Sociale woningbouw Essendael

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Sociale woningbouw Essendael.


Gast

#76 Essendael

2016-06-22 07:41

 Ik ben het mee eens dat er al genoeg huur woningen aanwezig zijn in de wijk. Die lege kavel moet als een groen stuk blijven!


Gast

#77 Re: Re:

2016-06-22 17:48

#72: Komt goed, schatje - Re:  

 Sociale huur in je achtertuin is nogal wat anders dan uitkijken op een prachtige wijk met jaren 30 woningen. Vergelijking gaat totaal mank. 

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2016-06-22 18:44


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2016-06-23 16:58


H De Bruin
De auteur van deze petitie

#80 Re:

2016-06-23 20:15

#47: Inwoner Portland -  

De info die er nu op staat, komt van zowel bewoners van Portland als van OPA. Er staan geen onwaarheden. Zoals aangegeven zijn wij niet tegen de bouw, maar tegen de clustering. Eerlijke verdeling, daar pleiten wij voor! Dank in ieder geval voor de aanvulling. Ik wil hier geen inhoudelijke discussie starten, ik wil gewoon handtekeningen verzamelen om onze acties kracht bij te zetten. 


Gast

#81 Re: Re: Re: Gemeente Albrandswaard moet zich schamen

2016-06-23 22:53

#58: - Re: Re: Gemeente Albrandswaard moet zich schamen 

 vanaf het moment dat maar 22 bewoners bij ons een uitnodiging gekregen hebben voor de info avond.

Dat was maar 1week voor de info op de 8ste 

Wij zijn ons toen rot geschrokken en zelfs onze over buren wisten er niks van.

Toen ging het als een lopend vuurtje en hebben we handtekeningen actie voor de deur van 1 van die 22 huizen gestart.Dat zorgde al voor 303 handtekeningen op 14de tijdens vergadering.

Dat zijn er inmiddels al veel meer.

En onder deze mensen zitten advocaten,juristen en noem maar op.

Niks OPA, wij hebben al een bestemmingsplan en met tekeningen welke huizen erop komen.

Wij gaan door met actie's wat afspraak is afspraak!

Staat zwart op wit op papier,niks delen Portland hoort er niet bij te staan!

 


Gast

#82

2016-06-24 14:47

"Portland, daar wil een mens toch nog niet dood gevonden worden in die ontzettend dicht op elkaar snel in elkaar geflanste oerlelijke veel te duur betaalde Vinexstenen?" Zo is de mening van de meeste mensen die Portland hebben moeten zien ontstaan.  Feit is dat Portland en ook Essendaal ooit onderdeel was van de mooie groene polder die ons Albrandwaarders ontnomen is door de bouw van deze Vinex. En nu niet janken omdat jullie nou zelf aan de beurt zijn is niet bepaald kies, jullie hebben door die huizen te kopen anderen het vrije uitzicht, de rust en het groen ontnomen.  Sorry hoor maar ik wordt boos om zoveel egoïsme en kortzichtigheid van jullie ikke ikke ikke-huiliecultuurtje. Dat jullie woningen toch al onder water staan maakt niet dat je dan maar anderen een woning op deze locatie moet misgunnen, zeker mensen die minder te besteden hebben. Ik vind dit nogal misselijkmakend naar hen toe.


Gast

#83

2016-06-24 16:22

Ik was heel erg blij dat ik in deze mooie stille wijk mocht komen wonen. daarom ben ik bang dat er verpaupering gaat plaats vinden.

Gast

#84 Essendael!

2016-06-26 10:19

Ik vind dit onacceptabel! 


Gast

#85

2016-06-26 10:26

Vanwege het onrecht, pure naaierij! waarde daalt na de aanschaf. De prijs had dan nooit zo mogen zijn!

