BEERSE - Nieuwe parallelweg als ontsluitingsweg voor vaste brug


Gast

#1

2014-02-14 20:12

Laat de nieuwe Dreef een fijne dreef zijn om in te wonen, zonder al dat zware vrachtverkeer, waardoor je 's morgens vroeg in je bed door elkaar geschud wordt en dat de ouders ook hun kinderen veilig naar school kunnen brengen.


Gast

#2

2014-02-15 12:16

de nieuwe dreef moet een dreef blijven !!!!

Gast

#3

2014-02-15 12:38

Wel heeeeeeeeeeel ironisch dat deze petitie vol reclame voor N-VA staat.

Gast

#4

2014-02-15 13:22

Het is beter dat het industrieel verkeer door een nieuwe weg wordt gestuurd ipv door de Nieuwe Dreef

Gast

#5

2014-02-15 16:46

Was de Nieuwe Dreef indertijd niet aangelegd om het zware verkeer over te laten rijden?

Gast

#6

2014-02-15 17:12

Ik sta volledig achter deze petitie,een oplossing die voor alle mensen van Beerse gelden.
Buurt Nieuwe Dreef

#7 Re:

2014-02-16 07:00

#1: -  

Eindelijk rustig slapen en veilig naar school !

BEDANKT voor uw reactie !

Een burger die op zoek is naar een duurzame oplossing, geen uitstel van alle problemen

#8 Re:

2014-02-16 08:42

#5: -

Een gekke opmerking die u maakt. Toen was er sprake van slechts twee bedrijven Metallo en REM-B. De consequenties van een nieuwe oeverbrug gaan veel groter zijn. Alle vrachtverkeer van Beerse en Sint-Jozef zal hierdoor moeten, als je spreekt over een toevoeging van meer dan 3300 vrachtwagens per week??? Bovendien is er een waardig alternatief die budgettair vriendelijker is en die de leefbaarheid van alle inwoners in Beerse verbetert. De Nieuwe dreef is trouwens vroeger nooit met die bedoeling aangelegd geworden (uw opmerking), er zijn al veel andere denkpistes geweest en nu is men bij de Nieuwe dreef beland. Ik wil er met jou eens over praten want ik hoor nog een gebrek aan kennis / inzicht in deze kwestie. Jammer!


Gast

#9

2014-02-16 09:24

Wij zijn volledig akkoord dat de dorpskern van Beerse ontlast wordt van het zwaar verkeer, maar het is niet helemaal niet fair om deze problemen te verplaatsen naar de voortuin van andere bewoners. Los het probleem gewoon op met de parallelweg. Trekt het gemeentebestuur dan echt geen lessen uit de fouten die in het verleden zijn gemaakt?

Gast

#10

2014-02-16 09:36

Ik ben het volledig eens met de mensen van nieuwdreef.Men moet niet een oplossing bedenken waardoor men het centrum gaat ontlasten en jullie nog meer gaat belasten met nog 10 maal meer verkeer ,als er een propere oplossing bestaat.
Gast

#11

2014-02-16 10:29

Een bestuur met toekomstvisie kies voor een oplossing voor de verdere toekomst. Door de nieuwe weg zou iedereen rustiger wonen, maar men moet beletten dat tegen deze weg nog mag gebouwd worden anders krijgen we hetzelfde verhaal binnen zoveel jaar opnieuw.

Gast

#12

2014-02-16 10:29

inderdaad een politiek spelletje op de rug van hun kiezers; verstandige mensen doen dit niet.
bewoonster Nieuwe Dreef

#13 Re:

2014-02-16 10:54

#11: Gast -

Hallo,

Ruimtelijke ordening is moeilijk ...

Wij hebben geleerd dat het gebied aan de westkant langs de Nieuwe Dreef  voorzien is voor landbouw ... Dit betekent dat daar op termijn WONINGEN die gebonden zijn aan agrarische activiteiten zouden kunnen voorzien worden, en GLASTUINBOUW. (Dit kan natuurlijk niet zomaar ! Hier zijn wel strenge voorwaarden en procedures van toepassing !) Dit gebied noemt men ook 'Open gebied' of 'Buitengebied'.

Een weg op de perceelsgrens achter die terreinen, die speciaal is aangelegd voor vrachtverkeer en doorgaand autoverkeer,  en ZONDER woningen of fietspad is inderdaad een veel betere oplossing voor de toekomst.

Laat de fietsers, wandelaars en lopers dan de Nieuwe Dreef maar gebruiken naar de bus of om de Epelaar te bereiken ... en wij kunnen eindelijk gerust slapen.

Louis

#14

2014-02-16 10:54

De zwakte van een enquête is dat het probleem steeds zwart-wit wordt voorgesteld.
Welke aansluiting moet er uitgevoerd worden op de baan Antwerpen-Turnhout?
Welk wegennet moet er aangelegd worden om de nieuwe brug te ontsluiten?
Houdt de nieuwe brug rekening met het groeiend container vervoer op de vaart?
Wordt de link met de E 34 voorzien?
Is het aanleggen van een nieuwe weg ecologisch en financieel gunstiger dan gebruik te maken, en het verbeteren van de woonbaarheid, van de bestaande en voorbestemde Nieuwe Dreef?
Het probleem moet nu snel en betaalbaar worden opgelost!



Gast

#15

2014-02-16 10:56

Als de kostprijs vergelijkbaar is met de aanpassing van de nieuwe dreef, dan is het wenselijk om voor een parallelweg te kiezen.

Gast

#16

2014-02-16 11:30

Er zijn betere alternatieven...

