Liefkenshoektolvrij

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Liefkenshoektolvrij.


Gast

#1

2014-02-12 12:03

De situatie rond Antwerpen, Brussel, kortom alle steden in Belgium is dermate precair geworden, zodat het schreeuwt om een oplossing. De wegen zijn niet meer geschikt om een dergelijke hoeveelheid verkeer te kunnen verdragen, om van de binnenstad maar te zwijgen. Daarom is er de keuze om de hoeveelheid verkeer te beperken door draconische maatregelen van de overheid of wegen op wegen te bouwen zoals ergens anders. Meer smaken zijn er niet...
Paul Schietekat
De auteur van deze petitie

#2 Re:

2014-02-12 12:10

#1: -

Ik volg je redenering volledig. 't Is nu vooral kwestie van optimaal te benutten wat er WEL is en in te zetten op motivatie om mensen de stap te doen zetten naar ecomobiliteit. Zelfs op dit vlak laat de Overheid veel steken vallen en brengt zelfs het proefproject met rekeningrijden deze motivatie serieus in het gedrang.
Als mensen met een elektrische auto evenveel moeten gaan betalen per km. als iemand met een verouderde en zwaar roetuitstotende auto, dan is alle hoop verloren.


Gast

#3

2014-02-12 13:55

Als wij voor alles betalen en dan nog wegen belasting , dan vind ik dat de liefkenshoektunnel wel vrij van tals mag zijn ,zodus LIEFKENSHOEK TUNNEL VRIJ.

Gast

#4

2014-02-12 14:44

Indien de Liefkenshoektunnel tolvtij wordt, dan is de Antwerpse ring rond en zijn de grote en dure werken niet nodig.

Gast

#5

2014-02-12 15:55

verkeer halveren of wegen op wegen bouwen zoals in japan en vs...andere smaken zijn er niet

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-02-12 16:12


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-02-12 16:27



Gast

#8

2014-02-12 19:08

Ik ben absoluut voor een tolvrije tunnel, maar de geldwolven van politiekers zullen dat nooit toestaan en zeker niet met een Westvlaamse veredelde schepen als Crevits aan het roer. Dit schepsels denkt echt dat ze het warm water heeft uitgevonden!

Gast

#9

2014-02-12 19:09

Velen stellen zich vragen waarom de Liefkenshoektunnel nog steeds niet tol vrij is na meer dan 20 jaar. Waarom wil men een BAM tracé of Meccano tracé terwijl de Liefkeshoektunnel niet ten volle wordt gebruik? Waarom gebruiken onze politici hun gezond verstand niet? Waarom willen onze politici een extra
weg (brug of tunnel) terwijl de Liefkenshoektunnel de huidige verkeersellende kan verzachten? Laten we eerst de Liefkenshoektunnel tol vrij maken en pas als verkeersprobleem weinig of niets wijzigt, denken aan een tracé. Daarenboven, waarom moeten wij zoveel betalen om de Liefkenshoektunnel te nemen terwijl de wegen er evenmin goed onderhouden worden zoals in de rest van ons land?

Gast

#10

2014-02-12 20:20

Door de Lievekenshoek tunnel tolvrij te maken kan de verkseersknoop op de Ring voor een groot gedeelte opgelost worden, met minder verkeersoverlast maar ook minder luchtvervuiling die nu reeds de Europese normen overschrijdt in de onmiddelijke dichtbevolkte woonomgeving van de Ring vooral ter hoogte van het Sportpaleis in beide richtingen !

Gast

#11 Re:

2014-02-12 20:32

#8: -

Ze doet, in tegenstelling met haar voorgangers  ,héél goed haar best om de janboel die haar voorgangers achtergelaten hebben  zo snel mogelijkop te ruimen, maar met de Liefkenshoek tunnel tolvrij te maken, zou ze een beslissing nemen die haar ontzettend populair zou maken, maaaaaaaar.........ze beslist niet alleen, en daar moeten we ook rekening mee houden !


