Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte


Gast

/ #1323 Re: Ik ben homo

2011-11-06 12:24

#1321: Bewoonster Seghwaert -  

Als er in de islamitische gemeenschap discriminerende uitlating of gebeurtenissen plaatsvinden (bv homo pesten of de marrokkaanse bendes!), dan wordt dit weggezet als een INCIDENT. Incidenten die helaas nog altijd toenemen. Hier wordt de zgn enkeling op zijn gedrag aan gesproken. Als die al wordt aangesproken of gevonden!! Helaas moeten homo's nog altijd vluchten ipv geholpen te worden.

Nee, het hoort niks te maken te hebben met het geloof, maar wel met de problemen die dit geloof en deze bevolkingsgroep in de nederlandse samenleving veroorzaken. Die niet worden niet eerst aangepakt, maar eerst verspreid en dan zien we wel weer.

In dit geval wordt door enkele uitlatingen ineens bijna de hele groep bewoners als dusdanig neergezet. Dat is ook de enige troef en tactiek die de polici in handen hebben om dit onzinnige plan door te zetten. Een plan waarvoor op voorhand vreedzaamheid voor wordt verlangd, terwijl er zoveel op het spel staat. Er staan meer belangen op het spel dan alleen maar geloof! En dit heeft gewoon niks met rascisme of discrimiatie te maken. Feit is dat verdraagzaamheid van twee kanten moet komen. Dat heeft deze wijk al bewezen, maar de afspiegeling van gebeurtenissen in de nederlandse samenleving met deze groep heeft deze verdraagzaamheid nog lang niet bewezen.

Normaliter vindt de bouw van een moskee plaats, daar waar meer aanhang is onder de bevolking in de directe omgeving. Ook daar (en overal in nederland) is weerstand tegen een moskee, maar wellicht in mindere mate. Toch durf ik er bijna om te wedden dat wij het niet meer voor elkaar krijgen om een kerk in de schilderswijk of transvaal te bouwen. De weerstand die het op zou roepen in die gemeenschap, daar zou wel naar geluisterd worden. De onveilige situatie die het daar teweeg zou brengen wordt wel wat mee gedaan.

Wat is de halsstarrigheid van deze locatie? De problemen van "prachtwijk" Palenstein horen in het plan van aanpak niet uit te breiden naar andere wijken. Groeit Palenstein dan toch uit zijn jasje?  Met de komst van Oosterheem  zijn ook daar talrijke problemen onstaan. Deze locatie aan de Roggeakker ligt er mooi tussenin. Een mooie verbinding om alsnog een heel probleemgebied te concentreren en bij elkaar te houden?  

En ik ben homo. Mag ik nu verbannen worden naar een hutje op de hei? Want zo werkt dat toch? Mijn en uw belangen worden niet serieus genomen. Stuur er achteraf maar weer een paar agenten op af, die er ook niks aan( kunnen) doen.

Dat heten TERECHTE ZORGEN en BELANGEN, niet DISCRIMINATIE. Het benoemen van gebeurtenissen die nou eenmaal vooral in één bepaalde groep voorkomen is niet ONZE schuld. Waarom moeten wij dan straks wel de rekening betalen???