Geen schapen in wandelbos Groenendaal Heemstede

Quoted post

Hond

#2 Wat een gemekker!

2015-02-19 15:29

Mensen, t gaat om 1 kudde schapen die onder begeleiding t bos in gaat. Niet eens dagelijks, wekelijks, maar 2 keer in t jaar, een dag of 3. Ze lopen dus niet overal maar los rond (zoals u een hond zou kunnen tegenkomen), maar trekken als een kudde door t bos. Alle ruimte is er dus om even om te lopen. En als u het echt zo weerzinwekkend vindt, gaat u dan vooral die dagen (6!!! in t jaar) ergens anders uw hond uitlaten; u heeft dan nog 359 dagen over om schaapvrij in het bos te recreeren. Bovendien is het voordeliger om een paar dagen schapen in te zetten dan mensen...dus als u echt geen schapen wilt, misschien kunt u zich beter massaal aanmelden bij de gemeent om te komen helpen in het bos, of laat de gemeente dan maar toegang vragen aan iedereen die zo'n moeite heeft met een stel schapen. 

 

Reacties

Olaf

#3 Re: Wat een gemekker!

2015-02-20 12:23:46

#2: Hond - Wat een gemekker! 

 Als je, soms afhankelijk bent van een uitlaatcentrale, raakt dit die centrale en jou extra want die hebben weinig andere opties. De Groene weelde, overigens Haarlemmermeer, heeft een wachtlijst. Er is ook een anti-hondensfeer ontstaan die, voor zo ver ik kan nagaan, nauwelijks op feiten berust.


Gast

#5 Re: Wat een gemekker!

2015-02-21 20:00:16

#2: Hond - Wat een gemekker! 

Prima hoor, als mijn hond lekker los mag blijven lopen dan heb ik (en ook mijn hond) geen probleem met die kudde.

Maar waarschijnlijk wordt er een aanlijnplicht ingesteld. Want je kunt niet riskeren dat een schaap aangevallen wordt. 

Verder heb ik nergens gelezen dat de kudde onder begeleiding in het bos loopt. Dat gebeurt elders ook niet (Caprera).

Die zes dagen brengen veel mensen zes maal een probleem, onderschat dat niet. Bovendien gaat het om een proef dus er kunnen uiteindelijk veel meer dagen toegekend worden aan dit begrazingsproject.