Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Quoted post

Reacties


Gast

#1235 Re: rijksoverheid -40 aandachtwijken

2011-10-31 12:49:11

#1233: - rijksoverheid  

Ik ben geboren en getogen in Transvaal. Ooit een leuke volksbuurt waar iedereen voor elkaar klaarstond en je 's avonds met elkaar buiten kon zitten. 3 kinderen zijn daar geboren, maar ik heb de ellende van de "integratie" allemaal van dichtbij meegemaakt. Voor het welzijn van mijn kinderen op tijd gevlucht naar Den Haag zuid/west. Het welzijn van de kids is nu een zeer terechte zorg voor ouders in Segwaert. Gelukkig ook jaren goed gewoond in zuid/west, maar ook dat werd achterstandswijk. Dat is voor mij dus al wijk nr.2!!!

Maar weer vluchten, neergestreken in Segwaert en nu met stomheid verslagen. Een moskee! Mooi hoor allemaal, die vrijheid van godsdienst, daar ben ik niet tegen,maar wat betekend dit voor de vrijheid van de overige bevolking? Wat gaat zo'n grote toeloop van buiten de wijk weer betekenen? Wijk nr 3?

Dan lees ik in het stukje hierboven over achterstandswijk Palenstein. In de aanpak wil men voorkomen dat de problemen zich uitbreiden naar andere delen en de cohesie binnen Palenstein vergroten. Hoe kan de gemeente dan nog aan de Zoetermeerders verkopen om een Moskee in een andere wijk te zetten? Dat gaat de problemen niet verplaatsen? Dat zal de cohesie in Palenstein en Segwaert vergroten? Voor mij wijk 3, dank u wel, voor Nederland wijk 41?

Dan hoor ik vandaag een stukje in het jounaal over onrust tussen Turken en Koerden in Transvaal. En dan denk ik: als jullie Turken en Koerden zo flink zijn, pak je een vliegtuig en vecht je je rotzooi daar uit. Hou op met de boel voor ons vergriepen en integreer. Het doet de eigen, oorspronkelijke bevolking zeer, heel veel zeer, als we zien wat er van onze buurtjes waar we nota bene verdreven zijn terecht komt, wat het allemaal kost. En, oh, wat is politiek Den Haag, en ook Zoetermeer verbaasd als bewoners boos en gefrusteerd zijn dat de politiek niet voor ALLE belangen opkomt. Verbaasd over de verrechtsing. Verbaasd over het verlies van stemmen.

En dat terwijl de Nederlandse bevolking wel op een fatsoenlijke mannier met elkaar wil integreren, daar is Segwaert een voorbeeld van. Maar de liefde moet wel van twee kanten komen. En vooral niets zeggen over de wantoestanden, ellende en het beleid, want dan discrimineer je.

Hoe vaak willen de dames en heren politici het nog zien gebeuren in de wijken voor zij het roer omgooien?