Gast

#86

2016-06-26 12:06

Dit is toch te belachelijk voor woorden ! Eerst mensen allemaal dure appartementen en gevarieerde woningen laten kopen en dan opeens komen met sociale huurwoningen.
Hoe bedoel je misleid ?!
Ons huis is in september klaar en ik zit niet te wachten op sociale huur in mijn achtertuin, een mooie wijk wordt in 1 klap verpaupert !
Ik zie het in Barendrecht daar staat koop met sociale huur alleen maar inbraken, huiselijk geweld en meer van dat soort ellende !
Wij hadden NOOIT een woning gekocht in Essendael als wij dit van tevoren hadden geweten !

Gast

#87

2016-06-28 09:57

Ik ben in dec. 2009 in de Essendael Aalbrandswaard komenen wonen aan de van Gogh Allee.
Met uitzicht over de voetbalvelden en polder, waar ik nu met veel plezier woont. Tot mijn schrik is er sprake van dat er een groot aantal sociale huurwoningen in de wijk Essendael en op het terrein van de voetbalvelden gaan worden gebouwd. Dit is volgens mij te veel van het goede (hier door volgt verpaupering )

Gast

#88 Re:

2016-06-28 15:55

#86: -  

 Import tegen import....een giller!

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2016-06-28 15:57


Bewoner Essendael

#90

2016-06-29 18:32

Ik ben niet per definitie tegen sociale huurwoningen of mensen die tijdelijk opvang zoeken, maar alles in verhouding.

Zoals gebruikelijk worden we weer misleid door de gemeente, de bekende "salami-taktiek" wordt hier toegepast. Sta voor stap en heel geleidelijk wordt een eerder bedacht plan doorgedrukt.

Laten we het niet accepteren.

 


Gast

#91

2016-07-06 20:10

Net een nieuw huis gekocht waar de grond duurder was dan de woning. Maar ja, je hebt wat over voor de exclusieve omgeving met veel groen en sfeer buiten de stad. De verhoudingen binnen de wijk gaan scheef. Onze woningen zullen minder waard worden. Maar ga ervan uit dat de ruimhartige gemeente deze waarde daling zullen compenseren. Het is bewezen dat het mengen van verschillende sociale klassen binnen dezelfde wijk niet werkt.

Gast

#92

2016-07-06 20:12

De hoeveelheid woningen die men in essendael wil plaatsen staat niet in verhouding tot de omvang van de wijk.
Ook is het misleidend om eerst de grond en de huizen duur te verkopen, om vervolgens de bestemmingen er omheen te veranderen. Wellicht hebben wij daar financiële schade van.
Misschien te voorbarig, maar wij zijn ook bezorgd of dit geen overlast zal gaan geven

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2016-07-08 13:22



Gast

#94

2016-07-08 23:19

Wij hebben net een huis gekocht en we willen hier graag in rust wonen. De wijk zal er door veranderen.

Gast

#95

2016-07-08 23:23

Ik woon in Essendael.
Waarom zijn wij niet geïnformeerd?
Ik baal hiervan, had ons geïnformeerd dan was het heel anders geweest.,

Gast

#96

2016-07-08 23:26

Niet mee eens

Gast

#97

2016-07-08 23:28

Mijn zoon woont in deze wijk.
Absurd dat er zoveel sociale huurwoningen komen.

Gast

#98

2016-07-11 20:30

Bizar! 

Essendealsux

#99 Re: Re: Re:

2016-10-31 14:03

#77: - Re: Re:  

Prachtige wijk? Daar hebben de "oude" Rhoon bewoners toch echt een andere mening over. We keken eerst uit over weiland, moet je nu eens kijken! Allemaal recht toe recht aan sfeerloze troep. Maar, iedereen heeft recht om te wonen en nieuwe woningen moesten er komen. Heeft niemand handtekeningen tegen gelopen hoor. Moet je jullie nu eens horen, schaam jullie, wel plek voor u maar voor een ander.......


Gast

#100 Re: Re: Re: Re:

2017-01-02 13:57

#99: Essendealsux - Re: Re: Re:  

 Onder je bed is het troep zwerver