Liefkenshoektolvrij

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Liefkenshoektolvrij.


Gast

#26

2014-02-21 15:30

Laat de buitenlanders maar betalen, dat moeten wij ook doen.
Ik

#27 tolvrij helpt

2014-02-21 17:52

Ik rij elke week naar Nederland richting Bergen op zoom. Ik kom van Gent en zou de liefkenshoektunnel nemen indien deze tolvrij was. Zo ken ik nog verschillende mensen. De tunnel brengt teveel op, dat is het probleem.

Gast

#28

2014-02-22 16:03

Wanneer de Liefkenshoektunnel tolvrij is, zullen er meer wagens deze route kiezen en de andere wegen meer ontlasten.

Gast

#29

2014-02-25 11:20

Liefkenshoektunnel tolvrij maken en aan de Kennedytunnel intensievere snelheidscontroles voor alle voertuigen en controles op onderlinge afstand tussen vrachtwagens (chevrons op de rijweg schilderen en daadwerkelijke controle met permanente interventieploegen) invoeren zou al VEEL soelaas brengen. Bizar dat ter hoogte van de Kennedytunnel geen trajectcontrole 'kan' ingevoerd worden.

Gast

#30 Re:

2014-02-25 13:51

#29: -

Inderdaad!!!

Mensen die veel deze tunnel gebruiken weten maar al te goed, dat er in beide richtingen voor de Kennedytunnel dient gekeken en gecontroleerd  te worden. Vooral het voorlaatste stuk in beide richtingen waar de snelheid vermindert dient te worden van 90 naar 70 km is meer dan levensgevaarlijk.

Op dit stuk wordt ge praktisch van de baan afgereden door 40tonners, die  90 willen blijven rijden. Van linkeroever naar rechteroever zijn er dan nog de 2 linkse invoegstroken, waar het zware verkeer uit de haven komt.

Er is politiecontrole. Ik heb  reeds verscheidene malen vastgesteld, dat er een grijze anonieme volvo circuleert. Het enigste dat deze doen, is een argeloze bestuurder er tussenuit halen, die vergeten is van zijn gordel vast te klikken.

Op de afstand tussen de vrachtwagens wordt NIET gekeken. Het agressieve en gevaarlijke rijgedrag van de vrachtwagens wordt straal genegeerd. Enz.

De liefkenshoek tunnel tolvrij maken, zou inderdaad onzettend veel geven. Er wordt namelijk vanuit en terug van/naar Rotterdam immens veel vervoerd. Daardoor zou de ring al in grote mate ontlast worden.

Recente studie van de liefkenshoek tunnel wijst uit dat de capaciteit maar voor 25% gebruikt wordt. Eens te meer, in de lht,  gevaarlijk rijgedrag van de 40 tonners. Daar de uitritten op rechteroever te kort na de tunnel liggen.


Gast

#31

2014-03-02 16:19

Bedankt voor al jullie werk en initiatief.
hopelijk wordt de LHT snel tolvrij.

Gast

#32

2014-03-20 06:25

liefkenshoek tolvrij !

Gast

#33

2014-03-26 12:04

het tolvrij maken van deze tunnel impliceert minder drukte op de ring.

Gast

#34

2014-03-27 22:16

Waarom nog steeds betalen als hij al lang is afbetaald?! Ken die streek heel goed, het is een schande wat daar allemaal gebeurt!

Gast

#35

2014-03-29 18:33

ik hoop dat zeer vele mensen deze petitie tekenen, hoe meer hoe liever zodat men een zeer zware druk uitoefent aan de verantwoordelijken hiervan.

Gast

#36

2014-05-13 11:10

Door het tol vrij maken van de tunnel sta ik 's morgens minstens 20 tot 40 min. per dag MINDER lang in de file op de E34 vanaf Zoersel naar Antwerpen. Er is gewoon GEEN file meer bijna.
Dit wil zeggen dat ik extra quality time kan besteden met mijn kroost thuis.
Hou hem TOLVRIJ !!!!
Chris

#37 E313

2014-05-13 14:58

Sinds de tunnel tolvrij is heb ik de indruk dat de files op de E313 richting Antwerpen drastisch verminderd zijn. Wordt de E313 niet meegenomen in de studies?

Gast

#38

2014-06-02 14:09

Heel blij met dit initiatief, voor mij 's ochtends op de ring bijna geen file meer, ongelofelijk! Alleen mag hij 's avonds nog een uurtje langer open blijven voor wat mij betreft. Ik werk tot 18u zoals blijkbaar vele mensen en op de terugweg merk ik er dan ook veel minder van.

Gast

#39

2015-03-02 13:54

Als inwoner van Sint-Niklaas met een hoop familie het noorden van Antwerpen zou dit ons leven al een stuk makkelijker maken.