Gast

#17

2014-02-16 12:29

het is niet omdat ik niet in de buurt woon dat ik niet solidair ben

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-02-16 13:47



Gast

#19

2014-02-16 15:00

Bij het nieuwe bestuur gaat het er enkel om prestige en weggooi en graai-cultuur
buurtbewoner

#20 Statiestraat Kerkstraat Zilvereind

2014-02-16 15:31

Er wordt gezwegen als vermoord over het Vlimmeren maar momenteel komen er zeer veel vrachtwagens door Vlimmeren centrum heeft men daar reeds aan gedacht of is dat bij de politiekers ver van mijn bed .
Iemand-Nieuwe Dreef

#21 Re: Statiestraat Kerkstraat Zilvereind

2014-02-16 16:15

#20: buurtbewoner - Statiestraat Kerkstraat Zilvereind

Dat versta ik ook niet. Jullie voordeur staat ook bijna op straat.

Mobiliteit is toch een probleem dat eigenlijk in het algemeen moet bekeken worden ?

Zolang dat in Beerse een politiek spelleke is zal er geen goei oplossing komen.

 

Buurt Nieuwe Dreef

#22 Re:

2014-02-16 16:52

#14: Louis -

Het nieuwe bestuur gaat resoluut voor de heraanleg van de Nieuwe Dreef, maar:

... het milieu effecten rapport vertelt dat er 2 scenario's kunnen onderzocht worden en dat lijkt ons bestuur te vertikken.
Lees: https://www.milieuinfo.be/dms/d/d/workspace/SpacesStore/d061dc1b-e13c-4f39-92ef-8c013b05441e/PL0082-def.pdf

... zij kunnen ons niet vertellen of er een vrij of aanliggend fietspad zou komen, met bomenrij of niet.
Ze hebben dus nog geen idee hoe de type 1 weg moet uitgerust worden, maar kennen wel het kostenplaatje ???

... hun beslissing zouden ze beter nemen nadat ze alle dossiers grondiger hebben bestudeerd
en nadat ze de resultaten van een ruimtelijk uitvoeringsplan met de 2 mogelijke traces overwogen hebben.
(Daar is geen tijdverlies mee gemoeit.)

... het project is pas af wanneer de straat er ligt en de laatste omleidingswegen gerepareerd zijn
Een nieuwe weg leggen of een bestaande weg opbreken en nutsvoorzieningen herleggen en een nieuwe weg :
Wat gaat het snelst ?

... wat met de veiligheid in de ontsluitingsweg en op de 4 of 5 kruispunten ?

Mensen moeten weten dat wijzelf misschien nog meer dan het centrum snakken naar een snelle en goede oplossing.
Zij moeten zeker NIET vergelijken met het fietstochtje in het weekend dat ze bij ons in de straat ervaren.

Het standpunt dat er een oplossing moet komen voor het vrachtverkeer staat als een paal boven water!
Hierin zijn wij solidair !

Buurt Nieuwe Dreef legt zich niet bij de situatie neer ... De parallel weg verdient een serieuZe kans !

 

Louis H

#23 Leefbaarheid Nieuwe Dreef

2014-02-16 20:22

Ik ben ondertussen al 8 jaar (jawel) aan de burgemeester en schepenen aan het vragen om onze buurt
eens te onderzoeken naar de aanwezigheid van zware metalen . Aangezien wij op de af en aanvoerroute
van Metallo (één van de weinige Sevesobedrijven in Belgie) wonen. Wetende dat de resultaten van een
grondstaal binnen de week terug zijn van de bodemkundige dienst van Belgie vind ik dat wij als
inwoners van de Nieuwe Dreef écht als tweederangsburgers behandeld worden.


Gast

#24

2014-02-17 08:46

Ben absoluut akkoord; bestuur Beerse zou mits wat moeite het voorstel van de parallelweg kunnen realiseren; heb sterk de indruk dat het niet eens wordt overwogen, terwijl dit toch een bruikbare oplossing is om ALLE mensen uit Beerse tevreden te stellen. Dus, blijft enkel de vraag: "Wat speelt hier echt?" Luiheid, onkunde, onwil, politieke spelletjes, koppigheid, demagogie? Ongetwijfeld een combinatie van dit alles! Jammerlijk gevolg: een leefbare omgeving voor veel gemeentenaren wordt opgeofferd! Vraag me wel af of het zo zou aflopen als een van onze gemeenteraadsleden zou worden getroffen door deze maatregel???

Gast

#25

2014-02-17 10:14

Het is niet meer dan juist dat iedereen ook zijn rust moet kunnen vinden, ook rustig in de tuin moet kunnen zitten en met vriend en/of gebuur een babbeltje kunnen slaan bij een lekker tas koffie of een pintje.
Zoiets is niet mogelijk wanneer er zoveel straatlawaai is (vooral van het vrachtvervoer) zonder naar mekaar te moeten roepen. Uit ervaring weet ik waarover het gaat. Ook de Antwerpseweg deelt in die klappen. Bij ons is een bufferzone voorzien van 8 m. maar ze wordt niet benut. Als je daar dan voorstelt om tenminste bladhoudende struiken te plaatsen om het geluid te dempen, de inkijk te beperken en door de bladeren die in de dag de uitlaatgassen opnemen en ze 's nacht als nieuwe zuurstof terug in de atmosfeer te brengen wordt je uitgelachen. Zelfs een berm of een geluidsmuur willen ze niet plaatsen. Reden? Dat kan niet want dan verander je het uitzicht van de omgeving en dan moet je een bouwvergunning hebben!!! WEL GEMEENTEBESTUUR DOE DIT DAN; DAT IS JUIST JULLIE TAAK of mogen wij niet een beetje comfort hebben?