Streetfishing Verbod Jachthaven Veurne.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Streetfishing Verbod Jachthaven Veurne..


Gast

#26

2014-02-11 19:02

Hengelen is een groot deel van mijn leven, zodat ik dan ook het grootste deel van mijn vrije tijd ergens aan de waterkant vertoef. Soms denk ik dat we gestraft worden, zeker wat betreft de openbare wateren, ofwel valt er weinig of niets meer te vangen ofwel worden we verboden om nog bepaalde plaatsen te betreden, want we (hengelaars) worden vaak bekeken alsof we misdadigers zijn;
loze vriendje

#27 Re:

2014-02-11 20:00

#25: -

toch maar best dat die bootrecreanten liggeld betalen(!) zou er nog aan mankeren?

beetje serieus blijven he

 


Gast

#28

2014-02-11 20:50

Niet raar doen, gewoon lekker vissen!

Gast

#29

2014-02-12 08:15

Goed initiatief! Nu maar hopen dat er ook naar geluisterd zal worden...

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-02-12 17:16


gast

#31

2014-02-13 20:40

Ongeveer hetzelfde probleem in de kaai te ieper, daar is voor de visser ook het ponton verboden terrijn geworden, konden we er in de wintermaanden ook een leuk visje vangen!!!!.... konden we!

Gast

#32

2014-02-15 11:09

Amai patat... zijn die zot geworden.wie die regel heeft bedacht moet niet met mijn voeten spelen he.

Gast

#33

2014-02-17 21:30

alhoewel ik streetfishing zelf niet beoefen,maar wel al gezien heeft op tv. zie ik niet het nut van om het te verbieden en wat de streetfishers verkeerd doen tov anderen. iedere zijn plezier en respecteer elkaar !!!

Gast

#34

2014-02-19 19:33

Ik ben zelf een fervente vliegvisser en vindt het schandalig, er wordt hier in Belgie al zoooooo weinig gedaan voor deze mooie sport en als er dan eens een goed plekje is waar men door de samenscholing van wat visjes een iets kan vangen, dan gaan enkelen dit gaan verbieden!
Ik ben er nog niet geweest maar heb vele vrienden die wel naar dit haventje rijden (soms 50km), ik kies er voor om naar nederland te gaan vissen daar hebben ze tenminste een goed beleid! Maar voor de mensen die niet in de mogelijkheid zijn om ver te reizen is dit wel een kaakslag! Foei heb respect voor elkaars hobby en leer samen leven!

Gast

#35

2014-02-20 11:34

besluit is gemaakt zonder enige voorkennis of onderzoek

Gast

#36 Re:

2014-02-27 17:05

#31: gast -

Zaak is hier in Veurne dat men zelfs van achter de reling niet meer mag vliegvissen,dus totaal verbod wat werphengels betreft,

wij hebben er jaren kunnen vissen zonder problemen,integendeel met enkele booteigenaars hielden we er goede contacten op na,

u zal begrijpen dat we deze beslissing ten zeerste betreuren vooral dat men met een vliegvishengel geen schade kan aanbrengen.

Wij hopen in elk geval op een herzienig gezien er enkel in de winterperiode gevist wordt.

Met sportieve groeten en dank aan allen die deze petitie ondertekenen.

Gilbert Vanmassenhove


Gast

#37 Veurne

2014-02-28 19:30

Het jachthaventje en de poldervaartjes in de omgeving van Veurne kunnen mits een goed beleid uitgroeien tot dé plek in Vlaanderen om te hengelen. Mocht het zover komen, dan hoef ik niet meer naar de Nederlandse polder onder Rotterdam te rijden. Ik zou dan een hotelletje boeken in Veurne om me een paar dagen te amuseren. De toeristische dienst van de stad laat hier mijns inziens een kans liggen. De hengelsportvereniging Groot Rotterdam kwam zelfs tot op de hengelsportbeurs in Kortrijk publiciteit maken voor de hengelsport in en rond hun stad. Daar heeft de toeristische dienst het wel begrepen.... De driehoek Nieuwpoort - Diksmuide - Veurne heeft enorm veel potentieel! Grijp deze kans!

