Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte


Gast

#1301

2011-11-03 23:38

Sowieso belachelijk als er in het multifunctionele centrum les gegeven gaat worden in eigen taal en cultuur of koranles, terwijl er bakken geld gaan naar de achterstanden in nederlandse taal bij allochtone kinderen.
Tina T. te Z
Gast

#1302 SIPly the best

2011-11-04 10:11

SIPly the best... you're better than all the rest ...

SIP muse

#1303 Re: SIPly the best

2011-11-04 10:20

#1302: Tina T. te Z - SIPly the best 

 Ik was bij de SIP vergadering van afgelopen zondag, wat een enorme opkomst en iedereen die er was wilde helpen.

Wat een gedrevenheid!

Met z'n allen staan we sterk en gaan we door.

Redt Seghwaert!

#1304 We maken best een kans...

2011-11-04 11:35

We maken de beste kans als SIP zich (uit naam van alle bewoners) inderdaad beroept op gronden van onvoldoende draagkracht van de omgeving en de bewoners. (Onvermijdelijke geluidsoverlast zowel tijdens als na de bouw, onvoldoende parkeermogelijkheden, het gebouw komt te dicht tegen de bestaande bebouwing/woningen aan te staan, toestroom van grote hoeveelheden mensen waarop de infrastructuur niet is gebaseerd)

De verwachte overlast (geluidsoverlast, parkeertekort, verstoorde toegankelijkheid van de wijk enz. ) is, zowel tijdens de bouw als na het in gebruik nemen van het pand, groter dan gemiddeld. De door bouwwerkzaamhedenen veroorzaakte geluidoverlast, toegangbeperking en ruimtebeperking door opgeslagen bouwmaterialen en waarschijnlijk verstoorde toegang tot de woonwijk vanwege de aan en afvoer van bouwmaterialen enz, zullen door de huidige bewoners, die tot nu toe gewend zijn om in een zeer rustig stukje groen te wonen, als zeer storend worden ervaren. Ook na de bouw zal de omgeving altijd onrustig blijven. Activiteiten gericht op gote groepen mensen brengen altijd geluiden met zich mee die zo goed als zeker als onwenselijk zullen worden ervaren door de huidige bewoners. Daarbij zal het gebrek aan parkeergelegenheid de directe omgeving zodanig belasten dat er parkeertekort onstaat, waardoor de bewoners in dit gebied veel verder weg een parkeerplaats zullen moeten zoeken omdat de parkeerplaatsten in de directe omgeving bezet zullen gaan worden door bezoekers van de Moskee. De bewoners zullen hiervan onredelijke hinder ondervinden.

Er is onvoldoende zekerheid dat de marokkaanse gemeenschap het geld heeft om zowel de grond te kopen als ook daadwerkelijk de bouw van deze Moskee te realiseren. Daarin kunnen problemen worden voorzien zoals een beroep op de gemeente om subsidies of bijstand, vertragingen in de bouw omdat er onvoldoende geld beschikbaar is enz. De Marokkaanse gemeenschap moet zelf het totale bouwproces bekostigen (van de aankoop van de grond tot de afwerking van het gebouw en de omgeving). Als hier niet aantoonbaar de finaciële middelen voor zijn (nu en niet op termijn door het oproepen van de Islamitische gemeenschap om geld bijeen te krijgen) dan kan de bouw van een Moskee, waar dan ook, niet doorgaan. Immers als een particulier (bedrijf) een pand wil bouwen of een andere stroming van een geloof een kerk wil bouwen dan moet het ook zelf aantoonbaar over de finciéle middelen beschikken.

De infrastructuur in de directe omgeving biedt onvoldoende draagkracht voor de grote toestroom mensen die deze Moskee zullen bezoeken. Meerdere malen per dag zullen er grote aantallen mensen deze Moskee bezoeken. Daardoor zal de infrastructuur zodanig moeten worden aangepast dat deze geschikt zal zijn voor een grotere toestroom van mensen en het inpassen van voldoende parkeergelegenheid. Hiervoor is binnen dit huidige bezuinigingstijdperk geen geld, zeker niet als men deze kosten vooraf kan besparen door een andere locatie voor de Moskee te kiezen.

