Lyme en Onverklaarde aandoeningen moeten in het regeerakkoord

Quoted post


Gast

#79

2014-05-10 15:11

Voor lyme: 200 % akkoord. Enig voorbehoud voor cvs en fibromyalgie, waar ik, als therapeut, behoorlijk wat ervaring heb met patiënten met cvs en/of fibromyalgie. Ook op 't ogenblik heb ik patiënten onder behandeling waarbij ik merk dat ze - door hun manier van functioneren - potentiëel kandidaat zijn om cvs en/of fibromyalgie te ontwikkelen. Als je hen daarop wijst en hen bewust maakt van dat functioneren, van dat gevaar wordt dat vaak weggewuifd met argumenten dat bepaalde praktische zaken (die ze in GEDACHTEN hebben) toch moeten gebeuren maw. dat die prioritair zijn op hun gezondheid. Tot ze hun lichaam zo intens en/of langdurig uitputten dat er "letsels" ontstaan die gedeeltelijk onomkeerbaar zijn. Dan voelen ze zich slachtoffer ... het is hun zomaar overkomen en ze weten/beseffen niet hoe het komt ... dus responsabilisering is zeker zo belangrijk ... naar de grenzen van je lichaam luisteren EN ZE ACCEPTEREN voor het te laat is ...MAAR ... GELUKKIG REAGEREN NIET ALLE PATIENTEN ZO en worden die zich wel op tijd bewust dat een gezond functioneren bestaat uit een goed evenwicht "arbeid/rust" of in wetenschappelijke termen een goed evenwicht tussen orthosympathisch en parasympathisch systeem.

Reacties


Gast

#567 Re:

2015-04-14 19:54:01

#79: -  

 Ben ik helemaal niet mee eens, mijn vriend heeft Fibro, ging naar een homeopaat in Kamerik, en werd niet beter( had volgens de homeopaat Lyme. Hij put zijn lichaam helemaal niet uit en ik juist wel en mankeer helemaal niks. rara hoe kan dat????? Die mensen zijn geen aanstellers, hij houdt zich aan alles, leeft gezond enz.