De Arnhemse Huismus wil zijn bruidssluier (klimop)terug op de Koningstraat bij Bodega Chez armand

Iedere Arnhemmer die op de kruising kwam bij de koningstraat kon altijd genieten van de honderden huismussen die vrolijk hun geluid lieten horen vanuit de klimop.

Menig Arnhemmer dacht dat dit een bandje was met vogelgeluiden maar het waren toch echt de vogels.

Ongeveer een jaar geleden vond de juwelier dat er schade zou zijn aan het pand waardoor de klimop weg moest en er nu alleen nog een mussen flat hangt maar de mussen zijn daardoor ineens uit het straat beeld en van beschadigingen aan het pand is totaal geen sprake dus na meer dan 20 jaar moest de klimop ineens weg.

Huidige situatie is dat de populatie is gehalveerd door deze situatie maar dat kunnen we met zijn alllen veranderen door deze petitie.

Wil je mee helpen de Huismus hun "huis"weer terug te krijgen dan onderteken deze petitie.

Duncan die zich al jaren inzet voor de bescherming van de huismus in Arnhem    Neem contact op met de schrijver van het verzoekschrift