Het beroep moet gericht worden op concrete en objectieve zaken en onderbouwd worden met concreet aantoonbare tegenargumenten. Gevoelens van bewoners en subjectieve tegenargumenten zijn helaas in een besluitvorming als deze zelden een reden om een besluit als dit terug te draaien. Daarom is het nuttig om een puntenlijst op te stellen met uitsluitend objectieve bezwaren (zichtbaar, aantoonbaar, rederlijkerwijs te verwachten gevolgenen en ervaringen uit het verleden) en die aan de raad te presenteren op 7 november.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-11-04 12:43



Gast

#1306 Re: We maken best een kans...

2011-11-04 13:46

#1304: Redt Seghwaert! - We maken best een kans... 

"Gevoelens van bewoners en subjectieve tegenargumenten zijn helaas in een besluitvorming als deze zelden een reden om een besluit als dit terug te draaien".

Ik ben het met u eens dat het in de praktijk meestal zo werkt, maar ik ben van mening dat dit tevens onrechtvaardig en ondemocratisch is. Immers verspreidt dezelfde gemeente i.s.m. de woningcorporaties de inmiddels bekende folder: MENSEN MAKEN DE WIJK.

Ik herhaal nog maar eens, dat er in deze folder geen sprake meer is van een moskee. In deze folder wordt beweerd dat  deze samenvatting u laat zien hoe de toekomst eruit gaat zien, als het aan de gemeente ligt, de wonigcorporaties EN VOORAL AAN U!!!!!!! Want uiteindelijk zijn het ook úw wensen en behoeften die vertaald zijn naar deze toekomstvisie!!!!!!!!!!!!!!

Ik, en zoals ik begrijp, de buurtbewoners, zien niet in hoe een moskee vertaald kan zijn naar ONZE wensen en behoeften!! Zeker niet als die behoeften dan ook niet vanuit Seghwaert komen, maar van BUITEN de wijk, zoals OOk door de wethouder is aangegeven! Dat het niet ONZE behoeften zijn om dagelijks van 's morgensvroeg tot 's avondslaat met verkeers- en parkeerdruk lastig gevallen te worden. Met een veel te grote toestroom van bezoekers met de daarbij onvermijdelijke overlast in een al zeer dichtbevolkte wijk. Met de toekomstige onvermijdelijke conflicten, onrust en onveiligheid (zoals zoveel voorbeelden door het land al hebben uitgewezen). De onvermijdelijke waardedaling van huizen, de aangekondigde leegstroom van deze wijk, de verpaupering.

Ik zie niet in waar onze inspraak is geweest, want een moskee is angstvallig geheim gehouden. Tijdens de bijeenkomsten in januari 2011, i.s.m. diezelfde woningcorporaties (waar overigens ook niemand ooit iets van hoort), lijkt het onderwerp Moskee ook niet aan de orde te zijn geweest, anders had dit al veel eerder uitgelekt.

Dus vind ik in dit geval, dat de gemeente én de woningcorporaties zich aan hun woord MENSEN MAKEN DE WIJK moeten houden, ze niet wegjagen en vervangen door andere bewoners die er een heel andere wijk van gaan maken als wat men hier voor ogen heeft (of juist wel?) en luisteren naar ALLE argumenten. Ook als deze niet in hun straatje passen.

Een likje verf, een wipkip en een schone achtertuin zullen namelijk niet het toekomstige beeld van Seghwaert bepalen, maar de komst van een moskee of multifunctioneel centrum WEL. Hoewel niemand het durft, MAG of wil uitspreken is dit wel de realiteit. De ENIGE realiteit die het toekomstbeeld van deze wijk gaat bepalen. Hoewel iedere grootschalige bebouwing ons overlast gaat bezorgen, waar wij het ook niet mee eens zijn, zijn er bij de bouw van een moskee nog eens EXTRA problemen. Zo simpel en bewezen is dat.

De gemeente weet dit donders goed, anders was het niet zo angstvallig geheim gehouden en was dit plan niet vol leugen en bedrog tot stand gekomen. Zeer teleurstellend is ook de rol van de woningcorporaties. Ach wat, als zij hun geld maar ontvangen, maakt niet uit van wie? Mogen wij straks minder gaan betalen vanwege het gebrek aan woongenot?

Zonder aan de rechten van deze geloofsgemeenschap te willen tornen, dienen eerst alle maatschappelijke, humanitaire, strafrechtelijke, discriminerende, integratie en opvoedings problemen en achterstanden enz. die er met deze gemeenschap zijn, opgelost te worden alvorens men hen beloond  en loslaat in een andersgelovende wijk. Dit besluit dient geen maatschappelijke functie indien de belangen van de omwonenden hieraan ondergeschikt worden gemaakt.

