Lang Leve het Zuiderpershuis?


Gast

/ #191

2012-03-16 11:23

of het een goed idee om een petitie te starten kan ik niet inschatten;ik ken de argumenten niet om de subsidies niet meer te verstrekken.Ik had die argumentatie wel eens graag gelezen.Vermoedelijk past men algemene uitgangspunten toe die moeilijk toepasbaar zijn op het programma van het Wereldculturencentrum.Vaak is "vernieuwend" de actuele kreet,wat natuurlijk nergens op slaat. Dat de programmatie en werking van het Zuiderpershuis geleidelijk aan aan authenciteit en integriteit verloren heeft kan niet afgerend worden met de nieuwe ploeg die nu pas van start gaat. Een overgangsperiode moet dan ook met de subsidieërende overheid bespreekbaar gemaakt worden. Dat een nieuw elan veel inzet zal vergen is een uitdaging die de nieuwe leiding zijn klanten en anderen zal moeten overtuigen om verder te doen,zelfs tijdelijk zonder externe financieële hulp. Stoppen is GEEN optie. M.i. kan en moet dat lukken.
Dus bestudeer de beoordeling die tot niet-subsidieëren leidde. Maar doe aub. kwalitatief verder de rest komt dan wel.

Reinout