Een Veiliger Pepingen voor onze kinderen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Een Veiliger Pepingen voor onze kinderen.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-12-04 11:53


Geert De Windt
De auteur van deze petitie

#2 Re: Lovend initiatief, maar ...

2014-12-04 18:42

#1: N28er - Lovend initiatief, maar ... 

 Ik dank U voor de steun het doet deugt dat er z'n mensen als U achter mij staan dat geef terug wat goede hoop.

Voel mij precies Don Quichot van La Mancha maar dan van pepingen.

Kijk maar eens naar persinfo.http://www.persinfo.org/2014/12/03/pepingse-hoesnaeck-racebaan.

Bedankt voor de steun


Gast

#3

2014-12-05 19:23

Onze kinderen in Bogaarden lopen en fietsen rond de kerk en spelen voetbal op het openbaar speelterreintje. De gevaarlijke verkeerssituatie is natuurlijk een grote domper op de speelvreugde en maakt ons, bezorgde ouders, zeer ongerust. Een bord 50km per uur volstaat volgens ons niet om "de buitenring" af te remmen.... graag dus overleg met de buurtbewoners over positieve maatregelen.

Gast

#4 Re:

2014-12-05 20:03

#3: -  

 Als je wilt kunnen we samen spannen om de gemeente eens wakker te schudden.Als je wilt mag je mij altijd mailen of telefoneren dan kunnen we eens samen zitten.Wat ik versteld van sta dat er nog nooit iemand in dat huis gereden is in de bocht samen sterk.Want en leven is meer dan €1250 waard dat is gewoon onbetaalbaar.Ik ga ook nog beginnen met een papieren petietie,maar eventjes geduld ik mag namelijk niet met de auto rijden ik ben aangewezen op het openbaar vervoer.Maar als jij al de mensen kunnen warm maken om de online petitie te tekenen want dat is al een begin.Er is al een artikkel verschenen op persinfo.org

http://www.persinfo.org/2014/12/03/pepingse-hoesnaeck-racebaan

Neem gerust contack op met mij .


Gast

#5

2014-12-06 15:47

Het is niet alleen in de Hoesnaek dat er te hard gereden wordt ook in de Trapstraat.

Gast

#6 Re:

2014-12-06 19:17

#5: -  

 Mensen samen kunnen we er iets aan doen hoe meer stemmen hoe beter.Als we die straten eens in  kaart brengen waar er zogezegd maar af en toe een laagvliefer paseerdt.

U kan mij altijd berijken op mijn e-mail of telefoon nummer.Ge mag altijd bellen we kunnen weel steun gebruiken.

Stefaan pierreux

#7 U verdient het diepste respect !

2014-12-09 07:05

Geachte heer De Windt, ik wens U veel succes met uw waardevol initiatief.

Dat U de moed heeft uw stem te laten horen stemt ons hoopvol en U kaart een probleem aan dat alle inwoners van Pepingen aangaat.

Het is mijn vurige wens dat dit kan geschieden over de grenzen van de gemeentelijke politiek heen, er is reeds teveel tijd verloren gegaan zowel in het verleden als het heden....tijd voor actie !

Velen hebben de mond vol van een vlotte doorstroming van ons dagelijks verkeer, echter mijn inzien dient te focus te liggen op een veilige doorstroming. De burgers zullen moeten leren aanvaarden dat vlot en veilig niet altijd samen gaan.

Succes met het verdere verloop van de actie.

 


Gast

#8 Re: U verdient het diepste respect !

2014-12-10 12:32

#7: Stefaan pierreux - U verdient het diepste respect ! 

 Ik dan U voor de steun hoe meer mensen tekenen hoe beter.We moeten in actie komen en dat voor de veiligheid van onze kinderen.Dat primeert boven alles.

Ik moet wel meedelen dat dit om een petitie gaat die die geen enkele poletieke strekking heeft ik ben de petitie begonnen omdat ik het beu ben dat er niets wordt bgedaan aan de verkeersveiligheid.En dat in Pepingen en omstreken.Als je klein ternouwernood tot 3x toe bijna omver gereden is dan begin je eens serieuse na te denken.Als je auto's zie voorbij rijden aan een onaanvaarbare snelheid dat kan gewoon niet.