Gast

#12

2014-02-12 20:37

Absoluut..want anders gaat het dezelfde weg op zoals de "konijnenpijp"! 25 jaar moest er daar tol worden betaald.....en ik geloof dat de Liefkeshoek nu 23 jaar in gebruik is......Het Vlaams Gewest verplichtte destijds de NV Tunnel Liefkenshoek om tol te heffen omwille van de schuldaflossing van de lening met looptijd tot 2012 (dit is dus reeds 2 jaar achter ons!!!!!!!)

Gast

#13

2014-02-13 15:41

kiezen voor strukturele oplossingen ipv halfslachtige .onze wase bevolking wordt genoeg
"gepest" met belastingen en filles.onteigeningen die veel geld gekost hebben en die niet nodig waren.

Gast

#14

2014-02-13 18:43

Ik moet elke dag betalen om op mijn werk te geraken (Stabroek naar Kallo).
Geen openbaar vervoer, geen fietstunnel, niks is er voorzien.
Dus het is een schande om de werkende mens op zoveel manieren geld uit hun zakken te kloppen.
Toltunnel, accijnzen op de brandstof, wegentaks....

Gast

#15

2014-02-14 20:52

Compleet weer ons op de kosten jagen en zekers voor de bedrijven van truckers niet te doen!!!

Gast

#16 Re:

2014-02-14 20:53

#4: -

Ik betwijfel of Liefkenshoek "de Antwerpse ring rond maakt" en "de files dan opgelost zijn". De Liefkenshoek kan nooit meer dan een druppel op een hete plaat worden. Daarvoor is de ligging te slecht: 17 km van Antwerpen of een omweg van ca. 34 km (behalve voor wie richting Nederland rijdt). Het beste bewijs: als er een ongeval gebeurt op de Ring of in de Kennedytunnel dan wordt nu reeds de Liefkenshoek GRATIS opengesteld maar maakt bijna niemand er gebruik van. Liever in de file blijven staan dan meer dan 30 km omrijden.

Paul Schietekat

#17 Re: Re:

2014-02-15 06:45

#16: - Re:

U hebt blijkbaar geen idee hoeveel vrachtwagens toch de gratis R1 verkiezen boven de LHT, omdat zij dit ook moeten van hun werkgever. Ook het woon-werkverkeer van de Haven zoekt heil in omwegen. Een reden waarom er zoveel verkeer is aan de Waaslandtunnel.
Niemand heeft er baat bij om deze wantoestanden te laten bestaan. We betalen allemaal veel belastingen voor de economische en ecologische schade die deze met zich meebrengen.
Onze Noorderburen hebben veel investeringen gedaan om vrachtverkeer van de Havens van A'dam en R'dam om te leiden via de A12-A4 naar het Noorden van Antwerpen, met de bedoeling om de E19 te onlasten en door te kunnen steken naar het Zuiden. Zij spreken in een rapport dan ook met rede over de LiefkensZOEKtunnel als 'missing link'.
Het is ieders verantwoordelijkheid om in dit dossier eens verder te kijken dan enkel in eigen omgeving.


Gast

#18

2014-02-15 07:19

Het zal tijd worden,zijn ze helemaal gek geworden om nog een brug of tunnel te bouwen.Ik dacht dat het geld op was.

Gast

#19

2014-02-15 08:49

altijd maar betalen, terwijl alles met ons belastinggelden zijn betaald ....
Jinroh

#20 Re: Re: Re:

2014-02-16 13:18

#17: Paul Schietekat - Re: Re:

het NIET tolvrij maken van de LH-tunnel is mss ook een bewuste strategie om de haven van Antwerpen te 'promoten' tegenover die van R'dam: vanuit A'pen "snellere" toegang tot het hinterland via de weg dan vanuit R'dam  > < vrachtwagens minder lang in de files ... (??)
Je weet maar nooit ...

