Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Quoted post


Gast

#698

2011-10-13 21:50

Het is toch prachtig dat er een moskee komt in de wijk? Dit zal de multiculturele waarde alleen maar bevorderen, we maken er een hele grote gemeenschap blij mee en er blijft nog genoeg groen over. Daarnaast moeten we erbij stilstaan dat we eenmaal in de randstad wonen en dat ruimte schaars wordt. Dan maar parkbankjes en struiken minder denk ik dan. Toch heb ik het vermoeden dat het hierom niet draait, volgens mij zijn veel wijkbewoners bang voor de moskee en voor de onrust die deze veroorzaakt. Tegen al die mensen wil ik alleen maar zeggen dat ze hun horizon moeten verbreden. Ikzelf als autochtone nederlander heb veel vrienden, kennissen, studiegenoten en collega's die moslim zijn en er een aantal een hoofddoek dragen. Deze mensen hebben geen kwaad in de zin en zijn allemaal goede mensen. Het beeld dat de media schept is dan ook zeer bedroevend. Tuurlijk hebben we allemaal eens nare ervaringen met allochtonen gehad. Net zoals we ook altijd die rode stoplichten herinneren terwijl we de groene stoplichten niet eens opmerken. Hoewel rode stoplichten gruwelijk irritant zijn, zijn stoplichten toch zo slecht nog niet! Dat is overigens ook wel typisch Zoetermeers, het negatieve opblazen en uitvergroten. Sorry dat ik het zeg, wij Zoetermeerders zijn altijd aan het zeuren over van alles. Dit kunnen we niet ontkennen, wij houden van klagen en zijn dan ook egocentrisch ingesteld.

Reacties