Beste Stefaan ik dank U voor het respeckt maar U verdient het respeckt om deze petitie te tekenen met de meeste hoogachting.

Geert De Windt


Gast

#9 Re: Re: U verdient het diepste respect !

2014-12-10 15:54

#8: - Re: U verdient het diepste respect ! 

 Ik wil de mensen die hier hebben ondertekend een dikke dank U wel en respeckt.

Maar ik denk ook veel mensen blabla tot puntje bij paaltje komt waar zijn ze dan.Mensen vergeet niet het gaat hier ook om jullie kinderen.Waar is de solidariteit in Pepingen.


Gast

#10

2014-12-29 04:06

Knap initiatief !
Dezelfde situatie doet zich namelijk ook voor op de Huttestraat te Bogaarden.
Laagvliegers komen het dorp binnen gevlogen tot ze alles moeten toegooien om de bocht te kunnen nemen. En 's ochtends omgekeerd, plakgas na de bocht richting Pepingen (Hoesnaek). Ik heb me al vaak afgevraagd waarom bv Bellingen wel bloembakken en drempels heeft. En waarom kleine veldwegen een nieuw laagje asfalt kregen terwijl de Huttestraat-hoesnaek er erbarmelijk bij ligt (geluidshinder).
Geert De Windt
De auteur van deze petitie

#11 Re:

2014-12-30 11:23

#10: -  

 Ik dank U voor de steun.

Ik vraag mij af als de burgemeester en college wel beseffen hoe belangerrijk het is om verkeersremmers te plaatsen.Hebben zij soms geen kinderen,en zijn ze al vergeten wat er overlaatst nog gebeurd is.Of is dat ook al vergeten het enige waarom ik vraag is een verkeersremmer te plaatsen is dat nu zo veel gevraagd.Nu vraag ik het voltallig gemeentebestuur om eens s'morgen tijdens de schooluiren voor mijn deur te staan.Gaan ze dan eens beseffen hoe gevaarlijk het is.In West-Vlaandren hebben ze een gezegde "VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN DOEN DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN"Maar wat ze wel vergeten hoe ze burgemeester en schepenen zijn geworeden,het volk van Pepingen heeft daarvoor gezorgd.En daar denken ze niet meer aan en het lijkt lang maar de verkiezingen zijn er vlugger dan ze denken gaan ze dan iets wel doen.

marc

#12

2015-03-31 12:47

Beste Geert,

Ook hier in de eikstraat te Beert bestaat deze gevaarlijke situatie van te snel sluipverkeer reeds jaren en ook hier heeft die bende van LVB aan de deur komen smeken om voor hen te stemmen met de belofte dat er alles aan gedaan zou worden om het probleem op te lossen, maar ja 1x op hun postjes zijn ze hun beloftes natuurlijk vergeten, ik hoop dat uw petitie ze eindelijk wakker maakt en dat er in gans Pepingen wat aan gedaan word.

 

Veel succes

 

 


Gast

#13

2015-03-31 14:18

Ik ben geboren in de Hoesnaekstraat en nog altijd ervaar ik dat er te snel gereden wordt wanneer ik bij mij broer op bezoek ga of als ik zoals nu met de werken in Pepingen door de Hoesnaek rij. De borden van 50km per uur dienen tot niets en de eenrichting van het baantje naar Kester(zwaantje) lappen ze aan hun laars, van Kester blijven ze naar Pepingen komen. Onverantwoord.
Ilse

#14 Cowboys op de weg

2015-04-01 07:59

Het probleem ligt niet alleen aan de Hoesnaek. Ik voer elke dag mijn zoon naar de schoolbus in Bogaarden maar binnenkort gaat hij weer met de fiets. Hij moet hiervoor langs de Plutsingenstraat, de Teleweidestraat en dan de Huttestraat over naar het bushokje. De Huttestraat is het verlengde van de Hoesnaek. Je mag er maar 50 km/h rijden maar daar houden zich weinigen aan en zeker sinds het begin van de werken aan de Ninoofsesteenweg is het een F1-circuit geworden! Ik houd mijn hart al vast...denk hierbij ook aan alle verkeersslachtoffers die er het laatste jar in de omgeving gevallen zijn. Niemand is Manon vergeten en hoeveel waren het er voordien? Moeten er nu slachtoffers vallen in het centrum van Bogaarden?

