windhaan

Quoted post

kiter

#81 besluit?

2013-03-10 23:53

Beste,

Is er ondertussen al een besluit genomen? Zijn Marc en Ursula ook in de toekomst de nieuwe uitbaters?
Ik zou graag ook deze zomer naar deze gezellige club willen afzakken. Een club waar het altijd gezellig vertoeven is zonder verplichtingen. Ondanks dat ik de eigenaars niet echt ken, sprak en spreekt de club mij aan. Als je al zo lang jaar in jaar uit een club runt, moet je ook de kans krijgen dezelfde club te runnen in een nieuw gebouw.

Uiteindelijk is zo'n gebouw maar wat steen en glas. De mensen die er werken en er vertoeven maken er een gezellige club van.
Hopelijk blijft dit zo.

Reacties

Erik van der Velden en Jan Stas

#82 Re: besluit?

2013-03-17 14:10:08

#81: kiter - besluit?

Beste Kiter,

Beste windhaners,

Beste sympathisanten,

Kiter, net zoals jij zijn er heel wat mensen die dezelfde vraag stellen.

Vandaar dat we via deze weg wat toelichting willen geven op het verloop waar we persoonlijk zicht op hebben.

Voor de concessie waren er 3 deelnemers, nl De Windhaan, Thibaut Michiels ism RBSC en de Twins uit Bredene.

Hun voorstel is bekeken en beoordeeld door een onpartijdige jury aangesteld door de gemeente. Resultaat: Windhaan 84, Thibaut 80 en Twins

63 punten.

Thibaut ism RBSC heeft hierop een klacht ingediend met ondermeer beschuldigingen naar de Windhaan betreffende een instructeur die op de lijst stond en die hiervan niet op de hoogte zou geweest zijn. De Windhaan heeft deze beschuldiging weerlegd met een verklaring van de desbetreffende instructeur.

Thibaut heeft samen met RBSC een grote lijst van instructeurs(87) ingediend waarvan wij meerdere personen kennen. Wat blijkt nu, er staan verschillende personen op deze lijst die niet op de hoogte waren dat ze in Thibaut zijn dossier vermeld staan, laat staan dat ze zeilles gaan komen geven. Meer nog, er zijn er zelfs bij die al in jaren geen lid geweest zijn bij hun…..en dit alles waren vereisten voor het dossier. Je moet maar durven iemand van iets beschuldigen waarvan je zelf meerdere keren in de fout gaat.

Naast de strijd bij de gemeente hebben we nog het moddergevecht dat gehouden wordt via facebook, anonieme berichten op deze petitie, mails aan de burgemeester en dergelijke meer. Hier kan ik benadrukken dat elke partij op gelijke voet heeft moeten insteken volgens de regels van het spel. Zeg nu zelf, hoe kan je een vergelijk maken met het verleden. Volgens mij kan je hier geen enkel van de drie partijen naar omstandigheden vergelijken en dat heeft de gemeente met haar dossier duidelijk begrepen. Misschien moet ik hier ff verduidelijken dat de concessie voorheen jaarlijks vernieuwbaar was, ieder jaar kon iedereen die vond dat ze het beter konden een aanvraag doen op de gemeente, maar neen, dat was toen niet interessant blijkbaar. Nu er een gebouw staat komen er veel beschuldigingen van hoe het beter kon...ja, achteraf is het makkelijk om kritiek te geven en van aan de zijlijn met een beschuldigende vinger wijzen over alles wat zij vinden dat ze beter konden.

Wel wil ik die paar jongeren die hier zo fel van leer gaan op een paar zaken wijzen. Zelf was ik ooit getuige dat 1 van die gasten (werkende jongere) bij Marc kwam aankloppen dat hij zijn kiteplank kwijt was. Marc heeft daarop zijn diensten aangeboden en de plank gerecupereerd. Pittig detail…..die jongeman was geen lid in de Windhaan. Persoonlijk had ik verwacht dat deze jongeheer bij wijze van dank de helpers iets zou trakteren maar zelfs dat was er niet bij. Dit is nu iets wat de windhaan en Marc typeert en het zijn zo’n zaken waardoor De Windhaan van veel mensen een warm hart toegedragen krijgt. In heel wat andere clubs had men deze jongeheer helemaal niet geholpen of hem toch attent op gemaakt dat hij zich eerst lid moest maken. Ter info op door VYF opgemaakte site www.kitesafe.be kunnen deze jongeren lezen dat je je eerst moet aanmelden bij de plaatselijke club vooraleer je gaat kiten en de gemeente De Haan heeft zoals de meeste kustgemeenten de regels ook opgenomen in haar politiereglement. Misschien hebben ze dat over het hoofd gezien terwijl ze de regel van de motorboot aan de waterlijn aan het zoeken waren? Wat de golfsurfers betreft is het algemeen geweten dat De Haan geen uitgelezen spot is waardoor de meesten gaan golfsurfen afhankelijk van de windrichting in Blankenberge aan de pier enerzijds of aan het staketsel anderzijds of zelfs in Heist. Zelf zou ik ook geen lid zijn in De Haan als er elders veel betere golven zijn…maar de windhaan hier verwijten gooien terwijl je er zelf niet komt om je sport te beoefenen is er over.

Wat ons stoort is dat Thibaut niet openlijk een oproep richt tot zijn vrienden dat hij er niet achter staat en hun vraagt om hun beschuldigende berichten van facebook te verwijderen. Ons schrijven had hier dan ook overbodig geweest.

Tot slot, de club loopt door deze procedure heel wat vertraging op en het seizoen staat er al...nu is het afwachten op een beslissing van de gemeente maar wat als!!!!

Gaat Thibaut zich dan willen neerleggen als de gemeente de concessie aan de windhaan toekent? Ik hoop dat het gezond verstand de bovenhand haalt en men niet toevlucht zoekt in alle mogelijke procedure fouten zoals de gemeente vervolgen op mogelijke fouten in het dossier? Ik mag hopen dat hij ten zeerste beseft dat de haanse belastingbetaler, waar zij allen zo mee begaan zijn, hier al extra kosten heeft en dit alleen maar zal oplopen.

Onze ergernis zit hem ook in het feit dat de bouw jarenlang in gerechtelijke procedures is tegengehouden en nu dat dit bouwwerk er staat we opnieuw geconfronteerd worden met mensen die zich niet kunnen neerleggen bij een onpartijdige beslissing.

Ja beste, wij watersporters zijn momenteel het slachtoffer van een onsportieve houding en vinden het moddergooien door sympathisanten van Thibaut op facebook en dergelijke beneden alles en een watersportclub onwaardig.

Wat is ons persoonlijk aandeel in heel deze zaak....wij (niet enkel volwassenen maar ook onze kinderen doen aan watersport) zijn zeilers en kitesurfers die tot op heden geen uitzicht hebben wanneer we onze boot terug op het strand kunnen leggen...we een club hebben waar we kunnen kiten. De uitspraak van de jury is ondertussen 5 weken oud en we wachten nog steeds op een beslissing....april is reeds verloren, zelfs begin mei wordt al problematisch. wanneer moeten wij de beslissing nemen onze boot in een andere club te leggen om geen verloren zeilseizoen te hebben?