Lyme en Onverklaarde aandoeningen moeten in het regeerakkoord


Gast

/ #138

2014-05-11 19:22

Mensen met CVS, Fibromyalgie worden als lui en flauw bestempeld. Tot iemand in hun omgeving het ook krijgt of de persoon zelf. Het is bijna onleefbaar en een leven met veel beperkingen die ook depressies uitlokken. Er zijn psychiaters die durven beweren dat deze ziekte niet bestaat, terwijl je hele lichaam uitgeput is en je niet alleen vecht tegen de aandoening, maar ook nog eens tegen alle commentaar en onrecht en verkeerde behandelingen in de psychiatrie. Veel CVS-patiënten hebben hard gewerkt in hun leven, te hard en altijd 'ja' gezegd, over hun grenzen geweest voor het werk, gezin enz... en dan kun je op je 40e helemaal 'out' zijn en je '80' voelen. Een stresserende job kan je niet meer, vrijwilligerswerk mag je maar beperkt doen en eigenlijk zit je 'vast'. Om nog maar te zwijgen over de hoge rekeningen van niet-terugbetaalde medicatie e.a. Ik kan geen ziekenhuis meer zien ! Ik wil NIET ziek zijn, ik wil mijn actief leven van vroeger terug, maar dat is voorbij, voorgoed.
Wat we nodig hebben is meer verdraagzaamheid en minder vooroordelen in deze maatschappij ! En stoppen met pesten op het werk en in school hoort daar zeker bij !