 

Mag ik wel iets vragen aan alle fietsers en voetgangers. Doe aub steeds een fluohesje aan, zeker als het duister wordt of als het donker is. Belijk je eigen kleding even. Kijk eens hoe donker je jas in de winter is. Je ziet je echt niet lopen hoor in het donker!

Ilse

#15 Re:

2015-04-01 08:01

#13: -  

 Ik vroeg me al af of dat eenrichtingsverkeer misschien herroepen werd. Maar ze komen nu via de Patattestraat,de Schoonscheenstraat, de Geilinkstraat, dan Plutsingenstraat en zo de Hoesnaek op. Ik zie ze elke ochtend rijden!

 

Ilse

#16 Re: Re:

2015-04-01 08:02

#11: Geert De Windt - Re:  

 Ze hebben zelf kinderen en kleinkinderen maar de oppositie maakt het hen onmogelijk om degelijke stappen te ondernemen. Veel hebben we te danken aan Mr. De Roubaix

Ilse

#17 Re:

2015-04-01 08:04

#10: -  

 Gelijk heb je, ik zie het elke ochtend als ik mijn zoon naar de bus voer. Mijn wagen schommelt van de snelheid van de passerende auto's op het moment dat mijn zoon uitstapt.

Ilse

#18 Re: U verdient het diepste respect !

2015-04-01 08:29

#7: Stefaan pierreux - U verdient het diepste respect ! 

 Je kan dit niet meer vlot noemen he, vlot en veilig gaan goed samen. Maar snelheid en veiligheid gaan niet samen. Vlot verkeer betekent dat iedereen zich aan de afspraken en regeld houdt maar vandaag de dag denken de meeste chauffeurs dat ze sneller aankomen door sneller te rijden en zo houden ze het verkeer juist op. En Oh Wee als ze zelf in een ongeluk betrokken raken. Dan hebben ze niks gedaan hoor!

Geert De Windt
De auteur van deze petitie

#19 Re: Re: U verdient het diepste respect !

2015-04-01 20:06

#18: Ilse - Re: U verdient het diepste respect ! 

 Beste mensen ik beloof jullie dat ik zal doorgaan tot er zichtbare maatregelen zijn genomen en dat niet enkel voor de Hoesnaeck.

Gewoon iedereen laten tekenen zodat we zien dat we het menen.

Ik zal en ik wil gewoon niet rusten voor we iets hebben berijkt.

En mijn respeckt gaat uit naar al de mensen die hier hebben getekend jullie verdienen het diepste respeckt.

Peter

#20 Is de gemeente niet reeds bezig met onteigeningen?

2016-01-17 22:10

Ik had gelezen dat men bezig is met een plan tot aanleg van een fietspad tussen Bogaarden en Pepingen..... dat plannen en subsidies al rond zijn, en dat men nu gestart is met onteigeningen?

Als ik daar naar google zie ik dit ook staan in een verlslag van de gemeenteraad van 31/03/2015.

Ik weet natuurlijk niet hoe dat nieuwe fietspad er zal gaan uitzien. En tot waar het fietspad zal gelegd worden.... .

Die plannen zijn alleszins af en die zou men op verzoek ook gewoon MOETEN geven.

Kleine gemeentes worden altijd geleid door een soort van "elite" en zijn meestal onbestuurbaar, het beste dat pepingen kan overkomen is een fusie met één van de buurgemeentes.

De weg richting OETINGEN was vroeger nog een grotere racebaan, daar reed men met gemak > 100 km/u. De gemeente heeft vervolgens bloembakken gezet, dat in combinatie met geparkeerde auto's... en heel veel flitsacties... zorgt ervoor dat die weg leefbaar is geworden.

Wie weet een idee om die betonnen bakken zelf te financieren ? Met een wafelen bak of één of ander buurtinitatief, als de gemeente dan de toelating  geeft tot plaatsing en de signalisatie er bovenop, ... is het opgelost .

Ik denk zelfs dat men in groot Gooik tegenwoordig houten bloembakken gebruikt. Of ik heb daar ooit zelfs al simpele radarafsluitingen zien staan met knipperlicht en wat zandzakken op.

Of als de mensen in de Hoesnaek het allemaal beu zijn,... parkeer jullie auto's dan op straat..

Veel succes alleszins met uw initiatief.