 

Redt Seghwaert!

#1307 Re: Re: We maken best een kans...

2011-11-04 14:08

#1306: - Re: We maken best een kans...

Ik ben het volledig met uw schrijven eens, helaas zal de raad dit anders zien waarschijnlijk omdat subjectieve zaken er weinig toe doen als een besluit op zogenaamde "wettelijke gronden"(de gemeente beroept zich immers op het bestemmingsplan en de tegemoetkoming aan de behoefte van een bevolkingsgroep binnen zijn gemeente waaraan volgens "het recht"voldaan moet worden.e.d) is genomen. De raad geeft al aan "niets aan het besluit te kunnen doen" maar wil wel graag horen wat er fout is gegaan. De enige manier om dit besluit dus ongedaan te maken is door het hogerop te zoeken en een uitspraak van een rechter te vragen. Deze zal alleen naar concrete en objectieve bezwaren kijken. Het lijkt de enige manier om de bouw van de Moskee nog tegen te houden; een traject inzetten via de rechtsgang. Ook als de ICZ afziet van de plannen zal de bouw niet doorgaan, deze kans acht ik klein. Of het gemeentebestuur het genomen besluit zal terugdraaien, ook daarvan ben ik niet overtuigd.  Daarbij heeft het bestuur van deze gemeente de kreet "mensen maken de wijk" geuit met de bedoeling mensen erop te attenderen dat men in een muticulturele samenleving vredelievend naast elkaar moet leven en zo de sfeer binnen een wijk bepaald, en niet dat de mensen mogen bepalen hoe de wijk er qua bebouwing en inrichting uit komt te zien, dat is een wezenlijk (en inderdaad heel oneerlijk) verschil. Aan de andere kant hebben zoveel inwoners zoveel verschillende meningen over zaken dat je met een besluit nooit het iedereen naar de zin kan maken, ook daarom wordt maar weinig gelet op subjectuieve bezwaren. Subjectieve zaken kunnen door mensen heel verschillend worden uitgelegd en opgevat en daarom worden in de praktijk doorgaans de subjectieve bezwaren zonder meer van tafel geveegd.

Een vertegenwoordiger van het "klootjesvolk".. ;-)

#1308 Is deze Moskee een maatschappelijke voorziening?

2011-11-04 15:30

In het bestemmingsplan is opgenomen dat het stuk grond aan de Roggeakker gereserveerd moet worden voor een gebouw of centrum dat "maatschappelijke voorzieningen" biedt..Je kunt je dan buigen over de vraag of deze Moskee een religieuze, danwel maatschappelijke moskee gaat worden en daarmee of de Moskee in religieuze of maatschappelijke behoeften voorziet. Het verschil daarin is enorm groot al lijkt het voor sommigen misschien niet zoveel uit te maken. In het eerste geval zal de Moskee namelijk puur er staan om religie, en alles wat bij die religieuze overtuiging hoort, uit te dragen aan zijn volgelingen en biedt daarmee geen maatschappelijke voorzieningen aan de hele wijk maar voorziet slechts 1 bevolkinsgroep van Seghwaert van religieuze voorzieningen (of die maatschappelijk zijn vraag ik me af). In het laatste geval is er sprake van een Moskee die activiteiten gaat organiseren die bijdragen aan zowel het kunnen bijwonen van gebedsdiensten (bidden, zang, feesten) als ook een goed functioneren van de volgelingen binnen de maatschappij (nederlandse les, avonden voor ontspanning en buurtbinding, samen feestvieren, organiseren van een braderie en inderdaad ook die buurtbarbeque), en zal de gehele samenleving de gelegenheid bieden om gebruik te maken van de geboden voorzieningen. Maatschappelijke voorzieningen staan los van een geloofovertuiging of afkomst maar moet voorzieningen bieden aan "de maastschappij" waarbinnen dit gebouw komt te staan.

