Logopedie communicatie verzekerd

Logopedie communicatie verzekerd / Mededelingen / Aanbieden petitie / Opmerkingen


Gast

#51

2013-12-01 18:01

Ik ben trots op deze actie, en voel me ondersteund door de vele mensen die hun handtekening onder deze petitie hebben gezet!

Gast

#52

2013-12-01 21:31

Schandalig hoe zorgverzekeringen zich gedragen. Op dit moment schijnheilige en onvolledige reclame op de televisie, maar wat hun zeker niet interesseert zijn de gevolgen voor de toekomst van hun cliënten. Nu geen logopedie leidt tot achterstanden in taal en communicatie en dus in ontwikkeling van mensen.

Gast

#53

2013-12-02 07:36

Succes!

Gast

#54

2013-12-02 08:12

Logopedie is een belangerijke onderdeel van de gezondheidszorg voor jong en oud. Het is bewezen dat bij verschillende behandelingen in combinatie met logopedie een veel beter resultaat wordt behaald, op taalachterstand, stotteren, slikproblemen, dislexie en denk ook aan behandelingen bij CVA-cliënten.

Gast

#55

2013-12-02 08:20

Beste Ruud,

Fantastisch! Ik heb ook het gevoel dat dit de laatste kans is om nog iets voor elkaar te krijgen (op inhoud in gesprek te geraken).
Op 1 van mijn behandellocaties ben ik samen met mijn con-collegae de enige in de regio, die geen overeenkomsten zijn aangegaan met de zorgverzekeraars die onder het NzA tarief vergoeden. Dit maakt mijn onderhandelingspositie met de zorgverzekeraars dramatisch slecht/ onmogelijk. Ik begrijp dat er bezuinigd moet worden en ik ben voor transparantie in de zorg. Alleen niet op de manier waarop het nu gaat. Het aftoppen van een bedrag is een grove maatregel zonder rekening te houden met een vakinhoudelijk onderbouwde keuze voor kwaliteit.
Maar wat ik nog veel ernstiger vind, is het feit dat cliënten geen keuze vrijheid hebben in het kiezen van een zorgverlener! (En daar was de marktwerking in de zorg toch ook om begonnen?) Vanaf het moment dat ik niet heb getekend, bemerkt ik een heel duidelijk klasse verschil tussen arm en rijk! (laag sociale en hoog sociale klasse!) De mensen die ik behandel zijn niet altijd in staat om naar een praktijk te reizen (ofwel vanwege hun beperking/ ofwel vanwege financiële beperkingen ofwel omdat ze intellectueel niet capabel zijn om zo'n "reis" te organiseren). Deze volwassenen en kinderen krijgen hierdoor GEEN zorg of kiezen voor GEEN zorg! Ik vind dit bijna nog schrijnender dan het feit dat verzekeraars mij willen onderbetalen! Ik vind het heel belangrijk dat ook dit aspect aan de orde komt! De meest kwetsbare groepen in de samenleving zijn niet in staat om zorg te organiseren en zijn de dupe van deze tendens!
En wat ik ook belangrijk vind om te noemen is dat een ongecontracteerde therapeut NIET een kwalitatief slechte therapeut is! Om dit te beargumenteren onderteken ik graag met mijn naam en activiteiten van dit moment. Ook om te bekrachtigen dat mijn NIET tekenen een principiële keuze is en niet omdat ik niet aan een kwaliteitstoets zou kunnen voldoen.

Succes dinsdag! en
Vriendelijke groeten,

Marije van der Staaij-Mulder
www.marijevanderstaaij.nl
(Pre- Verbaal) Logopedist/ Klinisch- Linguïst/ Afasietherapeut
Geregistreerd Lid kwaliteitsregister paramedici
Lid NVLF/ NVAT
Bestuurslid VKL
Lid Wergroep CBO "richtlijn afasie diagnostiek & Behandeling"
LEAN6Sigma-Green Belt i.o

Gast

#56

2013-12-02 08:33

Het kan toch niet zo zijn dat logopodisten hun praktijken moeten sluiten. Mijn dochter is nu weer bezig met neurologie-cursus (die zelf betaald moet worden) allemaal ten dienste van de logopodie-patient. Dat noem je "liefde voor je vak". Een overbezorgde moeder!!!!!

Gast

#57

2013-12-02 11:22

heel fijn dat er een gezamelijk actie is! helaas kan ik zelf niet. Ik steun jullie in gedachte en in daden door een brief die ik aan de minister heb geschreven op persoonlijk titel
Ineke Hendriks

Gast

#58

2013-12-02 13:19

Geachte leden van de Tweede Kamer,

U weet als geen ander hoe belangrijk goed spreken is voor kinderen en volwassenen. En ik vind dat deze zorg voor een ieder beschikbaar moet zijn.
Het kan toch niet zo zijn dat door de houding van de zorgverzekeraars logopedische zorg monddood wordt gemaakt?

Met vriendelijke groet,

Janneke Wegman
Logopedist

Gast

#59

2013-12-02 13:47

De worden van #14 spreken mij erg aan: Communicatie is een menselijk recht , dus zei die het nodig hebben , hebben recht op een goede Logopedie en dus heeft de Logopedist recht op een eerlijk inkomen.

VGZ geeft overigens ook aan dit uit kostenoogpunt te doen, paradoxaal genoeg betaal ik aan eigen bijdrages (veel) meer dan dat tientje wat de premie lager wordt.

Gast

#60

2013-12-03 07:09

Voor jonge kinderen met een taalstoornis is logopedie echt een must. Hoe zo inzetten op de taalachterstand bij jonge kinderen als de logopedist mowt werken met een wurgcontract.

Gast

#61

2013-12-03 10:43

De wurgcontracten staan ook nog in verhouding tot de toegenomen kosten voor software, implementatie (tijd en kosten)software, scholingskosten die zijn gestegen, toegenomen kwaliteitseisen in het register, huurkosten die stijgen etc etc.

Gast

#62

2013-12-03 16:42

HET IS BELACHELIJK DEZE WURG CONTRACTEN .
DE LOGOPEDISTEN WERKEN ZICH UIT DE NAAT OM AAN EEN BEETJE INKOMEN TE VERGAREN DIT GAAT ZO NIET LANGER.
OF MOETEN ER EERST KOPPEN VALLEN, DOOR OVERWERKT TE RAKEN.???????????????