BEERSE - Nieuwe parallelweg als ontsluitingsweg voor vaste brug


Gast

#26

2014-02-17 19:42

Ik vind dat dit al de 4e beslissing van de coalitie in beerse is die helemaal geen rekening houd met de eigen inwoners. 1 zaalvoetbal voor buitendorpse spelers 2 subsidievermindering don bosco 3 speelpleintje oosthoek dat weggaat 4 inwoners nieuwe dreef.
Wis

#27

2014-02-18 14:37

De mensen van den Hout weten nu wat ze de volgende verkiezingen moeten doen.
Als we niet stemmen op mensen van den Hout, dan wordt er met ons geen rekening gehouden.


Gast

#28 Re:

2014-02-19 15:10

#26: -

5 speelpleintje schutsboom dat verkocht wordt, 6 dure studie voor het megalomane plan het park vol te bouwen met een nieuw gemeentehuiscomplex...


Gast

#29

2014-02-19 15:13

als ruimtelijke ordening geen probleem is, en kostprijs zelfs lager, wat is dan het probleem? Gebrek aan goed bestuur?

Gast

#30

2014-02-19 15:15

het zware vracht verkeerd NOOIT meer door het centrum van Beerse.

Gast

#31

2014-02-19 18:26

Een echte oplossing is er één die elke bewoner van een dorp of stad op de eerste plaats zet en niet eerst een aantal gebieden veilig stelt vooraleer naar een oplossing gekeken wordt!
Een politieker moet zijn eigen agenda opzij kunnen zetten ten voordele van het algemeen welzijn!
Waarom kiezen voor een oplossing waarbij de leefbaarheid voor sommige bewoners drastisch achteruit gaat, als er een alternatief is dat dit voorkomt! Leefbaarheid valt niet om te zetten in geld of vergoeding, kies voor je mensen, daartoe ben je verkozen!
Een burger die op zoek is naar een duurzame oplossing, geen uitstel van alle problemen

#32 Een inwoner die de voorkeur geeft aan een duurzame / snelle oplossing

2014-02-19 18:27

#14: Louis -

Beste Louis,

Onze communicatie is helemaal niet zwart-wit en volledig gebaseerd op feiten, observaties en concrete gegevens, wat niet gezegd kan worden van de communicatie die gevoerd wordt door het gemeentebestuur die suggereerd om transparant te zijn en die inspraakmogelijkheden voorziet. Iedereen die aanwezig was op één van de desbetreffende vergaderingen heeft kunnen vaststellen dat het kostenverhaal niet hard gemaakt wordt en men hun cijfers volledig achterwege laat, en toch heeft men zogezegd al beslist. Deze beslissing zal nog bijgestuurd worden, daar wordt voor gezorgd. Qua aansluiting op de baan Antwerpen-Turnhout, hierover kunnen wij als inwoners niet beslissen en dit maakt voor beide tracés geen verschil uit, want ze moeten toch verplicht terug samen komen op dezelfde plaats. Dus uw vraag hierbij is irrelevant want hier moet ook Vlaanderen mee over beslissen want dit is geen gemeenteweg en bevoegdheid alleen.

De wegkeuze is ook niet vrijblijvend en men moet hierbij rekening houden met enkele verplichtingen, zeker gezien het een uiterst drukke weg gaat worden met zeer zwaar vrachtverkeer (zware metalen en andere zware ladingen).

Qua groeiend container vervoer via de vaart, deze oplossing is niet interessant voor de bedrijven. De experimenten tot hiertoe waren geen succes en door de beperkte breedte en diepgang van het Kempisch kanaal gaat dit - spijtig genoeg - geen grote rol van betekenis kunnen betekenen. 

De link met de E34, dit is een duidelijke doelstelling om steeds meer vrachtwagentrafiek richting de E34 te laten verlopen. Daarom weten wij nu ook al dat het niet gaat over een ontsluiting van slechts 3 bedrijven. Dit is geen ware werkelijkheid, alle bedrijven aan de andere kant van het kanaal zullen verplicht worden om hun vrachtwagens via de vaste oeverbrug te laten gaan. Daarom kan je nu al weten dat de cijfers van 3300 extra vrachtwagens per week wellicht onderschat zijn geworden. Men kijkt in de actuele cijfers enkel naar een paar bedrijven, de ware realiteit verzwijgt men. ADAMS, SITA en vele anderen gaan ook over de brug moeten. Een te grote verzadiging, terwijl er een waardig / duurzaam alternatief is. Onacceptabel. Ik wil gerust met u samenzitten om in dialoog te gaan over deze aspecten. Onze dossierkennis is sterk genoeg en ideeën uitwisselen moet zeker kunnen. Laat dan gerust weten, dan maken wij tijd vrij.