Deze Moskee wordt multicultureel centrum genoemd en dat slaat de plank volledig mis omdat een gebouw (de Marokkanen noemen het zelf al een "gebedshuis") dat speciaal gebouwd is om mensen samen te laten komen zodat ze "tot god" kunnen komen een kerk is en blijft en een kerk is geen cultureel centrum, sterker nog....deze benaming kan alleen gegeven zijn door mensen die niet goed weten waar ze over praten (laat staan waar ze over beslissen). Een gemeente mag in zekere zin zelf bepalen of het gebouw dat deze plek gaat vullen in maatschappelijke voorzieningen voorziet, de gemeente heeft met duidelijke overtuiging besloten van wel maar er zijn zeer zeker vraagtekens te zetten bij dit besluit. Is een kerk of moskee een maatschappelijke voorziening? Weet de gemeente zeker dat deze Moskee maatschappelijke voorzieningen gaat bieden waar Seghwaert wijzer en beter van wordt? Ik denk dat dit een cruciale vraag is waar de gemeente zich onvoldoende in heeft verdiept. Een (multi) cultureel centrum is namelijk heel iets anders dan een gebouw dat bedoeld is voor samenkomst van mensen met 1 geloofsovertuiging (een kerk of moskee). De stelling dat dit gebouw voldoet aan het bestemmingsplan trek ik dan ook in twijfel en ik denk dat de gemeente er goed aan doet zich nog eens in bovenstaande te verdiepen.


Gast

#1309

2011-11-04 15:52

Ik ben het volledig eens en begrijp ook wel dat er met de kreet "mensen maken de wijk" bedoelt wordt mensen te attenderen op de multiculturele samenleving en vredelievend naast elkaar leven. Dit gebeurt immers al in Seghwaert. En begrijp ook dat wij doorgaans geen inspraak hebben over de bebouwing in welke vorm dan ook. Echter dit is niet zomaar een bebouwing, maar een specifieke bebouwing die het bestaande evenwicht verstoord en niet bijdraagd aan de integratie.
Met de bouw van een moskee, komt deze uitspraak die juist bedoeld is voor de toekomst van Seghwaert op het spel te staan. Het verstoord immers in één klap de balans in een goed geintegreerde wijk. Dit is m.i. objectief. Ook de extra problemen die de bouw van dit specifieke gebouw, een moskee met zich mee brengen beschouw ik niet als subjectief.
Extra problemen, op het gebied van veiligheid, onrust, criminaliteit, vernielingen, brandstichting enz enz. die aantoonbaar, redelijkerwijs te verwachten en gebaseerd op ervaringen uit het verleden zijn. Op dit gebied zijn er voldoende voorbeelden en ervaringen in heel Nederland, die niet gebaseerd zijn op meningen, maar op feiten.
Bewoner bij Akkerdreef

#1310 Inwoners Doe Mee!

2011-11-04 16:45

Dit is te vinden op de officiële Site van de Gemeente Zoetermeer!! ??
Inwoners, doe mee!
Participatieprotocol 
Het college en de raad willen u als burger meer en beter betrekken bij het opstellen van plannen.

Stel dat de gemeente uw buurt veiliger wil maken of het groen in uw straat anders wil inrichten. Dan heeft u daar vast een mening over. Het meedenken, meepraten en meebeslissen over gemeentelijke plannen noemen we burgerparticipatie. Burgerparticipatie is geen nieuw begrip binnen de gemeente Zoetermeer. De afgelopen jaren heeft de gemeente u als burger al vaak uitgenodigd om mee te denken over gemeentelijke plannen. Denk aan de trajecten rond 'Bouwen aan Zoetermeer', 'het Speelbeleid' en 'de Hoogbouwvisie'. 

Waarom zou u meedoen?
De gemeente vindt het belangrijk u al in een vroeg stadium te betrekken bij nieuwe plannen. Uw inbreng is onmisbaar voor het maken van plannen die immers over uw leefomgeving gaan. Met behulp van de inbreng van u als inwoner van Zoetermeer heeft de gemeente bijvoorbeeld beslissingen genomen over de bouwmogelijkheden in de stad vanuit het project 'Bouwen aan Zoetermeer'. Ook de wijkactieplannen zijn een mooi voorbeeld van hoe u als inwoner kunt meedenken over de leefbaarheid en veiligheid in uw eigen wijk.

Participatievisie
De manier waarop u mee kunt praten, denken of meebeslissen staat in de nieuwe participatievisie. Deze is na overleg met de raad en ook met inbreng van inwoners van Zoetermeer tot stand gekomen. In de participatievisie staat aan welke werkwijze de gemeente zichzelf wil houden wanneer het gaat om burgerparticipatie.

