Sociale woningbouw Essendael

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Sociale woningbouw Essendael.

Huurder

#26 Misschien iets minder negatief en meer menselijk reageren?

2016-06-18 12:18

Ik begrijp dat men 80 sociale huurwoningen veel vindt en dat de gemeente zoals vaker niet zo goed gecommuniceerd. De manier waarop er echter soms gesproken wordt over mensen die in een huurwoning wonen omdat zij niet zo veel verdienen geeft wel aan hoe 'sociaal' sommige mensen in deze wijk zelf zijn, het gaat in veel reacties over de waarde van iemands huis, is dat nu echt het belangrijkste in het leven? Mensen die geen huis kunnen kopen hebben ook recht op woongenot en zijn niet per definitie minder netjes of asociaal, met de juiste begeleiding en toenadering bereik je meer dan met deze overdreven negatieve reacties! Gelukkig wordt in enkele reacties ook in oplossingen gedacht, al zijn deze helaas sterk in de minderheid!


Gast

#27

2016-06-18 12:34

Wijk Essendael is geen juiste plek voor de sociale woningen.
h

#28 Re:

2016-06-18 13:57

#18: -  

 

Hanna van Opstal

#29 Re:

2016-06-18 14:04

#1: -  

 voor mij zijn er wel mensen welkom maar niet zoveel bij elkaar


Gast

#30

2016-06-18 14:29

Voor een wijk als Essendael is het aantal sociale woningbouw veel te veel. Ik woon daar niet zelf, maar mijn ouders wonen in de 55plus flat op de van Gogh Allee. Niet alleen mensen met een dure koopwoning worden de dupe ! Iedereen weet hoe Rotterdam Zuid afgezakt is van een nette plek om te wonen tot een ghetto. Dit willen we toch niet voor Albrandswaard!

Gast

#31

2016-06-18 14:31

voetbalvelden komen ook in aanmerking, voor bebouwing .tegen over een 55 plus complexs aan de van gogh allee .dit zou een grote schande zijn, dezen velden op te offeren .; ook word het uitzicht belemmerd .

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2016-06-18 14:32



Gast

#33

2016-06-18 16:35

Deze petitie heb ik ondertekend omdat er door ongeacht welke overheid ook, al te veel door de strot wordt geduwd - mensen raken slechts verdeeld en komen lijnrecht tegenover elkaar te staan. Het is toch niet vreemd dat de tolerantie- en acceptatiegrens een keer bereikt is en een gevoel brengt van onveiligheid? Poortugaal is straks zichzelf niet meer, maar was Nederland haar identiteit toch ook al kwijt!
Delfshaven

#34 Re:

2016-06-18 18:57

#33: -  

 'Mensen raken verdeeld en komen lijnrecht tegenover elkaar te staan'.

Ja dat krijg je, als je mensen afwijst alleen maar omdat ze minder geld hebben dan jij.  Makkelijk wijzen, het ligt natuurlijk allemaal aan de overheid, een eigen verantwoordelijkheid hebben we niet.  Dit land gaat kapot aan egoïsme en angst. Stel je hart eens open...

Gast

#35 Re: Misschien iets minder negatief en meer menselijk reageren?

2016-06-18 20:38

#26: Huurder - Misschien iets minder negatief en meer menselijk reageren?  

woningwaarde belangrijk? Ik dacht het wel! De huidige appartementen die erop uit zouden komen te kijken waren in 2011 2 ton. Ze worden nu getaxeerd op 160. 

Lijkt me reden genoeg dat men zich zorgen maakt als het uitzicht, de rust en de ruimte verdwijnt. 


Gast

#36

2016-06-19 05:37

Misleiding!
ABN AMRO

#37

2016-06-19 05:41

Jammer dat onze samenwerkingsgemeente BAR zo slecht omgaat met de belangen van de huizenkopers in o.a. Essendael, heb diverse stukken grond leeg zien staan, waarbij er geen dispuut is omtrent belangen nabije huizenkopers. Blijkbaar proberen de sociale huurwoningen eigenaars mee te liften met het duurdere segment woningen.

 

   

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2016-06-19 07:01


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2016-06-19 07:04


Yvette Volwerk
Gast

#40

2016-06-19 08:43

Omdat het niet de bedoeling is om zo'n mooie wijk te laten verpauperen, de mensen die er wonen, raken veel moeilijker hun huis kwijt, als ze het al kwijt raken.


Gast

#41

2016-06-19 09:05

O ja, want als er sociale huurwoningen komen dan 'verpaupert' de boel, want dat zijn mensen met 'andere normen en waarden'. Mede namens mijn ouders (altijd in sociale huisvesting gewoond),  die zich veertig jaar de tandjes hebben gewerkt om jullie zelfvoldane mondjes te voeden, bedankt!

