overheid" bedoeld en niet een platform, wat zakelijke achtergronden heeft en op dit gebied niet aan controle van de overheid (bv. 2e Kamer) verantwoording behoeft af te leggen.
Hiernaast geldt uiteraard, dat het tarief verder strekt dan alleen de behandeling en dat op deze wijze geen normaal inkomen gegenereerd kan worden door een logopedist, welke ruim € 10.000 voor deze studie heeft moeten investeren.
Deze gang van zaken moet niet geaccepteerd worden door de overheid en om deze reden wordt dan ook ingerijpen door de overheid verlangd.