Nog een voorbeeld van selectief mogen meedenken, er zal wet een wetje of regeltje zijn waar men cosmetisch, zo op het oog, aan moet voldoen!

Gast

#1311

2011-11-04 18:20

Ik denk dat de gemeente er goed aan doet eens te inventariseren hoe veel van hun burgers en hoe vaak deze burgers in Zoetermeer al met dit bijltje gehakt hebben. Niet voor niets komt zo'n groot deel uit Den Haag. Ze zijn het spuugzat! Met dit achtelijke plan is er straks géén één burger die nog bereid is een poot uit te steken voor jullie fijne mensen maken de wijk plan. Waarvoor dan ook? Om de rotzooi achter jullie reet op te ruimen?

Gast

#1312 Re: Re: FOLDER: mensen maken de wijk in SEGHWAERT

2011-11-04 19:15

#1296: buurvrouw - Re: FOLDER: mensen maken de wijk in SEGHWAERT .... Laat ze dan gelijk de schotels die ze tegenkomen weg halen ...

Beste buurvrouw,

 

Ik heb ook een schotel, maar dat zegt helemaal niets. Ik ben in Nederland geboren, atheïst, blank en meer van die niet terzake doende dingen. Ik ben namelijk satelliet-hobbyist, dat bestaat ook :-)! Mag dat? Ik ben trouwens wel tegen die moskee op de Roggeakker, maar dat lijkt me duidelijk, anders las ik deze site niet.

 

Satelliet-TV kijker.


Gast

#1313

2011-11-04 19:58

NO to Islamisation!!!
Buurman?

#1314 De heer Mohammed Chhayra

2011-11-04 20:05

Geen foute man, lid van het CDA. Doet veel voor het CDA. Doet veel om er voor te zorgen dat integratie soepeltjes verloopt. Spreekt de jeugd erop aan als ze foute dingen doen. Kortom hij probeert het goed te doen. Ben alleen bang dat het publiek wat komt niet zo van goede huize is als deze heer. Er is aardig wat over hem geschreven. Een alinea vanaf Google geplukt. 21 nov 2008 – Mohamed. Chhayra (61 jaar) is een bekend persoon in Zoetermeer. Hij heeft regelmatig medewerking verleend aan activiteiten voor het CDA. ...
Maar goede man, of als u zelfs een kanjer bent, met de alle beste bedoelingen. Wees verstandig en zoek een andere plek voor het bouwwerk. Doe dit ons niet aan, sterker...laat de wijk Seghwaert niet ontploffen. Het is nu geen kruitvat...maar kan het wel worden. En nu snap ik ook waarom het CDA zich zo sterk wil maken

Gast

#1315 Re: De heer Mohammed Chhayra

2011-11-04 20:48

#1314: Buurman? - De heer Mohammed Chhayra 

De foto van deze man staat op de site van het CDA en is beide keren aanwezig geweest op de infoavonden van de moskee.

Ik dacht te herinneren dat deze man een vraag had beantwoord uit naam van ICZ/Unitas. Weet iemand hoe dat zit, hoe dit kan?

 


Gast

#1316

2011-11-04 21:05

zie ook: zoetermeertv.nl/wie-zijn-de-mensen-achter-de-stichting-islamitisch-centum-zoetermeer

Gast

#1317

2011-11-04 21:32

www.al-yaqeen.com/nieuws
"inzamelingsactie groot succes"
D.E. Pleite-Rik

#1319 Weer een groot artikel in het AD/ zoetermeerbijlage

2011-11-05 18:31

Waarom lees ik wel vijf artikelen van de islamtische gemeenschap en 1 van de omwonenden (interview met Sip) Worden wij niet gediscrimineerd als omwonenden? Icz zet door en slingert met bezoekersaantallen. Wij zullen overdag geen last van ze hebben, omdat we werken. Waarom werken zij niet? En heb ik er wel last van als ik niet werk (vrije dag)? Heb ik bevooroordeelde vragen of te weinig antwoorden? Volgens mij stel ik terechte vragen en wil ik helderheid over de situatie en wil ik voorkomen dat ik achteraf zeg : zie je wel ! Bij wie kan ik dan aankloppen? ik ben wel aardig moedeloos aan het worden van de gemeente Zoetermeer en ben met verhuisplannen bezig. Weg uit de Speel Lake City (voorheen Sweet Lake City) beerput! Zoet is het er niet meer!!! Maandagavond zal ik me nog laten zien....