Jinroh

#21

2014-02-16 13:52

Wat ook 'raar' is, is dat enige jaren geleden een studie uitwees dat het tolvrij maken van de LHT, het fileprobleem op de Antwerpse Ring voor de helft zou oplossen; onlangs kwam Minister van (Im?)mobiliteit H. Crevits af met een studie die concludeerde dat de files slechts met 10% zouden verminderen, indien de LHT tolvrij zou gemaakt worden : toch heel bizar dat 2 studies tot totaal verschillende conclusies komen ...
Behalve natuurlijk als je (en je mede-regeringsleden) het BAM-tracé van de Oosterweelverbinding ten allen prijze erdoor wilt krijgen en er alles om doet om niks aan de bestaande files te doen, maar juist integendeel alles aan doet om ze te verergeren zoals met snelheidsbeperkingen aan de Kennedytunnel bv. die de klok rond het verkeer vertragen (en dit onder het mom van de verkeersveiligheid): wanneer je een maximumsnelheid van 70km/u oplegt op één bepaald punt van de autoweg (en dan zeker in de 'verkeerstrechter' die de Kennedytunnel is [bedrijfs-, kantoor- en industriezones alom + belangrijke internationale verkeersader voor het transitverkeer]), creëer je sowieso files omdat je de verkeersstroom die aan 90à120km/u komt aangereden op korte afstand doet afremmen met 20à50km/u; wanneer de verkeersstroom stijgt, heb je automatisch files en heb je bovendien door de toegenomen verkeersdrukte en het invoegend verkeer (op- en afritten op korte afstanden van elkaar en langs beide zijden van de autoweg !!!) een verhoogde kans op (ketting-)botsingen (ten gevolge van plots afremmende voorliggnrs, waarbij invoegende voertuigen de remafstand van achterliggers drastisch inkorten) : je moet geen verkeersexpert zijn om zo'n situaties te voorspellen; eerder een verkeers'on'deskundige om dit NIET te zien !!!
Dit terzijde gezegd, hoewel deze 2 problematieken met elkaar verbonden zijn ...
Ik zou hierbij idd denken dat een aanzienlijk deel van het doorgaand verkeer de files op de Antwerpse Ring zou proberen te vermijden en de - dan tolvrije - LHT zou gebruiken in geval van (zware) vertragingen; ik zou dit in elk geval doen, rekening houdend met de 2 factoren (soms onbeduidende) meerafstand en (onnoemelijke) tijdverlies ...
Bovendien is elke keer dat er problemen zijn op de Ring dat heel de binnenstad hopeloos geblokkeerd is en dit in alle richtingen (zowel N-Z als O-W (of omgekeerd), en zowel in- als uitwaarts) ...
Dat de politiekers dat niet willen inzien, is onbegrijpelijk ...

Gast

#22

2014-02-16 17:54

ONVERSTAANBAAR dat dit nog niet is gebeurd!

Gast

#23

2014-02-18 13:20

Waarom men reeds eerder de Liefkenshoek niet heeft tolvrij gemaakt zal wel te maken hebben met andere belangen dan degene waarmee onze beleidsmensen zo graag schermen.

Gast

#24

2014-02-19 13:04

SCHANDALIG DIE PRIJZEN, DIE ZE VRAGEN, WAARSCHIJNLIJK ZOU DE OOSTERWEELVERBINDING NIET NODIG ZIJN INDIEN DE TUNNEL TOLVRIJ ZOU ZIJN.

Gast

#25

2014-02-21 08:24

Nederlands A4 autoweg R'dam-Antwerpen voltooid Maart 2015. Dit is het nl Rijkswaterstaat altenatief om de E19 te ontlasten van vrachtverkeer. Verbinding L'hoek tunnel-E17 is nog STEEDS te vinden op nl wegenkaarten!!! Infocentrum in Steenbergen is Zat 22 Feb open 1000-1400hrs MVG Bryan Keating