Gast

#38

2014-10-10 12:19

In de regio zijn al meerdere interessante visstekken ons ontnomen! We worden als sportvisser in België al vaak genoeg in een hoekje geduwd. De kaai in Veurne is al sinds vele jaren de vaste winterstek voor voor tal van sportvissers jong en oud. Dit mag echt niet verloren gaan mensen! Het waar van dit zinloos verbod is zeker in twijfel te trekken. Is het onverdraagzaamheid van enkele booteigenaars? Ik weet het niet. Er is nochtans vrijwel geen pleziervaart in de wintermaanden. En als je iets ziet varen is het 9 op de 10 nog een sportvisser. Dit mogen we niet laten gebeuren en met z'n allen opkomen voor onze belangen. M. V. G.

Gast

#39

2014-10-10 13:03

Idd het is jammer dat de stad Veurne er de economische waarde van deze stek niet inziet. Dus eigenlijk wordt ook de stad er niet beter van. De vele sportvissers die erheen gaan, gaan bevoorbeeld ook eten in Veurne. Gaan en theeroom of café binnen om wat op te warmen tijdens koude dagen.Kom je van verder (zo ken ik er enkelen) dan boek je misschien wel een hotelkamer. Er word specifiek hengelmateriaal gekocht voor bv. het steeds populairder wordende dropshot vissen of het vliegvissen. Er zouden wedstrijden kunnen gehouden worden in minstens 3 visdisiplinnes. Om maar enkele voorbeelden te geven dat Veurne hier heel wat economisch voordeel laat liggen. TE BELACHELIJK VOOR WOORDEN DAT IN EEN DEMOCRATISH LAND HONDERDEN MENSEN MOETEN BOETEN VOOR DE ONVERDRAAGZAAGEIGD VAN ENKELEN!!!!!

Gast

#40

2015-03-12 18:47

De wet betreft hengelsport valt onder natuur en bos, in Leuven hetzelfde liedje havenmeester stelt zich boven de wet en verbied het vissen met werphengels. De haven autoriteiten hebben niks te zeggen over hengelsport! Laat u niet intimideren door een groot blazende havenschreeuwer, enkel als de haven douane gebied is ( gecontroleerde grens en volledig afgesloten ) kunnen ze het vissen verbieden, doch enkel op het gebied binnen de afspanning die hoger dan twee meter vijftig moet zijn. Als ze komen blazen gewoon naar politie bellen en vragen voor bemiddeling. Een visverbod word ook aangegeven door een officieel bord indien dat er niet staat mag er gevist worden.

Ivo crabbe
De auteur van deze petitie

#41

2015-03-29 21:45

Nu zijn we een jaartje verder en wil ik graag laten weten dat er met deze petitie toch wel een aantal mensen verrast waren met onze reactie tegen deze wetgeving. Ook weten bevoegde instanties nu dat we niet snel meer neerbuigend zullen toekijken bij beslissingen in ons nadeel!

Graag wil ik iedereen bedanken die heeft deelgenomen aan deze petitie!

Helaas moet ik wel meedelen dat we zoals vaak afgestraft zijn door corruptie en is deze wetgeving toch van kracht.

Mvg Ivo.
Voorzitter Fv. Catch And Release Belgium.


Gast

#42

2016-11-01 20:37

het is ongelovig wat ze over de brave visser denken hoe de bevoegde mensen denken plaatsen visplaatsen langs de veurne vaart waar er geen parking bij is en word niet onderhouden geen toegang meer tot de visplaatsen word nooit ge bos maaien enz
Wat de haven betreft is dit van het laagste uit daar waar je als oude man bij de waterkant gemakelijk bij kan mag je niet vissen laag heel laag is dit
visser1961

#43 Re: Re:

2021-08-05 08:26

#2: - Re:  

 Beste,ik vraag mij af of u al ooit gevist heeft. Het gevaar voor passanten is onbestaande .En geloof mij de impact van een gewicht van 10 gr op een boot van 10 ton is nihil. Er zijn natuurlijk ook (vandalen) tussen vissers die opzettelijk boten beschadigen , hier spreek men dan niet over vissen ,maar over vandalisme.

mvg

het motto van de hedendaagse visser is 

1/ behandel de vis met respect , 

2/ verlaat de visplek zoals u hem aangetroffen heeft 

3/heb respect voor wandelaars ,boten , waterrecreanten in het algemeen 

4/beschadig de fauna of flora niet !!!!

5/ respect voor andere vissers !