Gast

#1320 Re: Weer een groot artikel in het AD/ zoetermeerbijlage

2011-11-05 19:37

#1319: D.E. Pleite-Rik - Weer een groot artikel in het AD/ zoetermeerbijlage 

Bevooroordeeld?

Indien er in ieder ander geloof misstanden aan de hand zijn, wordt er door niemand gezegd dat er gediscrimineerd wordt, maar wordt er een gedegen onderzoek ingesteld, hele onderzoekscommissies zelfs, en terecht.

Over het islamitische geloof mag je niks zeggen, dan discrimineer je en daar wordt dapper misbruik van gemaakt, ook in deze zaak. Critisch zijn heet discriminatie en antwoorden hebben we nog steeds niet.

 

Bewoonster Seghwaert

#1321

2011-11-06 10:40

Ik was nooit racistisch, gunde iedereen zijn eigen geloof, heb een prima kontakt met mijn moslim-buren achter, maar......gezien de recent geplaatste stukken op Zoetermeernieuws m.n.de reaktie van de heer El Messaoudi hebben mij aan het wankelen gebracht. Deze heer gaat koste wat kost door om zijn zin door te drijven. Is dat nou geloof? Mensen en kinderen hun woongenot ontnemen? Op kosten jagen gezien de (noodgedwongen) verhuizingen en verkopen van de huizen? De kinderen van deze gezinnen daardoor naar een andere school moeten? Het prima functionerende WAS in de wijk ontregelen omdat men rond de moskee niet meer wil/kan controleren? De saamhorigheid van de buurtbewoners wil breken? De verkeersveiligheid in gevaar brengt? En dat allemaal uit naam van het geloof? Nee! Deze heer drijft ( ten koste van de samenleving) gewoon zijn zin door en wel in samenwerking met een andere christelijke? partij het CDA. Men meldt dat er racistische opmerkingen staan op dit forum en dat klopt maar realiseert men zich wel dat dat het gevolg is van en door de houding van deze heer, het CDA, en wethouder Speel? Denk het niet! Mijn insziens is het andersom. WIJ hebben GEEN inspraak, WIJ zijn de dupe, WIJ worden niet serieus genomen, WIJ moeten de gevolgen dragen enz.enz.Conclusie:het zogenoemde racisme zit dus aan de andere kant!
NOU JA ZEG!

#1322 Geen zin om opnieuw te beginnen!

2011-11-06 12:11

Meneer El Messaoudi heeft geen zin om opnieuw te beginnen.
Ja meneer, als u en de gemeente Zoetermeer van het begin af aan open waren geweest over het plaatsen van een moskee op deze lokatie, dan hadden de bewoners een EERLIJKE KANS GEHAD. Net zo'n EERLIJKE KANS als men u wilt geven!!!!!
Deze KANS had de bewoners een optie kunnen bieden zich wel of NIET in Seghwaert te vestigen.
Een EERLIJKE PRIJS voor hun woning.
Een EERLIJKE KANS voor hun Leefgenot*
Een EERLIJKE KANS voor hun eigen Veiligheid*.
Een EERLIJKE KANS voor de verkeersveiligheid*
Een EERLIJKE KANS voor de toekomst*.
EEN EERLIJKE KANS om niet gediscrimineerd te worden.
EEN EERLIJKE KANS om niet voor rascist uitgemaakt te worden.
EEN EERLIJKE KANS omdat zij weten wat er in de wijk speelt*
EEN EERLIJKE KANS om hun wijk verder te ontwikkelen tot een gewilde wijk*
EEN EERLIJKE KANS om in hun wijk te willen en blijven wonen*
EEN EERLIJKE KANS om de wijk verder op te bouwen*
EEN EERLIJKE KANS om in de wijk actief te blijven*
EEN EERLIJKE KANS om een wijk met voor de wijkbewoners PASSENDE  voorzieningen*

En nog zoveel eerlijke kansen meer!

EEN EERLIJKE KANS? Is die alleen geldig voor de Stichting ICZ?
WANT DIE ALLEEN HEEFT HIER EEN KANS GEKREGEN! Op een ONEERLIJKE en achterbakse manier.

Welke EERLIJKE KANSEN hebben de omwoners? Geeft u daar eens antwoord op meneer El Messaoudi en Gemeente Zoetermeer!

