Behoud van regio gebonden telefonie op de huisartsenpost


Gast

#1

2014-03-19 12:59

small is beautiful: maak de onderneming niet te groot.

Gast

#2

2014-03-19 13:20

het is lastig werken op huisartsenpost als assistente die betreffende patient gesproken heeft niet bereikbaar is, dus pleit ik voor telefonische triage per regionale hap

Gast

#3

2014-03-19 16:41

Wellicht kunnen de hap's die zich in achterstands wijken bevinden de telefonische onrust te lijf gaan met het geld dat deze regio's van het AOF krijgen om onder andere deze problematiek op te lossen ?

Gast

#4

2014-03-20 08:07

Ik denk, dat Hpa niet te groot moet worden. Dat gebeurt vanzelf, als de dienstverlening zo doorgaat. Mensen verschuiven hun consulten en telefoontjes naar avonden, weekends en 's nachts. Mensen, die echt wat hebben komen niet aan bod. Het gevaar is groot, dat er een 2e eerste lijn gaat ontstaan. Hierdoor gaat onze patienten administratie gevaar lopen. Ik denk, dat schaalverkleining met een soort sociale controle en terugkoppeling naar de hulpvragers een betere oplossing kan bieden. Groetjes, Bram.

Gast

#5

2014-03-31 15:34

Een reden alleen al om deze petitie te ondertekenen,is dat dit besluit, voorzover ik weet,zonder overleg met de deelnemende huisartsen is genomen.Democratische besluitvorming lijkt me toch wel het minste wat je mag verwachten bij zo'n ingrijpende verandering
Gast

#6

2014-03-31 16:18

Ik heb ervaring met regionale callcenters, o.a. Zwolle en Nieuwegein en ik kan je verzekeren, dat het aantal calamiteiten gigantisch toeneemt bij callcenters. Doordat er veel verschillende assistentes zijn, die ook nog eens op een andere lokatie zitten dan de huisarts zijn er veel misverstanden en zaken die worden vergeten. Ik kan er talrijke voorbeelden van geven, maar dat is lastig in deze context.

Gast

#7

2014-03-31 17:46

Meer afstand leidt tot minder betrokkenheid, minder feedback( dus minder leermoment), verlies van informatie, lastig om de assistente te benaderen voor meer informatie. Ik denk dat dit een verkeerde stap is in de verkeerde richting!

Gast

#8

2014-04-01 08:56

Voor de korte termijn lijkt me een centraal call centre onvermijdelijk. Op de lange termijn heeft de regionale oplossing mijn voorkeur

Gast

#9

2014-04-11 16:39

Ik werk graag in een team met korte overleglijnen en het direct kunnen overleggen met de teamleden. Ik vind het belangrijk om de indruk van de dokters-assistente na te kunnen vragen, en ook van de chauffeur. Werken met subjectieve informatie ( pluis/nietpluis, onderbuiksgevoel) is een onderdeel van ons vak dat een signaal afgeeft wat je niet moet negeren,waarover je moet kunnen communiceren, verbaal en non-verbaal; zie ook verslagen van tuchtrechtzaken. Een getypt triageverslag kan dat niet in zijn totaliteit weergeven. Een team dat direct aanspreekbaar is op de werkvloer is voor mij de voorwaarde voor verantwoorde zorg aan de patient en geeft mij een gevoel van rust, veiligheid, en draagt bij aan mijn werkplezier. Medewerkers op afstand induceren defensieve geneeskunde omdat het een drempel is in 'het werken in onzekerheid'. Dat komt de patient niet ten goede komt en is voor mij als arts erg onbevredigend en stressverhogend.
Kortom 100% JA voor regiogebonden telefonie; 100% NEE tegen callcenter telefonie.
Dank voor dit initiatief.

Gast

#10

2014-05-29 17:01

komt er ook een petitie tegen het verlagen van het aantal nachtdokters op post centrum oost van 4 naar 3?