(...)

Bij nader inzien, misschien heb je wel gelijk, mijn ouders hadden ook andere normen en waarden.  Zij konden namelijk wel delen in hun welvaart...

 

 

Kees de Vries
Gast

#42

2016-06-19 09:06

Laten we het een nette en veilige wijk houden.


Gast

#43 Re: Re:

2016-06-19 09:13

#38: Ik snap het wel...... - Re:  

 Triest volk? Kom zelf uit zuid dus door elke dag hard te werken kan je in een nette wijk wonen wat een hoop geld kost en dus iemand die 6 van de 7 dagen op de bank ligt woont in dezelfde wijk in een net huis voor minder. Dus heeft niks met Rhoonse kak te maken! 


Gast

#44 --

2016-06-19 14:35

Feit is dat de huidige bewoners de hoofdprijs betaalden. Vanwege de locatie. Dezelfde woningen zijn in bv Hoogvliet of Charlois goedkoper. Niemand zou moeite met de sociale huurwoningen hebben als dit op voorhand bekend was. Dan waren de prijzen er destijds naar en kozen wij ervoor. Degenen met commentaar: zo lang je mijn hypotheek niet betaalt, mag je hier niet over oordelen!

Overigens staat 'ons' gemeentebestuur en weer goed op. Na de Caiway affaire (vriendjespolitiek, monopolie) is dit weer een nieuw dieptepunt qua integriteit.............!  

 


Gast

#45

2016-06-19 18:33

Wij zijn hier komen wonen voor de rust en uitzicht en wat blijkt nu wil de gemeente Rhoon sociale huurwoningen bouwen dat is wel erg druk en veel op zo'n klein stukje grond hadden we net zo goed midden in de grote stad kunnen gaan wonen.op de info avond zijn we misleid want ze laten het achterste van de tong niet zien. (Het lijkt het kabinet wel liegen ook).
Inwoner Portland

#46 Re: Gemeente Albrandswaard moet zich schamen

2016-06-19 21:17

#13: Kees v. D. Essendael - Gemeente Albrandswaard moet zich schamen 

Ik ben een inwoner van Portland.

Jullie informatie over Portland en OPA klopt niet.

Wij hebben heel snel gereageerd en alle raadsleden een mail geschreven voor de 14de. En jullie niet.

OPA was de enige party die met ons wilde praten door deze mailtjes en de andere partijen niet.

303 handtekeningen zijn aangeboden op de 14de zonder OPA 

Wij zijn zelf gestart na de 14de met een eigen folder,waar OPA ons gevraagd heeft ook een folder bij te sluiten.

Er is geen plaats binnen het bestemmingsplan voor sociale woningen in Portland. Gaat de gemeente veel geld kosten om dit te veranderen.

Alle documenten zijn ook door onze eigen inwoners opgezocht en gevonden en door niemand anders!

Wij vechten voor ons recht,maar we willen geen oneerlijk gevecht met jullie aan gaan door false beschuldigingen.

Dan worden we tegen elkaar opgezet. Willen we dat?

Nee alsjeblieft niet zeg!

 

Inwoner Portland

#47

2016-06-19 22:51

 Deze informatie over Portland en OPA klopt niet!

Wij hebben heel snel voor de 14de gereageerd en alle raadsleden een mail gestuurd en jullie niet.

De enige partij die met ons wilde praten was OPA en de andere partijen niet.

Wij hadden voor de 14de al 303 handtekeningen aangeboden zonder OPA 

Wij hebben zelf alle documenten op gezocht en gevonden en bij ons als bewijs.

Niemand anders heeft ons daarbij geholpen!

OPA is de enige partij die in ziet dat er geen plaats is voor sociale woningbouw binnen het kader van het huidige bestemmingsplan. Wanneer dit bestemmingsplan gedwongen moet worden gewijzigd gaat dit de gemeente veel Planschade kosten.

Met alleen OPA gaan we het niet winnen, dus hebben wij zelf een flyer gemaakt na de vergadering van de 14de, OPA heeft ons gevraagd of hun een flyer mochten toevoegen en dat is het enige wat we hebben toegestaan.

Wij vechten voor onze rechten,maar wij willen niet in strijd komen met Essendael vanwege verkeerde informatie.

Succes met jullie strijd

 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-06-20 07:55



Gast

#49

2016-06-20 08:26

verhoudingsgewijs teveel voor deze (kleine) wijk.

Gast

#50

2016-06-20 08:42

Verhoudingsgewijs is zijn het aantal woningen te veel.