Ps mijn excuses voor het woord achterbaks. Ik kon er geen ander fatsoenlijk woord voor vinden.

*Bron: folder "Mensen maken de wijk in Seghwaert".
De wijk NU en in de toekomst. Wijkontwikkelingsplan.


Gast

#1323 Re: Ik ben homo

2011-11-06 12:24

#1321: Bewoonster Seghwaert -  

Als er in de islamitische gemeenschap discriminerende uitlating of gebeurtenissen plaatsvinden (bv homo pesten of de marrokkaanse bendes!), dan wordt dit weggezet als een INCIDENT. Incidenten die helaas nog altijd toenemen. Hier wordt de zgn enkeling op zijn gedrag aan gesproken. Als die al wordt aangesproken of gevonden!! Helaas moeten homo's nog altijd vluchten ipv geholpen te worden.

Nee, het hoort niks te maken te hebben met het geloof, maar wel met de problemen die dit geloof en deze bevolkingsgroep in de nederlandse samenleving veroorzaken. Die niet worden niet eerst aangepakt, maar eerst verspreid en dan zien we wel weer.

In dit geval wordt door enkele uitlatingen ineens bijna de hele groep bewoners als dusdanig neergezet. Dat is ook de enige troef en tactiek die de polici in handen hebben om dit onzinnige plan door te zetten. Een plan waarvoor op voorhand vreedzaamheid voor wordt verlangd, terwijl er zoveel op het spel staat. Er staan meer belangen op het spel dan alleen maar geloof! En dit heeft gewoon niks met rascisme of discrimiatie te maken. Feit is dat verdraagzaamheid van twee kanten moet komen. Dat heeft deze wijk al bewezen, maar de afspiegeling van gebeurtenissen in de nederlandse samenleving met deze groep heeft deze verdraagzaamheid nog lang niet bewezen.

Normaliter vindt de bouw van een moskee plaats, daar waar meer aanhang is onder de bevolking in de directe omgeving. Ook daar (en overal in nederland) is weerstand tegen een moskee, maar wellicht in mindere mate. Toch durf ik er bijna om te wedden dat wij het niet meer voor elkaar krijgen om een kerk in de schilderswijk of transvaal te bouwen. De weerstand die het op zou roepen in die gemeenschap, daar zou wel naar geluisterd worden. De onveilige situatie die het daar teweeg zou brengen wordt wel wat mee gedaan.

Wat is de halsstarrigheid van deze locatie? De problemen van "prachtwijk" Palenstein horen in het plan van aanpak niet uit te breiden naar andere wijken. Groeit Palenstein dan toch uit zijn jasje?  Met de komst van Oosterheem  zijn ook daar talrijke problemen onstaan. Deze locatie aan de Roggeakker ligt er mooi tussenin. Een mooie verbinding om alsnog een heel probleemgebied te concentreren en bij elkaar te houden?  

En ik ben homo. Mag ik nu verbannen worden naar een hutje op de hei? Want zo werkt dat toch? Mijn en uw belangen worden niet serieus genomen. Stuur er achteraf maar weer een paar agenten op af, die er ook niks aan( kunnen) doen.

Dat heten TERECHTE ZORGEN en BELANGEN, niet DISCRIMINATIE. Het benoemen van gebeurtenissen die nou eenmaal vooral in één bepaalde groep voorkomen is niet ONZE schuld. Waarom moeten wij dan straks wel de rekening betalen???

 

 


Gast

#1324

2011-11-06 12:41

Democratie is opkomen voor minderheden. We zijn zo langsamerhand zelf een minderheid aan het worden. (mss niet in aantal, maar wel in het politieke opkomen voor onze belangen).Kom daar maar eens voor op.

Dit is écht niet de democratie die onze ouderen voor ogen hadden, die in de oorlog gevochten hebben en hun leven hebben gegeven.
Deurmat van de gemeente

#1325 We tellen echt niet mee!

2011-11-06 12:54

Onze argumenten worden express klein gehouden en weggestopt. Men hoopt dat de storm zal overwaaien. Ik denk en vrees dat het een orkaan wordt. Nette burgers worden tot wanhoop gedreven. Ik maak me echt zorgen om mijn stad! Vrijwilligers zullen zich massaal terugtrekken uit gemeente activiteiten en omwonenden trekken weg. Het is het gesprek van de dag. Goed bezig gemeente!