Een burger die op zoek is naar een duurzame oplossing, geen uitstel van alle problemen

#33 Re:

2014-02-19 18:29

#26: -

Volledig akkoord en we kunnen alleen maar hopen dat men leert uit gemaakte fouten en beslissingen

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-02-20 17:06


Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-02-20 17:06



Gast

#36

2014-02-20 18:03

Ik sta ook volledig achter deze petitie , bedankt aan de initiatiefnemers .
Hopelijk worden we gehoord !!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-02-21 12:28



Gast

#38

2014-02-21 12:31

gemeentebestuur denk eerst aan gezondheid vande bewoners bewoners van beerse zijn hopelijk toch belangrijk voor jullie of niet  ik steun de petitie

 


Gast

#39

2014-02-21 14:20

Een nieuwe parallelweg lijkt voor iedereen de veiligste en duurzaamste oplossing. Niemand met wrevel of ongemakken !!!!!!
slechtslapertje

#40

2014-02-22 08:43

Voor de veiligheid van de bewoners, laat de Nieuwe Dreef een dreef blijven.
En laat dat zware vrachtverkeer achterwege,dat al vanaf 6.00 uur s'morgens begint af en aan te rijden, en dat de gehele dag door.
Iedereen heeft toch recht op een goede nachtrust....

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-02-23 18:55


XX

#42

2014-02-23 22:22

Het is ONBEGRIJPELIJK dat het huidige gemeentebestuur de ver staande plannen voor een PARALLELWEG NIET eens WIL OVERWEGEN, laat staan WIL VERDERZETTEN.

Gast

#43

2014-03-05 12:20

Ik ben bewoner Nieuwe Dreef. In de week hoor ik gedonder van de vrachtwagens al vanaf 04.00uur smorgens tot savonds laat. Alles beeft hier, net een aardbeving. Gelukkig dat ik in de week overdag moet gaan werken. Maar wat word dit als de Nieuwe Dreef als ontsluitingsweg genomen wordt en ik een dagje verlof heb in de week of op pensioen ben? Genieten van de rust is er dan niet meer. Je hoort de vogels niet fluiten. Tis dan helemaal niet meer leefbaar in de Nieuwe Dreef en tis nu al amper te doen met al dat lawaai en gedonder en aardbevingen van dat zwaar verkeer. Ik hoop dat men het gezond verstand gebruikt en kiest voor de alternatieve parallelweg als ontsluitingsweg.
buurtbewoner

#44 Parralellweg is niet alleen beter, maar ook gemakkelijker

2014-03-05 15:48

Als de Nieuwe Dreef wordt aangepast dan zullen er tijdens de duur van de werken enkel nog meer vrachtwagens door de Schransdriesstraat, Oostmalleweg en Dorp denderen, want die moeten tijdens die werken ook op hun plaats geraken. Bij een parralelweg wordt dit probleem drastisch beperkt in tijd,want daar kan men rustig aan werken zonder dat het verkeer dient omgeleid te worden door andere buurten/straten.

Een bezorgde burger

#45 Re:

2014-03-07 14:53

#43: -

Volledige waarheid, men kent precies het huidige probleem niet. En dan spreken we momenteel nog maar over één bedrijf (wat natuurlijk wel een sterke groeier is)


Gast

#46

2014-03-20 10:24

Het zal hopelijk voor het centrum en de Schransdriesstraat ook een hele ontlasting worden qua vrachtverkeer.
Met veel begrip dat de gevaartes niet langs je raam of voordeur moeten voorbijrijden ...

In het belang van rust en veiligheid!

Gast

#47 Re:

2014-03-20 10:28

#43: -

Met veel begrip! The same voor Schransdriesstraat (en verlengden) qua gedonder en vroegte van voorbijrijdend vrachtverkeer ... Daar ook wat meer rust zou welkom zijn ...

En daar fietsen/wandelen dan ook veel kinderen naar school ...


Gast

#48

2014-03-31 07:50

Enkel in het weekend is het in de Nieuwe Dreef qua leefbaarheid te doen. Dan rijden er minder vrachtwagens door de straat. Maar in de week van maandag tot en met vrijdag is het lawaai in onze straat, gedonder, trilt alles, horen we de vogels niet meer, hebben we geen rust van al dat zware verkeer, is het amper leefbaar in de Nieuwe Dreef.
Als de Nieuwe Dreef als ontsluitingsweg wordt genomen, dan wordt het er nog veel drukker, en vrees ik voor het ergste. Nu al weet ik dat moest de Nieuwe Dreef als ontsluitingsweg worden genomen, dat het er dan absoluut niet meer leuk is om te wonen, en dat het dan niet meer leefbaar wordt in onze straat, en dat we dan gedwongen zijn te verhuizen.
Dus daarom: ER MOET EEN PARALLELWEG KOMEN ZODAT DE NIEUWE DREEF LEEFBAAR BLIJFT.

Gast

#49 Re:

2014-05-13 19:24

#25: -

Gy hebt gelyk .ik sta volledig achter uw voorstel maar het bestuur heeft er geen oren naar. Betaal maar belastingen en daarna moet ge zwygen